پایگاه خبری خانه فوتبال:

پاکو خمز سرمربی جدید تراکتور تبریز در لاس پالماس، جزایر قناری به دنیا آمد. او در طول دوران حرفه‌ای خود برای کوردوبا، رئال مورسیا، رایو وایکانو بازی کرد (اولین بار در لالیگا ظاهر شد و در تمام ۳۸ بازی فصل ۱۹۹۲–۹۳ لالیگا)، دپورتیوولاکرونیا (تنها در مجموع ده بازی در دو فصل اول او به عنوان باشگاه به دو نایب قهرمانی متوالی دست یافت که بعد از آن بیشتر مورد استفاده قرار گرفت) و رئال ساراگوسا، که او در ۲۰۰۱ فتح Copa del Rey کمک کرد. او از ژانویه -ژوئن ۲۰۰۴ به رایو بازگشت.

پس از یک سال دوری از فوتبال، خمز با CD Lugo - Tercera División به فعالیت بازگشت و اندکی بعد در سن ۳۵ سالگی بازنشسته شد. در طول تقریباً سه سال، خمز ۲۱ بار برای تیم ملی اسپانیا بازی کرد. او در فوتبال اسپانیا نیز مربی نسبتا موفقی بوده و به عنوان سرمربی در تیم های رایو وایکانو و لاس پالماس فعالیت کرده است.

حالا خمز به عنوان سرمربی جدید تراکتور در حالی انتخاب شده که رفتارهایش کنار خط زمین شباهت های زیادی به ساپینتو سرمربی جنجالی استقلال دارد.

از سابقه خمز مشخص بود که با ورود او به ایران، حداقل کنار زمین و محدوده فنی تراکتور پرجنب و جوش‌تر از زمان مربیگری بردیف خواهد بود. هر چقدر بردیف آرام بود، خمز آرام و قرار ندارد و در طول ۹۰ دقیقه بازی، می‌توان تصاویر جذابی از این مربی شکار کرد. او در تساوی تیمش مقابل مس کرمان فعال‌تر از بازیکنانش بود و مدام بالا و پایین می‌پرید.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: