پایگاه خبری خانه فوتبال:

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: شاید اگر از یکسری از مشکلات باشگاه از روز اول مطلع بودم جرات آمدن نداشتم.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، رضا درویش در نشست خبری سالگرد حضورش به عنوان مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس، اظهار داشت: تقریبا یک سال است که توفیق خدمتگزاری به پرسپولیس و هوادارانش را دارم. همه به مشکلات کم و بیش واقف هستند. مشکلات از هر جهت، چه ساختاری، چه مالی و چه تشکیلاتی زیاد بوده، با همکاران دست به دست هم دادیم. اولین چیزی که مد نظرمان بود؛ بیاییم ساختار اینجا را مناسب کنیم. چیزی که شاید کمتر به آن توجه شده بود. چه در تیم های پایه، چه در تیم بزرگسالان و چه ساختار اداری، ورزشی، حقوقی و بین الملل، سعی کردیم اینجا را بر یک اصولی استوار کنیم.

* اگر‌ شاخص‌ها را نداشتیم، نمی‌توانستیم در بورس فعالیت کنیم

وی افزود: وقتی پای خصوصی سازی وسط می‌آید، وقتی سهام ما واگذار می‌شود باید در بورس شاخص‌ها را رعایت کنیم. اگر‌ آن شاخص‌ها را نداشتیم، نمی‌توانستیم در بورس فعالیت کنیم. از این جهت کار ما سخت تر شد. جایی آمدیم که ساختار و حسابرسی آنچنانی نداشت. اگر هم داشت بر اساس شاخص هایی بود که از قبل تعیین شده بود. بورس اولویت هایی دارد که تا آن روز برای ما مشخص نبود باید چه کاری انجام بدهیم.

* اگر از یکسری مشکلات مطلع بودم جرات آمدن به پرسپولیس نداشتم

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس تصریح کرد: سعی کردیم شاخص های مد نظر بورس و خصوصی سازی را انجام بدهیم. باید حتما داری ساختاری باشیم که بتوانیم برای واگذاری مابقی سهام از آن بهره ببریم. توفیقی به دست آوردیم. توانستیم این کار را انجام بدهیم. ان شاالله بتوانیم طوری ادامه بدهیم که از این به بعد مشکلاتی که وارثش هستیم و برای بیش از بیست و اندی سال است به مرور زمان آنها را برطرف کنیم. شاید اگر از یکسری از این مشکلات از روز اول مطلع بودم جرات آمدن نداشتم.

* طلبکاران 25 سال قبل برای دریافت طلب به باشگاه آمدند

وی افزود: خدا کمک کرد. همکاران ما تلاش زیادی کردند تا بتوانیم این مشکلات را برطرف کنیم. از واحد حقوقی، بین الملل و معاونت ورزشی تشکر می کنم که همه تلاششان را کردند تا آنچه به ما ارث رسیده بود به مرور زمان موانع را یکی یکی برداریم. طلبکار حقیقی و حقوقی هم زیاد داشتیم. از 25 سال پیش وقتی دیدند خصوصی شده و به بورس رفته و پولی آمده، طلبکار داشتیم. از سال 76-75 یا 80 و 85 طلبکار داشتیم که یکی یکی آمدند و طلب‌هایشان را خواستند. مقداری را مرتفع کردیم و مابقی را هم به مرور زمان انجام می دهیم.

* 120 میلیارد از بدهی گذشته را داده‌ایم

درویش با اشاره به بدهی‌های باشگاه پرسپولیس، گفت: پولی که از سهام به دست آمده پول مردم است. ما باید حافظ منافع مردم هم باشیم. این نیست که بگوییم 350 میلیارد تومان سهام فروختیم حالا به طلبکار بدهیم. پس مردمی که سهامشان را فروختند چه از آن می‌ماند؟ هم باید حافظ منافع مردم باشیم و هم اینکه دیون باشگاه را ادا کنیم. مقداری از دیونی که به افراد حقیقی و حقوقی داریم را مرتفع کردیم. ما به جز فصل جاری و نیم فصلی که آمدم، شاید قریب به 120 میلیارد تومان بدهی گذشته را دادیم. شاید حدود 900 هزار یورو و دلار که این هم بدهی گذشته بود دادیم. هرکه از باشگاه طلبکار باشد ما باید پاسخگو باشیم. 

وی افزود: بازهم تعداد زیادی هستند و مراجعه می‌کنند. ما باید یا دیون آنها را پرداخت کنیم یا مهلت بگیریم که بتوانیم به صفر برسانیم. باید از حقوق مردمی که سهام خریدند هم دفاع کنیم. وقتی آمدیم سعی کردیم سرفصل هایی برای خودمان داشته باشیم. مثلا به شخصه سال ها بود دوست داشتم هرجا می‌روم تیم‌های پایه را به سطحی برسانم که شایسته آن باشگاه باشد. در گذشته هم این کار را انجام دادم.

* امکانات بزرگسالان را برای تیم‌های پایه هم گذاشتیم

درویش تصریح کرد: امسال از روزی که آمدم اینجا این توفیق نصیب‌مان شد که با همکاری دوستان در تیم‌های پایه کار کنیم. باید از محسن خلیلی تشکر کنم. دو تیم ما در کورس قهرمانی هستند. نوجوانان ما هم بین سه چهار تیم جدول است. بازیکنان ملی پوش زیادی در رده‌‌‌های مختلف داریم. شاید برای اولین بار است که مجموعه درفشی فر را کاملا در اختیار تیم‌های پایه قرار دادیم. تا چند ماه پیش تیم‌های پایه ما هرروز به دنبال محل تمرین بودند. همان امکاناتی که برای بزرگسالان گذاشتیم برای تیم‌های پایه هم گذاشتیم. کمتر اتفاق افتاده بود که هزینه ها و قراردادهایشان پرداخت شده باشد. تا چندوقت پیش 50درصد قراردادهایشان را پرداخت کردیم. 

* سعی کردیم برای اینکه کار یاد بگیریم از بزرگان بهره ببریم 

مدیرعامل پرسپولیس افزود: تعدادی از بازیکنان پایه ما به خاطر تعامل گل محمدی و خلیلی جذب تیم بزرگسالان شدند. این یک افتخار است. بد نیست یادی کنم از دو بازیکن‌مان که آسیب دیدند. ان‌شاالله خدادادی و فهیم زودتر ملحق شوند. بازیکنان آینده داری هستند. باید بتوانیم از این بازیکنان استفاده کنیم. از همه پیشکسوتان پرسپولیس و بزرگان تشکر ویژه می‌کنم. افتخار می‌کنم در خدمت علی پروین و محمود خوردبین باشیم و از پند و اندرزهایشان برای پیشبرد کارمان استفاده کنیم تا در موفقیت تیم سهیم باشیم. در جوانی در حوزه بسکتبال از بزرگی پرسیدم فلان بازیکن بزرگ با شما تمرین می‌کند؟ گفت بله برای اینکه هر ضعیفی، قوی شود باید حتما با قوی‌تر از خودش بازی کند تا به سطح لازم برسد. ما هم سعی کردیم برای اینکه کار یاد بگیریم از بزرگان بهره ببریم تا بتوانیم این باشگاه را به سطحی که هوادار دوست دارد برسانیم.

*  برای پرسنل باشگاه پنجشنبه و جمعه، روز و ساعت فرق نمی‌کند

درویش ادامه داد: مشکلات بسیاری هم داریم که امیدوارم روزی مرتفع شود. برای پرسنل باشگاه پنجشنبه و جمعه، روز و ساعت فرق نمی‌کند که جای تشکر دارد. رئیس سازمان خصوصی سازی یک روز جمعه به باشگاه آمده بود که آخرین مدارک را بررسی کند. دید که اکثر پرسنل در باشگاه هستند. جا دارد از قربان زاده بسیار تشکر کنم. از وزیر ورزش هم تشکر ویژه می کنم. او همیشه همراه ما در مشکلات است. در بعضی دعاوی در دادگاه مجبور بودیم از سطح بالاتر از خودمان شکایات را مطرح کنیم. برای رفتن خیلی از امکانات مانند زمین تمرین گاهی به سجادی متوسل شدیم که تماس بگیرد یا نامه بدهد تا مشکلات مرتفع شوند. خیلی به ما محبت کرده که باید تشکر کنم. تشکر ویژه ای هم از گل محمدی، دستیارانش و بازیکنان تیم بزرگسالان که گاهی اوقات در تنگنا بودیم همکاری کردند تا بتوانیم این کشتی را به ساحل برسانیم.

* معضلاتی داریم که یکی از آنها حق پخش تلویزیونی است

مدیرعامل پرسپولیس با بیان اینکه بازیکنانی را از دست دادیم، گفت: ولی این بازیکنان با همت خودشان نشان دادند که تیم پرسپولیس وابسته به یکی دو بازیکن نیست. در این میان معضلاتی هم داریم که تا حل نشود ادامه راه مشکل است. یکی از این معضلات حق پخش تلویزیونی است. جلسات زیادی را با مسئولان صداوسیما و سازمان های مرتبط، کمیسیون فرهنگی مجلس که خود وزیر حضور داشت برگزار کردیم ولی اینکه به ثمر برسد و فوتبال از این حق پخش بهره مند شود، هنوز نشده است. امیدواریم این همیت وجود داشته باشد که همه ما، سازمان صداوسیما و فدراسیون فوتبال به یک جمع بندی برسیم تا بتوانند از یک مجرایی این حق مسلم باشگاه ها را به آن ها برگردانند.

* کارت هواداری یکی از راه‌های درآمدزایی ما است

وی افزود:‌ باید از دو هوادارمان تشکر کنیم. ایرانسل خیلی به ما محبت کرده، تقریبا اسپانسر اصلی ما است. همیشه همراه بوده و دوم بانک شهر که همیشه به ما مدد داده، خیلی از اوقات مشکلاتی داشتیم که از نظر بوروکراسی اداری ربطی به آنها پیدا نمی‌کرد ولی مدیریت بانک شهر مثل یک دوست همیشه همگام بود و سعی کرد مشکلات ما را مرتفع کند. از هواداران درخواستی دارم. برای کارت هواداری با بانک شهر به توافقی رسیدیم.  یکی از راه های درآمد زایی ما است. البته اصلا هزینه‌ای نباید بدهند ولی از محل پول‌های روزمره که در کارت های دیگر دارند می‌توانند این پول‌ها را در کارت بانک شهر داشته باشند که از این محل پولی به باشگاه می رسد که می‌تواند مقداری از هزینه‌های ما را پوشش دهد. امیدواریم هواداران پای کار بیایند و همه دست به دست هم بدهیم که هزینه‌های هنگفتی که الان داریم و همچنین از گذشته مانده را تامین کنیم.

* انشاالله با یک تیم قدرتمند و خوب در آسیا شرکت کنیم

مدیرعامل پرسپولیس با بیان اینکه بحث حرفه‌ای سازی، بحث روز است، گفت: قریب به دو سه ماه است که با گروهی به ریاست امیرعلی حسینی در واحد بین الملل‌مان، تقریبا هر هفته جلساتی داریم. بسیار تلاش کردیم تا این دغدغه مردم و مشکلات و ناراحتی سال قبل برای‌شان تکرار نشود. تا امروز تقریبا اکثر مشکلاتی که باشگاه می توانست مرتفع کند انجام شده است. شاید هر دو هفته یکبار جلسه ای با وزیر ورزش در وزارت به اتفاق مسئولین و ریاست فدراسیون فوتبال رئیس خصوصی سازی برگزار می شود. تقریبا اکثر موانع ما مرتفع شده، ان‌شاالله دست به دست هم بدهیم و این ذوقی که در مردم برای حضور مجدد در لیگ قهرمانان آسیا هست را برآورده کنیم. ان شاالله با یک تیم قدرتمند و خوب در این تورنمنت شرکت کنیم.

*  گفتند جزو الزامات بورس است که چند عضو هیات مدیره باید اقتصادی باشند

وی در خصوص اینکه سازمان خصوصی سازی اعلام کرده هیات مدیره استقلال و پرسپولیس عوض می‌شوند و در این صورت آیا هیات مدیره جدید با درویش کار می کند یا خودش عضو هیات مدیره می شود و اینکه آیا مطرح کردن این مساله در شرایط فعلی درست بود و آیا اصلا در جریان قرارداشته، عنوان کرد: فکر می‌کنم باید از کسی که این حرف را مطرح کرده بپرسید. چندروز پیش به من گفتند جزو الزامات بورس است که حتما سه یا نمی‌دانم چند عضو هیات مدیره باید عضو اقتصادی باشند. بنا شد هیات مدیره هم بررسی کند. اگر اعضای اقتصادی نداشته باشند احتمالا تغییر می‌کنند. گفتند احتمالا.

درویش در مورد اینکه تغییر هیات مدیره باید با نظر وزارت ورزش انجام شود، گفت: آنچه من شنیدم گفتند با هماهنگی وزارت ورزش و وزارت اقتصاد اعضای اقتصادی برای هیات مدیره، رئیس مجمع که وزیر اقتصاد است. گفتند با هماهنگی وزیر ورزش و وزیر اقتصاد هیات مدیره ای که اعضای اقتصادی نداشته باشد را ترمیم می کنیم. این جای نگرانی ندارد. اینطور نیست که الزما حتما بخواهند هیات مدیره را تغییر بدهند.

* سجادی نمره قبولی گرفته، چون از ورزش و ورزشی‌ها شناخت دارد

مدیرعامل پرسپولیس در خصوص پیشرفت وزارت ورزش در زمان مدیریت سجادی، گفت: در ادوار گذشته، شاید حدود 40 سال در ورزش بودم. اکثر مدیران خوب و کارآمد بودند. فاکتوری که سجادی دارد و شاید کسی نداشته، جزو معدود افرادی است که سوای بحث آکادمیک و دکترای تربیت بدنی، قهرمان ملی است. در مسابقات المپیک، جهانی و آسیایی شرکت داشته، مدیرعامل باشگاه ورزشی، خصوصی و دولتی بوده، مدرس دانشگاه و معاون وزارت ورزش بوده، یعنی تمام مدارج را طی کرده است. اگر او موفق نشود دیگر اقبالی به ورزشی ها نیست. به نظر من توانسته نمره قبولی بگیرد چون از ورزش و ورزشی ها شناخت دارد. افرادی که بودند شناختی نداشتند. یکی دوسال باید می‌گذشت تا شناخت از ورزش پیدا کنند. منتها در دوره ای آمد که معضلات و مشکلات زیاد بود.

* قبلا اسپانسرها دنبال ورزش بودند حالا ما باید دنبال اسپانسر بگردیم

درویش تصریح کرد: یکی از معضلاتی که الان داریم؛ متاسفانه مشکلات اقتصادی که برگرفته از مشکلات اقتصادی جامعه است. روزگاری شرکت های زیادی آمادگی داشتند اسپانسر شوند ولی امروز باید دنبال اسپانسر بگردیم چون کمتر شرکت یا بنگاه اقتصادی است که با این وضعیت اقتصادی حاضر باشد که بیاید و تبلیغ بدهد. آن هم به بنیه اقتصادی جامعه بر می‌گردد. امیدواریم این مشکلات مرتفع شوند. هم جایگاه باشگاه و هم جایگاه ورزش بالاتر است.

وی در خصوص علت موفقیت های پرسپولیس در دهه اخیر، گفت: خدا کمک کرده، مدیون همکاری همه دست اندرکاران باشگاه هستیم. پیشکسوتان به ما یاد دادند که برای بهتر کار کردن باید چکار کنیم. همه این تلاش ها ثمر داده تا امروز بتوانیم دل هواداران را شاد کنیم.

* دنبال طرح‌های رویایی در پرسپولیس نیستیم 

مدیرعامل پرسپولیس در مورد اینکه کار عضو اقتصادی چیست، اظهار داشت: از روزی که آمدم خودم یک گروه اقتصادی را برای باشگاه تشکیل دادم. کسانی که سابقه کارهای بزرگ اقتصادی در کشور را داشتند. معاون وزیر یا مدیرعامل بانک‌های مختلف، به خاطر دوستی که با من داشتند و علاقه مندی به پرسپولیس آمدند و کارگروه اقتصادی را درست کردیم ولی الزاماتی را بورس داده که باید اعضای اقتصادی در هیات مدیره باشند. حتما دو یا سه عضو هیات مدیره، باید مالی و اقتصادی باشند. قبلا می گفتند یک اقتصاددان به باشگاه بیاید که بتواند راهبری کند الان الزام بورس است. چند طرح اقتصادی در کارگروه آمده و اگر نهایی شود برای تصویب به هیات مدیره می رود. متاسفانه در این چندماه اخیر به رکود اقتصادی خوردیم ولی طرح های خوبی‌آمده، زیاد دنبال طرح های رویایی نیستیم که اعلام کنیم ما چنین طرحی داریم و می‌خواهیم nهزار میلیارد تومان بدهیم. سعی می‌کنیم طرح‌ها عملیاتی تر و قابل اجرا تر باشد.

* نصف 600 میلیاردی که صحبتش بود را می‌دادند، کارهای زیادی انجام می‌دادیم

درویش در مورد قرارداد با کارگزار، گفت: کارگزاری بود و از قبل هم قرارداد بسته بود. گفتند ما فلان مقدار پول دادیم و باید آن را برگردانید. وقتی آمدم گزارش داشتیم. قرارداد 600 میلیاردتومانی که صحبتش بود تا روز آخری که با آنها بودیم زیر 20 میلیارد به ما دادند. اگر نصف این پول 300-200 میلیارد محقق می‌شد ما کارهای زیادی می توانستیم انجام بدهیم. بعد که آمدم دیدم نه تبصره و موادی دارد که ملزم به پرداختش نبودند. دیدیم اگرقرار است برای باشگاه آورده ای نداشته باشد چه کاری است؟ ضمن اینکه موادی داشت که به ضرر باشگاه بود. مثلا خودم قراردادی را بسته بودم که کارگزار نفع می برد تا باشگاه، در موادی هم از نظر حقوقی آن قرارداد ایراد داشت. مجمع ما را مکلف به قطع همکاری با کارگزار کرد و ما هم از ادامه همکاری منصرف شدیم و پرونده در مجاری حقوقی بررسی می شود.

* اضافه کردن رشته‌های مختلف سخت نیست اما باید تعهدمان را انجام بدهیم

مدیرعامل پرسپولیس در مورد اینکه آیا برنامه ای برای رشته های دیگر دارد، عنوان کرد: از سال 64-63 تا سال 85 مدیر بسکتبال پرسپولیس بودم. همان روزها هم محمود خان و علی آقا در مسابقات بسکتبال حاضر می شدند. حتی یک دو بازی در لیگ هم روی نیمکت ما نشستند. سعی کردم هزینه مازاد برای باشگاه نداشته باشم. اضافه کردن رشته های مختلف کار سختی نیست اما باید بتوانیم تعهدمان را انجام بدهیم. همین الان پرونده ای داریم که رشته‌ای اضافه کرده بودند، 10سال می گذرد پولش را نداده اند. این بد است. او هم ورزشکار است با امیدی آمده زحمت کشیده و بازی کرده است. گفتیم برای اینکه اینطور نشود سعی کنیم اول منابع تامین و بعد رشته اضافه شود.

* الزام AFC است که حتما  تیم بانوان داشته باشیم

وی افزود: ولی الزامات AFC است که حتما تیم بانوان برای سال‌ آینده داشته باشیم. در پی این موضوع هستیم. باید ببینیم الزامات فوتبال است یا فوتسال، ضمن اینکه دنبال اضافه کردن چوگان هم هستیم. یک ورزش ایرانی است. اینجا هم نامش پرسپولیس است و با نام ایران عجین است. صحبت هایی کرده ایم که اگر بتوانیم و هزینه آنچنانی نداشته باشد انجام بدهیم.

* تعیین تکلیف درفشی‌فر

درویش در خصوص وضعیت ورزشگاه درفشی فر و اینکه مدارس فوتبالی با نام پرسپولیس در حال فعالیت هستند، گفت: درفشی فر در اختیار باشگاه قرار گرفته، اولیت ما هم تیم های پایه است. هر ساعتی خواستند در اختیارشان قراردادیم ولی ساعت‌هایی که اضافه باشند را در اختیار افرادی که می‌خواهند قرار می‌دهیم. برای مدارس فوتبال هم کارگروهی ایجاد کردیم که تا چند وقت دیگر شروع به کار می‌کنند. مدیریت آن با محمد پنجعلی است. بر سراسر کشور نظارت دارند که این مدارس آیا استانداردهای لازم را دارند یا خیر؟ مدرسان‌شان باید کارت مربیگری و شرایط لازم را داشته باشند.

*  یکی از دلایلی که به ما تاختند بحث دلالان است

مدیرعامل پرسپولیس در مورد بحث پرداخت 890 میلیون تومان در دوره مدیریت قبلی به افرادی تحت عنوان مشاور و همچنین پرداخت یک میلیارد و 400میلیون تومان به یک سری واسطه که آیا مصوبه هیات مدیره داشته‌اند، گفت: اینها برای دوره مدیریت ما نیست. از روزی که آمدم به حقوقی و محمدی گفتم. یکی از دلایلی که به ما تاختند بحث دلالان است که نام جدید پیدا کرده، با آن ها زیاد مراوده ای برقرار نکردیم و بازیکن را مستقیم گرفتیم. قراردادی نداریم که بابت آن به ایجنت یا کارگزار پول بدهیم. برای گذشته هم وقتی هیات مدیره مصوب کرده باشد، همین الان یک نمونه اش رفته یکی از توقیفی‌هایی که روی یکی از حساب ما گذاشتند یکی از همین آقایان است که بابت ترانسفر یکی از بازیکنان‌مان چنین مبلغی را به مدیر وقت گفتند و تایید کردند. الان رفته اند و حساب را توقیف کرده اند.

* شکایاتی داریم که اساسش بی مورد است

وی افزود: ما شکایاتی داریم که اساسش بی مورد است. ممکن است چیزی بگویم که در مجامع حقوقی استفاده دیگری از آن بشود. چون پرونده هنوز باز است. پرونده ای داریم که فردی ادعا کرده 20هزار دلار طلبکار است. امروز این پول حدود 800 میلیون تومان است. او 27 میلیارد و 500 میلیون تومان حکم گرفته، او مراوداتی داشته و توانسته این ها را بگیرد ولی خدا کمک کرده، حقوقی ما خیلی زحمت کشید. وقتی می گویم حکم گرفتیم به زبان راحت است ولی این حکم ماحصل صدها جلسه در جاهای مختلف و درخواست از بزرگترین مسئولان قضایی کشور است. از ریاست قوه قضاییه و ریاست دادگستری تهران تشکر می‌کنم.

درویش تصریح کرد: به دنبال این هستیم که حقوق از دست رفته مردم و هواداران پرسپولیس را برگردانیم. تا الان موفق بودیم. در دو روز گذشته پیگیری می کردیم که یکی دو تا از پرونده‌ها را به وصول برسانیم. امیدواریم در یکی دو روز آینده به نتیجه برسد.

* مدیرانی که الان پول‌شان را می‌خواهند، خودشان بدهکاری‌های زیادی به جا گذاشته‌اند

وی در مورد عدم شکایت از استوکس و همچنین فسخ یک طرفه خلیل زاده، گفت: این هم برای گذشته است. وقتی آمدیم حکم قطعی داده بودند که پنجره بسته بود. از آن 900 و اندی هزار دلار که دادیم یکی همین استوکس بود. خیلی از این مدیران الان آمده اند شکایت کرده اند و پولشان را می‌خواهند. در دوران مدیریت خودشان بدهکاری های زیادی گذاشته اند که الان ما می دهیم. پرونده رستورانی بود که برای سال 93-92 است. گفت از حدود 10 سال پیش طلبکارم و کسی جواب نداده است. سندهایش را دیدیم. رفتند یک رستورانی و هتلی اردو زده بودند پولش را نداده بودند. پول او را دادیم. جایی هم دیدم تشکر کرده بود.

درویش افزود: از این نمونه ها زیاد داریم. از روزی که آمدیم حدود 400 میلیارد بود. برخی از آنها واهی بود که باید با اسناد و مدارک اجازه ندهیم پول سهامداران پرسپولیس از بین برود. آنچه هم واقعی است باید صبر کنند در موقعیت مناسبی پولی کسب کنیم.

وی در مورد شکایت پیمانکار درفشی فر گفت: ای مساله حل شده است. فقط توافقی کردیم که چمن مصنوعی کوچک را به او اجاره بدهیم.

* 3 میلیون و 400 هزار دلار از AFC‌ طلب داریم

درویش در مورد درآمد پرسپولیس از حضور بازیکنان در جام جهانی، اظهار داشت: همین چندروز پیش نامه‌اش را دادیم که چند بدهی را از این محل بدهیم. گفتند با فیفا مکاتبه شده و آن ها باید مشخص کنند مبلغ چقدر است. فکر کنم ظرف 15 روز آینده مشخص شود. طلب از AFC‌ را هم مدت هاست پیگیری می کنیم. 3میلیون و 400هزار دلار است. همین دیروز نامه دادیم. راه حلی را پیشنهاد کردند. در سفر جام جهانی با شیخ سلمان و اینفانتینو به همراه سجادی در جلسه ای شرکت کردم. تاج هم بود. صحبت کردیم. راهی را پیشنهاد کردند به تاج تا ما بتوانیم به پولمان برسیم. فدراسیون فوتبال هم پیگیری می کند. نامه اش را هم من چند روز پیش زدم ان شالله محقق شود.

* پول رادووشوویچ را فراهم کردیم/ دیاباته یک قرارداد ثابت و یک قرارداد هم برای بازی کردن دارد

مدیرعامل پرسپولیس در مورد پرداخت مطالبات رادوشوویچ و مکاتبه با فیفا، گفت: در این مورد با فیفا مکاتبه‌ای نداشتیم. گفتیم پولی در فدراسیون است که از آن بدهیم. منتها از طریق دیگری اقدام کردیم که ان شاالله انجام شود. ما باید پول را فراهم کنیم ولی اینکه پول از مجراهای موجود برسد یا نه، مابقی دست ما نیست. تهیه پول با ما بوده و ان شاالله در زمان مقرر انجام بدهیم.

وی در خصوص اینکه دیاباته به خاطر مصدومیت بازی‌های زیادی را از دست داده و چگونه پول می گیرد، عنوان کرد: او یک قرارداد ثابت دارد. یک قرارداد هم برای بازی کردن دارد. هرچه بازی کند پول بیشتر می‌شود. جزو آپشن ها است.

* سفرم به قطر هزینه‌ای نداشت

درویش در مورد هزینه سفر اعضای هیات مدیره باشگاه پرسپولیس به قطر گفت: من دعوت بودم و بالطبع هزینه‌ای نداشتم. اعضای هیات مدیره هم هزینه اقامت نداشتند، پول تاکسی را هم از جیب خودشان دادند. هزینه‌ای نداشتیم و فقط هزینه بلیت مسابقه بود. بلیت هواپیما را هم شخصا گرفتم؛ البته گفتم هزینه بلیت‌ها را باشگاه بدهد و اعلام کردم بلیت‌ها را بیاورند تا پرداخت کنیم. 

* لوکادیا نه بحث ورزشی داشت و نه بحث مالی!

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در مورد وضعیت لوکادیا و اینکه شکایتی از او شده، اظهار داشت: همه می‌دانند نه بحث مالی داشت و نه بحث ورزشی. او به خاطر مسائل دیگری و نامه‌ای که روز اول داد و به خاطر اتفاق ناخواسته‌ای که برای خانواده‌اش افتاد، درخواست 48 ساعت خروج اضطراری داد. باشگاه طبق قوانین فیفا با 48 ساعت موافقت کرد. خودش و وکیلش اعلام کردند بعد از این زمان به تیم ملحق می‌شود. بعد از اینکه رفت برعکس عمل کرد. به مواردی اشاره کرد که ربطی به فوتبال نداشت. به همین خاطر ما اقدامات حقوقی و بین‌المللی را انجام می‌دهیم. اگر در فضای سالم و غیر سیاسی حکم بدهند، یقینا باشگاه به حقوق حقه خودش می‌رسد. 

 

* زحمت زیادی برای مجوز حرفه‌ای کشیده شد

وی در خصوص شرایط دریافت مجوز حرفه‌ای باشگاه پرسپولیس عنوان کرد: چندین ماه است این مسئله را پیگیری می‌کنیم. باید از رئیس واحد حقوقی و بین‌الملل‌مان تشکر کنم. برای جذب یکی دو بازیکن خارجی از جمله لوکادیا شاید تا 5 صبح در حال ارسال ایمیل و گرفتن اطلاعات بود تا بتوانیم بازیکن را در فضای سالم و بدون حاشیه و دلال‌بازی جذب کنیم. برای مجوز حرفه‌ای هم زحمت زیادی کشیده، اسامی بازیکنان و مدت قراردادشان در سایت AFC بارگذاری شده و تاییدیه آن را هم فیفا داده است.

* نام بازیکنی برای جدایی اعلام نشده است

درویش در خصوص برنامه نقل و انتقالات باشگاه در پنجره زمستانی گفت: برای نیم فصل با یحیی گل محمدی صحبت کردیم، هنوز بازیکن خاصی را اعلام نکرده و در حال بررسی است. فقط آل کثیر بود که جذب کردیم و قرار است امروز قراردادش ثبت شود. نام بازیکنی هم برای جدایی هنوز اعلام نشده است. 

* بهتر است به مسائل حقوقی قرارداد لوکادیا نپردازیم

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در خصوص اینکه ماجرای لوکادیا مانند جدایی استوکس بود که باشگاه 90 هزار و اندی پول داد، آیا اقداماتی برای تکرار نشدن این اتفاق صورت گرفته، گفت: در حال تنظیم لایحه‌اش هستیم. این قرارداد ظرافت‌هایی دارد و بهتر است خیلی به مسائل حقوقی نپردازیم. چون ممکن است صحبتی کنیم و مورد سوءاستفاده قرار بگیرد. اگر بر اساس قوانین حقوقی بین‌المللی باشد، هیچ موردی نسبت به اینکه این‌طور حق جدایی داشته باشد، نداریم. یقیناً اگر در فضای سالم رأی بدهند به نفع ما خواهد بود. 

* ماجرای توقیف ساختمان باشگاه پرسپولیس

درویش در مورد وضعیت ساختمان باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: سه، چهار روز پیش به همراه تاج به شرکت شستا رفتیم. جلسه خوبی برای توقیف ساختمان خودمان و فدراسیون فوتبال برگزار شد. این حکم اساساً به خاطر عدم دفاع حقوقی فدراسیون فوتبال در زمان مقرر صادر شد. اسنادی که جدیداً به شرکت شستا ارائه شده مبین این موضوع است که فدراسیون فوتبال پولی که بابت تعهد ارزی از آن شرکت برداشته شده بود را پرداخت کرد، ولی اینکه چرا حقوقی آن روز اینها را ارائه و دفاع نکرده، بحث دیگری است. قرار است در استعلاماتی که خواسته بودند و نامه‌هایی که فدراسیون فوتبال ارائه کرد، استعلام بانک مرکزی آماده باشد، ارائه می‌دهم. نامه‌ای هم وزیر ورزش به رئیس قوه نوشت که با توجه به پولی که پرداخت شده، دینی از جانب پرسپولیس و فدراسیون فوتبال وجود ندارد، اقدام شود که مجاری حقوقی آن در حال طی شدن است.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: