پایگاه خبری خانه فوتبال:

تیم های استقلال و پرسپولیس کمترین هزینه را برای تجهیز استادیوم خانگی خود به کمک داور ویدئویی به نسبت دیگر تیم های لیگ برتری خواهند پرداخت.
به گزارش "ورزش سه"، دلیل هم واضح و مبرهن است. به این خاطر که استقلال و پرسپولیس دیدارهای خانگی خود را در استادیوم مشترک برگزار می کنند. استادیوم آزادی. اما نکته جالب توجه اینکه استادیوم آزادی میزبان بازی های تیم ملی است و فدراسیون فوتبال هم باید برای تجهیز این استادیوم به کمک داور ویدئویی بخشی از هزینه های آن را تامین کند. به واقع هزینه های تجهیز استادیوم آزادی به کمک داور ویدئویی باید تقسیم بر 3 شود.

پیش تر فدراسیون فوتبال در دوره مدیریت عزیزی خادم تلاش کرد که استادیوم آزادی را به کمک داور ویدئئویی مجهز کند و حتی تجهیزات هم در یک اتاقک در استادیوم آزادی نصب شد اما به دلیل ایراد نهادهای امنیتی با شرکت طرف قرارداد با فدراسیون فوتبال اجرای این پروژه متوقف شد.

مهدی تاج دیروز در خصوص الزام همه استادیوم های مهم به نصب تجهیزات کمک داور ویدئویی گفت: «موضوع تجهیز ورزشگاه ها به سیستم کمک داور ویدیویی جزو الزامات اساسی و قطعی موردنظر فدراسیون است. با توجه به این موضوع، پرسپولیس و استقلال با خیل عظیم هوادارانی که دارند نباید از سایر باشگاه ها که فعالانه در این زمینه اقدامات مرتبط را انجام داده اند عقب بیفتند. در صورت عدم نصب تجهیزات مرتبط با کمک داور ویدیویی در ورزشگاه آزادی در آینده، بازی های دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به ناچار در ورزشگاه های دیگر کشور که به این سیستم مجهزند، برگزار خواهد شد.بنابراین تاکید ما ضرورت آماده سازی ورزشگاه آزادی است.»

به نظر می رسد مهدی تاج این موضوع مهم را فراموش کرده است که استادیوم آزادی میزبان بازی های خانگی تیم ملی هم هست و فدراسیون فوتبال هم باید در تجهیز این استادیوم به کمک داور ویدئویی سهیم شود. با توجه به پایان ویروس کرونا و هم چنین محرومیت ایران از میزبانی بازی های مقدماتی جام جهانی بعدی هم در استادیوم آزادی برگزار می شود و عدم نصب تجهیزات کمک داور ویدئویی در استادیوم آزادی علاوه بر تیم های استقلال و پرسپولیس، تیم ملی را هم دچار دردسر خواهد کرد. در بازی های مقدماتی جام جهانی قبلی استادیوم آزادی مجهز به کمک داور ویدئویی نبود و کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا خیلی به این موضوع خرده نمی گرفتند اما به نظر می رسد در دوره جدید این موضوع الزام می شود و چه خوب دیگر استادیوم هایی که مسابقات در آن برگزار می شد، مجهز به کمک داور ویدئویی بودند. نمونه اش در بازی با امارات اخراج شجاع خلیل زاده با نظر کمک داور ویدئویی برگشت. البته ایران از عدم نصب این تجهیزات در استادیوم آزادی متضرر هم شد. نمونه اش در بازی با کره که داور وسط از خطای پنالتی روی مهدی طارمی به سادگی گذشت.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: