پایگاه خبری خانه فوتبال:

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: اگر همه از مجلس و دولت گرفته دست به دست هم دهند کشور ما باز نسبت به رقبای خود در منطقه عقب است.
به گزارش خبرگزاری فارس، مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال روز دوشنبه در مجمع عمومی هیات فوتبال استان کرمانشاه با بیان اینکه رفع تعلیق کمیته صدور مجوز حرفه ای باشگاه های ایران از سوی AFC مسئولیت فدراسیون فوتبال برای صدور این مجوز را بیش از قبل کرده است، اظهار داشت: فدراسیون به هیچ عنوان در زمینه سندسازی و اهمال برای تیمی که صلاحیت حضور در جام باشگاه ها را ندارد اقدامی نخواهد کرد.

وی افزود: اگر در دوره گذشته باشگاه ها با خطر محرومیت مواجه بودند از این پس در صورت مشاهده هر نوع تخلفی در این زمینه، به غیر از باشگاه ها، فدراسیون فوتبال نیز به مدت سه سال تعلیق خواهد شد.

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: هر باشگاهی براساس استانداردهای پنجگانه صلاحیت حضور در جام باشگاه ها را نداشته باشد طبق قانون نباید مجوزی برای آن صادر شود. در صورت تعلیق فدراسیون فوتبال دیگر هیچگونه فعالیت بین المللی نخواهد داشت که این امر مشکلات بسیاری را در پی خواهد داشت. بر همین اساس هر تیمی شرایط دریافت مجوز را نداشته باشد تیم دیگری که دارای آن شرایط باشد جایگزین خواهد شد.

تاج در بخش دیگری از سخنان خود با مقایسه هزینه هایی که در کشور ما و کشورهایی نظیر ژاپن، قطر و عربستان می شود، افزود: اگر همه از مجلس و دولت گرفته و همه دست به دست هم دهند کشور ما باز نسبت به رقبای خود در منطقه عقب است. تیمی مانند النصر عربستان با بازیکنی به ارزش ۹ هزار میلیارد تومان قرارداد می بندد که این تیم قرار است با تیمی مانند نساجی و یا پرسپولیس در آسیا بازی کند. با وجود این، ایران باز هم از آن‌ها بالاتر قرار دارد به طوری که در فوتسال، فوتبال ساحلی ، فوتبال بانوان و حتی جوانان بالاتر از آن‌ها قرار دارد. با وجود این شرایط نابرابر همچنان با نهایت تلاش جلو خواهیم رفت و اصلا هم ناامید نیستیم.

تاج با اشاره به پتانسیل های بسیار خوبی که در رشته فوتبال بانوان در استان کرمانشاه وجود دارد، گفت: بیشتر بانوان فوتبال و فوتسال کرمانشاه هم اکنون در تیم های باشگاهی مختلف سایر استان ها در حال بازی هستند که این امر شایسته این استان نیست.

وی با بیان اینکه فدراسیون فوتبال از تشکیل این تیم بانوان در استان کرمانشاه حمایت کامل خواهد کرد، تصریح کرد: با استاندار کرمانشاه نیز برای حمایت از این تیم مذاکراتی خواهد شد تا با تشکیل یک تیم منسجم بانوان شاهد حضور این استان در لیگ های مختلف به ویژه برتر باشیم. در طی این سال ها هیات فوتبال این استان حتی یک ریال هم از این اداره کل اعتبار دریافت نکرده است.

وی با اشاره به درخواست برخی از علاقمندان به فوتبال برای حضور یک تیم از استان کرمانشاه در لیگ دسته یک باشگاه های کشور نیز گفت: پیش از عملی شدن این تصمیم باید زیرساخت های مورد نیاز آن فراهم شده و به شکلی نباشد که پس از حضور بلافاصله حذف شود.

در پایان این مراسم با آرای اعضای مجمع عمومی هیات فوتبال استان کرمانشاه اعضای جدید هیات رییسه این هیات انتخاب شدند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: