پایگاه خبری خانه فوتبال:

تصمیم جدید در پرداخت یارانه و کالابرگ. یارانه از زمان ریاست جمهوری احمدی نژاد پرداخت می شود. یارانه قرار بود به دهک های پایین جامعه پرداخت شود. یارانه هر ماه به حساب سرپرستان خانواده واریز می شود. یارانه با روش جدید فقط به زنجیره آخر یعنی مردم پرداخت می شود.​

چندیش پیش خبرهایی مبنی بر تغییر قیمت یارانه نقدی یا جایگزینی کالابرگ بجای یارانه نقدی منتشر شد. هنوز برای تغییر یارانه نقدی تصمیم گیری نشده است. وزیر اقتصاد گفت: تا تیرماه خبری از تغییر یارانه نقدی وجود ندارد. یارانه نقدی تیرماه به حساب سرپرستان خانوار بزودی واریز خواهد شد. مشخص نیست چه زمانی مشکل یارانه نقدی حل خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره جزییات توزیع کالابرگ الکترونیکی اظهار کرد: قانونگذار در بودجه سال ۱۴۰۱ به دولت تکلیف کرده بود که ما به ازای حذف ارز ترجیحی کالابرگ برای مردم و اشخاص مشمول یارانه تامین کند. در آن زمان زیرساخت‌ها آماده نبود. البته قانون‌گذار اشاره کرده است کالابرگ می‌تواند به انواع مختلف توزیع شود که تصمیم براین شد یارانه نقدی پرداخت شود و اقبال عمومی هم خوب بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره جزییات توزیع کالابرگ الکترونیکی اظهار کرد: قانونگذار در بودجه سال ۱۴۰۱ به دولت تکلیف کرده بود که ما به ازای حذف ارز ترجیحی کالابرگ برای مردم و اشخاص مشمول یارانه تامین کند. در آن زمان زیرساخت‌ها آماده نبود. البته قانون‌گذار اشاره کرده است کالابرگ می‌تواند به انواع مختلف توزیع شود که تصمیم براین شد یارانه نقدی پرداخت شود و اقبال عمومی هم خوب بود.

مرتضوی افزود: برای توزیع کالابرگ، نیاز به تامین زیرساخت‌ها داشتیم که آماده شده و ابتدا در چهار شهرستان به صورت آزمایشی اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه با هماهنگی مسئولان استان هرمزگان، بناداریم طرح را این استان تحت سامانه ملی اعتبار یا همان کالابرگ الکترونیکی آغاز کنیم گفت: استفاده از این امکان، ۱۰۰ درصد اختیاری است و یارانه بگیران می‌توانند زودتر از موعدِ واریز یارانه‌ها با استفاده از مبلغی که در کارت پول آنها تعبیه می‌شود، از ۱۱ قلم کالای تعیین شده انتخاب و خریداری کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: درواقع افراد می‌توانند تا قبل از زمان واریز یارانه نقدی، خرید کالا داشته باشند و اگر تمایل نداشتند در موعد مقرر یارانه همزمان با سایر نقاط کشور به حسابشان واریز می‌شود. همانطور که گفته شد این امکان کاملا اختیاری است و الزامی برای خرید کالا وجود ندارد. فرصتی است که فراهم شده و می‌توانند این ۱۱ قلم را از فروشگاه‌ها در سطح استان خریداری کنند و امیدواریم هرچه سریعتر از هرمزگان شروع کنیم و به دیگر استان‌ها برسیم.

مرتضوی با بیان اینکه طرح فعلا آزمایشی است و محدودیتی وجود ندارد که بگوییم مقدر اجناس چه قدر باشد گفت: افراد به فراخور نیاز می‌توانند از هرکدام از ۱۱ قلم به هر مقدار که اعتبار داشته باشند کالا بخرند.

وی اضافه کرد: بعد از ارزشیابی‌ها، اگر طرح مورد اقبال مردم قرار بگیرد در گستره ملی هم اجرایی خواهد شد. بسترها آماده است و پیگیر تامین منابع هستیم و به محض تامین منابع، عملیات اجرایی را نظر به اینکه تست‌های مختلف انجام شده آغاز خواهیم کرد.

مرتضوی با بیان اینکه تقریبا ۹ دهک از جامعه ایران یارانه‌بگیر هستند که جمعیتی نزدیک به ۷۹ میلیون تا ۸۰ میلیون نفر (با احتساب نیروهای مسلح) را دربرمی‌گیرد گفت: بخشی از مردم یعنی عمده افراد در دهک‌های اول تا سوم تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند و مستمری بگیر بهزیستی و کمیته امدادند. دو میلیون و ۷۰۰ هزار خانوار ایرانی، تحت پوشش بهزیستی قرار دارند که با احتساب افراد تحت تکفل به هفت میلیون و ۱۰۰ هزار نفر می‌رسند.

وی ادامه داد: توسعه سامانه مربوط به طرح کالابرگ الکترونیکی (سامانه اعتبار) نیز در دستورکار قرار گرفت. در دوره قبل روی این سامانه کار شده بود و ما روند را تسریع کردیم و کارهای خوبی در این زمینه انجام شده است. 

بودجه یارانه نقدی در سال ۱۴۰۲ افزایش پیدا کرد

بر اساس نسخه مقدماتی لایحه بودجه ۱۴۰۲ ، ماهیانه حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان و برای یک سال ۳۶۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه نقدی به خانوارها لحاظ شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، منابع یارانه نقدی در بودجه سال آینده به ۳۶۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است. بر این اساس ماهیانه رقمی نزدیک به ۳۰ هزار میلیارد تومان میان یارانه بگیران توزیع خواهد شد.

این در حالی است که در سال ۱۴۰۱ میزان پرداخت ماهیانه یارانه نقدی (اعم از ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی) حدود ۲۷ هزار میلیارد تومان و برای یک سال حدود ۳۲۵ هزار میلیارد تومان بوده است.

ثبت‌نام مجدد جاماندگان یارانه

کسانی که تحت هر شرایطی یارانه‌شان را دریافت نکردند یا استحقاق دریافت یارانه دارند، یا اینکه به دلایل مختلف در آن بازه زمانی ثبت‌نام نکرده بودند، می‌توانند به سامانه سازمان هدفمندی یارانه‌ها مراجعه و ثبت‌نام کنند. سپس اطلاعات در اختیار معاونت رفاه وزارت تعاون قرار می‌گیرد. آزمون وُسع به عمل می‌آید و نتیجه، هم به متقاضی و هم به سازمان هدفمندی یارانه‌ها ابلاغ می‌شود.

یارانه

جزئیات اجرای طرح کالابرگ بجای یارانه

سید صولت مرتضوی درباره طرح کالابرگ الکترونیکی گفت: یک شبکه ملی اطلاعات ایجاد و طرح کالابرگ الکترونیکی به صورت نمونه و آزمایشی در برخی استان‌ها اجرا شده است که قبل از پرداخت یارانه به مردم، یارانه آنها به یک حساب پشتیبان واریز می‌شود.

مرتضوی افزود: در همین رابطه کسانی که احساس می‌کنند به جای یارانه نقدی باید کالا دریافت کنند، قبل از موعد یارانه می‌توانند از طریق آن حساب پشتیبان ۱۱ قلم کالای اساسی مورد نیاز خود را دریافت کنند.

وی ادامه داد: مبالغ مورد نیاز برای تهیه اقلام اساسی از طریق شبکه پشتیبان اعتباری تأمین می‌شود و اگر سرپرست خانوار تحت هر شرایطی احساس کرد نیاز به پول نقد دارد، می‌تواند از یارانه نقدی در موعد مقرر استفاده کند، بنابراین استفاده از کالابرگ الکترونیکی و یا یارانه نقدی اختیاری است.
مرتضوی در مورد زمان اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی به صورت سراسری، گفت: فعلاً مرحله آزمایشی در سه استان اجرا می‌شود که باید نتایج آن مشخص شود و بعد از مشخص شدن نتایج در صورت موفق بودن به صورت سراسری اجرا می‌شود. دولت در حال بررسی این طرح است و البته زیرساخت‌های لازم را هم برای اجرای این طرح فراهم می‌کند.

یارانه معیشتی۵۰۰ میلیونی به چه کسانی تعلق می گیرد؟

یارانهمرکزی مدیر کل دفتر پشتیبانی، فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: فناوران و پژوهشگرانی که بتوانند رویدادهای خود را به یک تفاهم با بخش خصوصی تبدیل کنند از یارانه تجاری سازی تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان بلاعوض برخوردار می‌شوند.

امید رضائی‌فر دوشنبه ۱۴ آذرماه ۱۴۰۱ در آئین تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان مرکزی اظهار کرد: تجلیل از پژوهشگران و فناوران فرصتی برای تبادل نظر و اشتراک تجربیات در حوزه پژوهش و فناوری در کشور است.

وی افزود: در نسل‌های مختلفی که در حوزه‌های فناوری و توسعه در جهان شاهد بودیم سرانه درآمدی افراد از کسب و کارهای ایجاد شده از ۲۰۰ سال پیش هزار دلار برای هر فرد بوده و پس از آن در انقلاب صنعتی (۱۵۰ سال پیش) سرانه درآمدی ۱۰ هزار دلار و در انقلاب فراصنعتی در حدود ۵۰ سال پیش به سرانه درآمدی ۴۰ هزار دلار افزایش یافته و در سال ۲۰۲۰ به سرانه ۴۰۰ هزار دلار برای هر فرد رسیده است که باید در آینده با نگاه ویژه به این موضوع توجه کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه در خصوص مالکیت فکری از زوایای دانشگاهی و صنعتی کمتر مورد توجه قرار گرفته است، اظهار کرد: چین با حدود هفت میلیون ثبت اختراع رتبه اول جهان را کسب کرده و آمریکا با ۸۰۰ هزار ثبت اختراع رتبه برتر را به خود اختصاص داده‌اند که این اختلاف اعداد به ماهیت و استاندارد مالکیت فکری بر می‌گردد.

این مقام مسئول در وزارت علوم به ابلاغ قانون جهش تولید دانش بنیان اشاره کرد و افزود: امکان در اختیار قرار دادن تحقیقات دانشگاهی در حوزه صنعت که بتواند به فضای تولیدی و تجاری سازی کمک کند در این قانون مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: قانون جهش تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین که هر کدام از آنها از اهمیت خاصی برخوردار است و امکان توسعه به مجموعه دانش بنیان و دانشگاهی می‌دهد، یک فرصتی برای بهره برداری جوامع دانشگاهی و واحدهای دانش بنیان است.

وی در ادامه گفت: یکی از برنامه‌های اصلی وزارت علوم تدوین طرح "نظام ایده‌ ها و نیازها" با مخفف "نان" است.

وی با بیان اینکه حدود ۲۰ هزار و ۷۰۰ نیاز کشور (۹۰ درصد به صورت وب سرویس و ۱۰ درصد تعریف مستقل) از دستگاههای مختلف گردآوری شده است، افزود: آئین نامه اجرایی برای دانشگاه‌ها تدوین شده است تا پایان نامه و رساله‌های دانشگاهی به سمت‌وسوی رفع نیازها حرکت کند و امتیازات ویژه‌ای برای آنها در نظر گرفته شده است.

مدیر کل دفتر پشتیبانی، فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر ارتباط موثر صنعت با دانشگاه و جامعه گفت: صنعت و جامعه باید نیازهای خود را در سامانه‌ای که پیش بینی شده قرار دهند و اساتید دانشگاهی نیز باید نیازهایی که تشخیص می‌دهند را در سامانه ثبت کنند و برای انجام این مهم دانشگاه کارگزارانی را پیش‌بینی کرده است.

وی بیان کرد: فضاهای آموزشی مناسبی برای صنایع مختلف طراحی شده است تا چنانچه صنایع نیاز به طی دوره‌های آموزشی ویژه داشته باشند از طریق این سامانه نیازهای خود را اعلام کنند و دانشگاهها نیز سرفصل‌های آموزشی خود را براساس نیاز عنوان شده تعریف کرده و آموزش دهند.

رضائی‌فر با اشاره به وقفه دوساله در بزرگداشت هفته پژوهش در کشور گفت: امسال یارانه تجاری سازی برای فناورانی که تفاهم‌نامه‌هایی با حوزه صنعت داشته باشند اختصاص خواهد یافت و فناوران و پژوهشگرانی که بتوانند رویدادهای خود را به یک تفاهم با بخش خصوصی تبدیل کنند از یارانه تجاری سازی تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان بلاعوض برخوردار می‌شوند.

وی به اجرای طرح ملی ترویج کار آفرینی نیز اشاره کرد و افزود: در این طرح هر دانشجو می‌تواند از مبلغ یک میلیون تومان برای گذراندن دوره‌های کارآفرینی برخوردار شود که دبیرخانه متمرکز آن در پارک دانشگاه امیرکبیر مدیریت خواهد شد و هر دانشگاه می‌تواند در این سامانه ثبت نام کند و دانشجویان نیز می‌توانند از این مزیت استفاده کنند. در فاز دوم نیز هر دانشجو می‌تواند پنج میلیون تومان تسهیلات از صندوق رفاه دریافت کند.

این مقام مسئول در وزارت علوم بر گسترش مراکز کارآفرینی و نوآوری دانشکده‌ای تاکید کرد و افزود: دسترسی دانشجویان به مجموعه‌های مرتبط با فناوری و کارآفرینی محدود است و از طرفی فضاهای دانشکده‌ای برخلاف رویه‌ای که در دنیا اتفاق می‌افتد به صورت تخصصی است.

وی تاکید کرد: تبدیل فضای تخصصی دانشکده‌ای به یک فضای جامع‌تر می‌تواند فرصتی را برای ایده‌پردازی و شکل‌گیری مراکز کارآفرینی و نوآوری فراهم کند و باید در هر دانشکده حداقل ۱۰ الی ۱۵ مرکز کارآفرینی و نوآوری تشکیل شود تا جامعه دانشگاهی به سمت برآوردن مطالبات بازار و جامعه حرکت کند.

او تصریح کرد: فضای نوآوری و فناوری در یک مسیر همگرا حرکت نمی‌کند و در بسیاری مواقع نیاز به ایجاد چالش و بی‌نظمی مدیریتی در فضای پژوهشی و فناوری هستیم تا بتوان نوآوری و خلاقیت را با برطرف کردن بی‌نظمی‌ها در سایه ایده‌های فناورانه شکل داد.

محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت:  مردم روی رقم یارانه فعلی حساب و برنامه‌ریزی کردند برای همین الان حذف یارانه و تبدیل آن به کالابرگ دیگر اثری ندارد. کالابرگ الکترونیک هم در دولت منتفی شده و هم در مجلس کسی به دنبال آن نیست.

 اگر دولت بخواهد یک بسته جدید معیشتی سوای یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به افراد یا گروه‌هایی بدهد آنجا می‌تواند برای این مورد خاص کالابرگ ارائه بدهد.

حذف یارانه نقدی و تبدیل آن به کالابرگ تا آخر سال منتفی است. پیش بینی ما آن است که تا آخر سال ۷۰ درصد بودجه محقق شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: وزارت اقتصاد هم گفته داریم روی کالا برگ کار می‌کنیم؛ اما اگر تعلل اتفاق بیفتد ما ناگزیریم ظرف دو سه هفته آینده با هماهنگی کمیسیون های مربوطه در این حوزه اقدام نظارتی انجام دهیم.

طرح کالابرگ الکترونیک تفاوت‌هایی با کوپن دهه شصت دارد و بیشتر شبیه به پرداخت کمک هزینه نقدی برای خرید کالاهای اساسی است.بحث کوپن یا کالابرگ الکترونیک از تابستان سال ۱۳۹۷ و با افزایش چشمگیر قیمت کالاهای اساسی مطرح شد.بر این اساس قرار اسـت همان کارت ‌بانکی کـه افراد با آن یارانه می گیرند بـه کالابرگ الکترونیک تبدیل شود تا مردم با استفاده از آن از فروشگاه‌ها سهمیه کالا‌های اساسی ‌خودرا دریافت کنند‎ ‎.بر اساس گمانه زنی ها کالابرگ الکترونیک هر چند ماه یکبار شارژ می شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: وزارت اقتصاد هم گفته داریم روی کالا برگ کار می‌کنیم؛ اما اگر تعلل اتفاق بیفتد ما ناگزیریم ظرف دو سه هفته آینده با هماهنگی کمیسیون های مربوطه در این حوزه اقدام نظارتی انجام دهیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در مورد عدم ارائه کالا برگ الکترونیک در اجرای طرح اصلاح قیمت ها، گفت: طبق قانون بودجه۱۴۰۱، دولت مکلف بود بعد از حذف ارز ترجیحی کالابرگ را به گونه ای پرداخت کند که قدرت کاهش یافته به نسبت شهریور ۱۴۰۰برای دهک های مشمول حفظ شود آلان این کار انجام نشده است.

یارانه معیشتی نگرفتید بخوانید

سخنگوی ستاد هدفمندی یارانه گفت: از اردیبهشت امسال با اصلاح نظام یارانه و آزادسازی ارز، پرداخت یارانه‌های جدید تحت عنوان یارانه نقدی کمک معیشتی آغاز شد. در آن زمان تعدادی از یارانه بگیران حذف شدند که بسیاری از افراد به این تصمیم اعتراض داشتند. هر چند ستاد هدفمندی یارانه اعلام کرد که افراد از سایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعتراض خود را ثبت و پیگیری کنند.

حسینی اظهار کرد: تا پایان شهریور مجموعه یارانه بگیران که ۷۶ میلیون و ۴۱۰ هزار و ۳۸۹ نفر هستند و ثبت‌نام از افرادی که تاکنون از دریافت یارانه نقدی جا مانده‌اند یا متقاضی جدید دریافت یارانه هستند نیز همچنان ادامه دارد. این افراد می‌توانند با مراجعه به تارنمای پنجره ملی خدمات هوشمند به آدرس my.gov.ir نسبت به ثبت‌نام خانوار خود اقدام نمایند. جهت ثبت‌نام در این سامانه، در اختیار داشتن شماره تلفن همراه به‌ نام سرپرست خانوار، کد ملی، کد پستی، تاریخ تولد و شماره شبای بانکی مربوط به سرپرست خانوار متقاضی جدید یا جامانده از یارانه، ضروری است. سرپرستان مذکور همچنین می‌توانند جهت کسب اطلاع از آخرین وضعیت ثبت‌نام خود، کد دستوری #کد ملی*۴۳۸۵۷*۴* (ستاره ۴ ستاره ۴۳۸۵۷ ستاره کد ملی مربع) را با شماره تلفن همراه به‌نام خود شماره‌گیری کنند.

سخنگوی ستاد هدفمندی یارانه گفت: هر ماه افرادی که ثبت نام می‌شدند، درخواست متقاضیان بازبینی می‌شود، چنانچه دهک اول تا نهم شناخته شوند به جمع یارانه بگیران اضافه می‌شوند و معوقات یارانه پرداخت می‌شود. اما کسانی که یارانه بگیر هستند، حذف جدید نداریم.

چند یارانه بگیر جدید به افرادمشمول اضافه شد؟

سخنگوی ستاد هدفمندی یارانه‌ها گفت: بنابر آخرین آمار یک میلیون و ۶۹۰ هزار و ۹۵۷ خانوار دهک ۱۰ اعلام شده بود که از این تعداد ۵۰۷ هزار و ۹۳۰ خانوار در بازبینی صورت گرفته دهک اول تا نهم شناخته شدند.

به گفته او، از افرادی که طی سال‌های قبل یارانه نمی‌گرفتند، یک میلیون و ۱۹۴ هزار خانوار آمدند و ثبت نان جدید انجام دادند که در نهایت از این تعداد ۱۹۵ هزار و ۶۵۴ خانوار دهک اول تا نهم بودند.

اقساط وام کرونا تا چه زمانی ادامه دارد؟

بنابر گفته حسینی، افرادی که وام یک میلیون تومانی گرفتند، اقساط ۳۵ هزار تومانی تا پایان سال از حساب سرپرستان خانوار کسر می‌شود.

این مقام مسئول گفت: ستاد هدفمندی یارانه برای افراد پیامکی مبنی بر وام ۱۰ میلیون تومانی ارسال نکرده است، افراد به هیچ عنوان وارد لینک‌ها نشوند./ خبر آنلاین

واریز یارانه معیشتی 1 میلیونی و 500 هزاری بحساب سرپرستان خانوار

با لایحه 2 فوریتی دولت، مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی 10 تا 15 درصد افزایش می یابد با این حال، حداکثر دریافتی یک خانواده نیازمند 5 نفره به 1.5 میلیون خواهد رسید؛ آیا مجلس میزان افزایش مستمری پیشنهادی دولت را بیشتر خواهد کرد؟

 لایحه ترمیمی دولت برای اصلاح افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان دولتی، اتفاق خوبی در میانه سال است که در آن افزایش 10 تا 15 درصدی مستمری بگیران کمیته امداد و سازمان بهزیستی هم دیده شده، اما به نظر می رسد میزان این افزایش به بازنگری نیاز دارد.

افزایش 10 تا 15 درصدی یارانه معیشتی

دولت و مجلس در بودجه سال 1401، مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی را حدود 22 درصد افزایش دادند؛ اتفاقی که قابل تقدیر بود و حالا هم قرار است طبق لایحه ای

 دوفوریتی، که کلیات آن در جلسه دیروز کمیسیون برنامه و بودجه هم به تصویب رسید افزایش مجددی برای آن ها در نظر گرفته شود. طبق این لایحه، مستمری این خانواده های تحت پوشش 10 درصد افزایش می یابد و برای خانوارهایی که جزو سه دهک (1)، (2) و (3) درآمدی هستند، این افزایش، 15 درصد خواهد بود.

حداکثر یک میلیون و 500 هزار تومان برای 5 نفر

افزایش 10 تا 15 درصدی مستمری این مددجویان، در کنار 20 درصد افزایش ابتدای سال، میزان دریافتی حمایتی آن ها را نسبت به سال گذشته حدود 30 تا 35 درصد بیشتر می کند که رشد قابل توجهی است اما وقتی به میزان ریالی آن نگاه می کنیم، می بینیم که مستمری یک خانواده پنج نفره، با وجود این افزایش، حداکثر به یک میلیون و 518 هزار تومان می رسد؛ عددی که اصلا نیازی به دو دو تا چهار تا کردن ندارد تا مطمئن باشیم که نمی تواند گره گشای مشکلات این خانواده های نیازمند باشد. نگاهی به میزان دریافتی خانوارهای یک تا چهار نفره تحت پوشش هم این اطمینان و البته نگرانی را بیشتر می کند

2.2 میلیون خانوار تحت پوشش کمیته امداد

آن طور که معاون حمایت و سلامت کمیته امداد گزارش داده (ایرنا-فروردین1401)، دو میلیون و 250 هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند که شامل حدود پنج میلیون نفر می شوند؛ رئیس مرکز برنامه‌ریزی و پژوهش کمیته امداد ، آمار تفکیک شده این خانوارها را این طور اعلام کرده است: یک میلیون و ۷۰۰ هزار سالمند، ۵۱ هزار دانشجو، ۸۱ هزار بیمار خاص و صعب العلاج، ۴۰۲ هزار فرزند ایتام و محسنین، یک میلیون و ۱۱۹ هزار زن سرپرست خانوار، ۶۰ هزار کودک زیر پنج سال و ... هر چند هر سال تعدادی از این خانواده ها با حمایت های کمیته امداد و در قالب اجرای طرح هایی مانند اشتغال زایی، توانمند و از چرخه حمایت خارج می شوند اما به دلیل مشکلات اقتصادی، همواره تعداد قابل توجهی از متقاضیان، در صف حمایت قرار دارند و جایگزین آن ها می شوند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: