پایگاه خبری خانه فوتبال:

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس به جدایی مهاجم گلزن این تیم و خروجش از کشور واکنش نشان داد.
کوروش برمک در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص روند تیم پرسپولیس تا اینجای لیگ برتر اظهار داشت:‌ به نظر من پرسپولیس در مدتی که از لیگ گذشته روند خوبی داشته اما جدایی لوکادیا که بازیکن قابل اتکایی بود تأثیر منفی خود را در پرسپولیس گذاشت. او بازیکن تأثیرگذاری بود اما نمی‌دانم در سیاست‌های کلان باشگاه چه اتفاقی افتاد که او از تیم جدا شد. برای ما پیشکسوتان و هواداران هم این مسأله نامفهوم است. در این مدت اخبار ضد و نقیض زیاد شنیدیم و جریاناتی به گوش رسید که بهتر است باشگاه درباره آن شفاف‌سازی کند. با جدایی لوکادیا پرسپولیس در خط حمله دچار مشکل شده است اما مشکل فقر مهاجم گلزن فقط مربوط به پرسپولیس نیست و می‌بینیم که در سایر تیم‌های لیگ برتر و حتی لیگ یک هم با فقر مهاجم گلزن روبه‌رو هستیم که این مسأله یک زنگ خطر جدی برای فوتبال ما به حساب می‌آید.باید روی این مسأله به صورت ریشه‌ای و از پایه کار کرد چرا که فقر مهاجم در آینده ضربه زیادی به فوتبال ما خواهد زد.

وی ادامه داد: درباره عملکرد پرسپولیس هم باید بگویم در مجموع تا اینجا شرایط خوب بوده اما متأسفانه برخی هواداران و  حتی پیشکسوتان  کم لطفی‌هایی به یحیی گل‌محمدی و پرسپولیس می‌کنند که از نظر من اصلاً قابل قبول نیست. پرسپولیس در این سال‌ها که در لیگ برتر آقایی کرده، شرایط خوبی داشته اما باید پذیرفت که تیم‌های دیگر هم بیکار نمی‌نشینند و آنها هم تلاش زیادی می‌کنند تا بتوانند به موفقیت برسند. موضوع بعدی که هم به  پرسپولیس و هم به فوتبال ما ضربه زده عدم حضور هواداران است که واقعا دلیل آن را متوجه نمی‌شوم.نمی‌دانم مشکل چیست اما امیدوارم که این مسأله زودتر رفع شود.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس افزود: با رفتن لوکادیا می‌توان به حامد پاکدل و مهدی عبدی اعتماد بیشتری کرد هر چند که امید عالیشاه، مهدی ترابی و وحید امیری هم در جلوی زمین بکارگیری می‌شوند اما خاصیت بازیکنانی مثل عالیشاه و ترابی این است که به عقب می‌آیند و توپ را از عقب می‌گیرند که این مسأله باعث می‌شود آنها از محوطه جریمه دور شوند. در این شرایط پرسپولیس نیاز به یک تمام‌کننده دارد و شاید مهدی عبدی بتواند به عنوان مهاجم هدف در 18 قدم نقش یک تمام‌کننده را به خوبی ایفا کند. شما همان لوکادیا را ببینید که همیشه در محوطه 18 قدم حضور داشت و اصطلاحا کار را در می‌آورد. داشتن یک تمام‌کننده خوب واقعاً‌ لازم است. الان تیمی مثل فولاد یا سپاهان این کار را انجام می‌دهند.البته این را هم بگویم که من در تمرینات پرسپولیس نیستم و از وضعیت بازیکنان آگاهی کامل ندارم اما به نظر می‌آید که یحیی گل‌محمدی به دنبال حضور بازیکنانی مثل امیری، عالیشاه و ترابی در زمین است اما به اعتقاد من ما نیاز به یک تمام‌کننده داریم.

برمک در پاسخ به این سؤال که نبود لوکادیا که پرسپولیس به آن تکیه زیادی کرده بود چقدر در روند این تیم اثر منفی می‌گذارد گفت: قطعا نبودن لوکادیا تأثیرگذار است. همان زمان که باشگاه لوکادیا را جذب کرد گفتم که این یک انتخاب هوشمندانه بود و نتیجه‌اش را در این هفته‌ها دیدیم که پرسپولیس همیشه در خط حمله سرتر بود و هر بازی که به زمین می‌رفت می‌دانستیم که حداقل یک گل را خواهیم زد. حتی خود بازیکنان حریف هم می‌دانستند که لوکادیا به آنها گل می‌زند و این مسأله استرس زیادی به رقبا می‌داد اما با رفتن این بازیکن حالا این استرس به بازیکنان پرسپولیس منتقل شده و شاید روی کادر فنی هم اثر گذاشته باشد. با جدایی لوکادیا پرسپولیس 50 درصد زهر خط حمله‌اش را از دست داد و این چیز عجیبی نیست. شما مسی را از تیم ملی آرژانتین جدا کنید آن وقت می‌‌دید که این تیم در همان مرحله گروهی جام‌جهانی حذف می‌شد. برای پرسپولیس هم شرایط همین گونه شد. در این شرایط نه یحیی گل‌محمدی بلکه هیچ مربی نمی‌تواند معجزه کند.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس درباره اینکه به نظر شما چه تیم‌هایی این فصل شانس قهرمانی دارند خاطرنشان کرد:‌ به نظر من 4 تیم بالای جدول وضعیت خوبی برای قهرمان شدن دارند اما امسال قهرمان شدن بسیار سخت است. شاید در سال‌های گذشته راحت‌تر می‌توانستیم قهرمان را پیش‌بینی کنیم اما من حدس می‌زنم تا دو هفته پایانی لیگ قهرمان مشخص نشده باشد. اگر بخواهم هواداری صحبت کنم می‌گویم پرسپولیس قهرمان می‌شود اما وقتی به تیم‌هایی مثل سپاهان، استقلال و گل‌گهر نگاه می‌کنم باید بگویم که شانس هر 4 تیم برای قهرمانی به یک اندازه است. شاید روند لیگ بگونه‌ای پیش برود که هر کدام از این 4 تیم با یک بازی نتیجه نگرفتن چند پله سقوط کنند. در این شرایط باید کادر فنی پرسپولیس قابلیت ذهنی بازیکنان را به اوج برگرداند. قهرمانی امسال سخت است اما پرسپولیس قطعا ناامید نخواهد بود.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: