پایگاه خبری خانه فوتبال:

این زمین‌لرزه در مرز ترکیه و سوریه و در ۲۶ کیلومتری شمال شرق غازیانتپ ترکیه رخ داده است.

گزارش‌های اولیه، از کشته‌شدن صدها و مجروحیت هزاران نفر در شهرهای مختلف ترکیه و سوریه حکایت دارد. 

اردوغان: برآورد خسارات انسانی و مادی زلزله هنوز ممکن نیست

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه با اشاره به شدت وقوع زلزله در جنوب ترکیه از برآورد خسارات خودداری کرد.

وی گفت: هنوز نمی‌توان برآورد واضحی از حجم خسارات مادی و انسانی زمین‌لرزه ارائه کرد.

رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد همه یگان‌ها و مؤسسات و نهاد‌ها تحت فرماندهی اداره حوادث و فوریت‌ها به حال آماده‌باش کامل سطح ۴ درآمده‌اند که این حالت، شامل درخواست برای ارسال کمک‌های بین‌المللی نیز می‌شود.

اردوغان اعلام کرد: وزارتخانه‌های بهداشت و کشور و نیز اداره حوادث و فوریت‌ها و ادارات همه استان‌ها و تمامی دیگرمؤسسات باید به‌سرعت، کار امدادرسانی را ادامه دهند.

وی برای تمامی آسیب‌دیدگان از زمین‌لرزه استان قهرمان‌مرعش آرزوی سلامت کرد.

زلزله ترکیه

موسسه لرزه نگاری آمریکا اعلام کرد زمین لرزه‌ای به بزرگی ۷.۸ در مقیاس امواج درونی زمین – ریشتر – مناطقی در نزدیکی شهر غازیانتپ را در جنوب شرقی ترکیه به لرزه درآورد.

بر اساس این گزارش، این زمین لرزه ساعت ۴:۱۷ صبح به وقت محلی (۰۱:۱۷ به وقت گرینویچ) در عمق ۱۷.۹ کیلومتری زمین رخ داد.

سازمان مدیریت بلایای طبیعی ترکیه «آفاد»، شدت این زمین لرزه را ۷.۴ ریشتر اعلام کرد. به گفته خبرنگاران خبرگزاری فرانسه، لرزش ناشی از زمین لرزه ترکیه در کشور‌های لبنان، سوریه و قبرس نیز احساس شد.

مقامات ترکیه هنوز هیچ کشته یا مجروحی گزارش نکرده اند، اما تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی ساختمان‌های ویران شده در چندین شهر در جنوب شرق این کشور را نشان می‌دهد.

زلزله ترکیه

ترکیه در یکی از فعال‌ترین مناطق لرزه خیز جهان واقع شده است.

به گزارش خدمات اورژانس ترکیه، اواخر ماه نوامبر، زمین لرزه‌ای به بزرگی ۶.۱ ریشتر شمال غرب ترکیه را لرزاند که حدود ۵۰ نفر را زخمی کرد و خسارات محدودی نیز بر جای گذاشت.

تخریب ساختمان بر اثر زلزله در دیاربکر

مقامات ترکیه، آمار اولیه جانباختگان زلزله را 15 نفر اعلام کرد.

وزیر کشور ترکیه اعلام کرد: تا این لحظه دست کم 6 پس لرزه به بزرگای بیش از 6 درجه در مقیاس ریشتری در ترکیه ثبت شده که بزرگترین آن ها 6.6 ریشتر بوده است.

تا این لحظه، گزارش‌هایی از احساس این زمین‌لرزه در کشورهای ترکیه، سوریه، لبنان، فلسطین، عراق، اردن، مصر، عربستان و بخش‌های از اوکراین و اروپا از جمله یونان، بلغارستان و... ثبت شده است. 

مردم، شبانه در بسیاری از شهرهای ترکیه، سوریه و لبنان، از ترس ریزش ساختمان‌ها و پس‌لرزه‌ها، در سرمای زمستان به خیابان‌ها آمده‌اند. 

زلزله ترکیه

گزارش‌های اولیه، از کشته‌شدن صدها و مجروحیت هزاران نفر در شهرهای مختلف ترکیه و سوریه در پی زمین‌لرزه حکایت دارد. همچنین برخی از شبکه‌های تلویزیونی ترکیه و سوریه، در حال پخش زنده تصاویر دلخراشی از بیرون‌کشیدن اجساد از زیر آوار ساختمان‌ها هستند. 

سفارت عربستان در آنکارا از کشته‌شدن دست‌کم ۶ شهروند این کشور در این زمین‌لرزه خبر داده است. ترکیه از کشورهای مختلف جهان و نهادهای بین‌المللی درخواست کمک کرده است.

سازمان زمین‌شناسی آمریکا اعلام کرد: دو زلزله یکی به بزرگی ۷.۸ و دیگری به بزرگی ۶.۷ ریشتر با اختلاف زمانی حدود ده دقیقه از هم جنوب و مرکز ترکیه را لرزانده است. زمین‌لرزه اول به بزرگی ۷.۸ ریشتر در عمق ۱۸ کیلومتری زمین و زمین لرزه دوم با بزرگی ۶.۷ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داده است.

کشته شدن بیش از ۴۰ نفر در سوریه

خبرگزاری‌ها از کشته و زخمی شدن چندین سوری بر اثر زلزله رخ داده در مرز این کشور با ترکیه و خرابی‌های برجای گذاشته شده در حلب، حماه و لاذقیه گزارش دادند.

وزارت بهداشت سوریه از کشته شدن ۴۲ نفر و زخمی شدن بیش از ۲۰۰ نفر در مناطق زلزله زده خبر داد. الجزیره تعداد جان باختگان سوری را بیش از ۵۰ نفر اعلام کرد.

خبرگزاری آناتولی از ریزش دست‌کم ۳۴ ساختمان و کشته‌شدن حداقل ۵ نفر در ریزش‌ ساختمان‌ها در استان قهرمان‌ مرعش خبر داد.

ویدئو حرم مطهر حظرت زینب لحضاتی پس از زمین لرزه

وضعیت استان های زلزله زده سوریه و نجات افراد از زیر آوار

افزایش فوتی‌ها در سوریه و ترکیه درپی زلزله سنگین ۷.۸ ریشتری / بیش از ۱۷۰ نفر جان باختند

وزارت بهداشت سوریه گزارش داد که در این زمین‌لرزه حداقل ۹۹ نفر جان باخته و ۳۳۴ تن هم مجروح شدند.

همچنین سازمان بحران ترکیه نیز اعلام کرد که در پی وقوع زلزله در جنوب این کشور، تاکنون ۷۶ نفر کشته و ۴۴۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.

زلزله ترکیه

زمین لرزه شدید در سوریه، ۱۱۱ کشته و ۵۱۶ زخمی برجای گذاشت

وزارت بهداشت سوریه آمار زمین لرزه مرگبار را 111 کشته و 516 زخمی اعلام کرد.

وزارت بهداشت سوریه اعلام کرد که این آمار مربوط به  زمین لرزه در استان های حلب، لاذقیه، حماه و طرطوس است.

همزمان خبرنگار سانا از پس لرزه هایی خبر داد که ساکنان لاذقیه، حمص و حلب احساس کرده‌اند.

خبرگزاری رسمی این کشور از جان باختن 99 تن و زخمی شدن بیش از 300 تن و تخریب چندین ساختمان در استان‌های حماه، لاذقیه و حلب خبر داد.

زلزله ترکیه

دفاع مدنی سوریه مناطق غرب سوریه را منطقه فاجعه‌زده اعلام کرد.

صبح امروز زلزله ای به قدرت 7.4ریشتر در قهرمان ماراش ترکیه واقع در جنوب کشور رخ داد. مرکز زلزله آمریکا البته شدت این زلزله را 7.8 ریشتر و در عمق 17.9 کیلومتری زمین اعلام کرده و کانون آن را شرق نورداغی در نزدیکی شانلی اورفا اعلام کرده است.

این زلزله که در عمق 7 کیلومتری زمین رخ داده در شهرهای جنوبی ترکیه از جمله شانلی اورفا، حاتای، آدیامان، عثمانیه، وان، موش، غازی عنتاب، سیواس، آدانا و قیصری نیز احساس شده است.

زلزله ترکیه

جان باختگان زلزله در سوریه به 237 نفر رسید/639 نفر هم زخمی شدند

به گفته وزارت بهداشت سوریه در این زلزله تا کنون 237 نفر کشته شدند و 639 نفر نیز زخمی شدند.

بیشتر تلفات در استان های لاذقیه، حلب، حماه و طرطرس هستند.

ارتش سوریه همه یگان های خود را برای کمک فوری به زلزله زدگان به حالت آماده باش کامل در آورد.

وزارت دفاع سوریه اعلام کرد که همه یگان ها، تشکیلات و موسسات خود را در همه استان های کشور به حالت آماده باش کامل در آورده است تا به زلزله زدگان کمک فوری برسانند و در امداد رسانی گرفتار شدگان زیر آوار و زخمی ها و نیز  آواربرداری کمک کنند.

زلزله ترکیه

 درتحولی دیگر، دولت سوریه برای بررسی آسیب های زلزله مرگبار در این کشور و انجام تدابیر لازم به ریاست «بشار اسد» رئیس جمهور این کشور نشستی اضطراری برگزار کرد.

وزارت بهداشت سوریه اعلام کرد تا کنون در این زلزله که استان های «حلب، لاذقیه، حماه و طرطوس» را به لرزه در آورد 516 نفر زخمی شده و 111 نفر نیز جان خود را از دست دادند.

این زلزله و پس لرزه های آن در حمص نیز احساس شده است.

زلزله ترکیه

این خبر در حال تکمیل است...

منبع: خبر فوری

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: