پایگاه خبری خانه فوتبال:

تصمیم کمک یارانه رئیسی برای مردم.یارانه از زمان ریاست جمهوری احمدی نژاد پرداخت می شود. یارانه فوری برای قیمت های کالاهای اساسی. از فروشگاه های زنجیره ای یارانه کالا بگیرید. جزئیات یارانه جدید دولت به مردم اعلام شد.

وزیر جهاد کشاورزی از آغاز کاهش قیمت ۳۴ قلم کالاهای اساسی با دستور رئیس جمهور خبر داد و گفت: این کالاها به مدت سه ماه توسط فروشگاه های زنجیره ای بدون سود به فروش می‌رسد.

سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی همزمان با اجرای «طرح فجر تا فطر» در فروشگاه های زنجیره ای اظهار داشت: با توجه به تقارن ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در سال جاری که در این ایام تقاضا برای کالاهای اساسی افزایش می یابد و به اوج خود می رسد با دستور رئیس‌جمهور برای رفاه حال هموطنان، فروشگاه‌های زنجیره‌ای به مدت حدود سه ماه 34 قلم کالای اساسی را با تخفیف و بدون سود به فروش می رسانند.

وی افزود: کلیه فروشگاه های زنجیره ای 34 قلم کالاهای اساسی را با 10 تا 25 درصد تخفیف اعمال می کنند تا بازار در ایام پایانی سال، عید نوروز و ماه مبارک رمضان آرامش و ثبات را تجربه کنند.

قیمت‌ها به دلیل آمدن وزیر کاهش یافت!

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه امیدواریم که سایر فروشگاه ها نیز در این طرح همراهی داشته باشند ادامه داد: همراهی خوبی از سوی فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور وجود دارد و این طرح  در سایر نقاط کشور نیز رواج دارد.

وزیر جهاد کشاورزی همزمان با آغاز این طرح در یکی از فروشگاهی زنجیره ای که در این طرح مشارکت داشتند حضور یافت و صحبت های مردمی را شنید.

بسیاری از مردم در صحبت با وزیر جهاد کشاورزی گفتند: همزمان با حضور شما در فروشگاه ها، قیمت ها کاهش یافته و برچسب قیمت ها عوض شده است که وزیر جهاد کشاورزی نیز در پاسخ توضیح داد که کاهش قیمت کالاهای اساسی به دلیل آغاز طرح فجر تا فطر است و امیداریم به مدت سه ماه کاهش قیمت ها ادامه داشته باشد.

واریز نشدن یارانه نقدی بهمن برخی خانوارها

نوبت واریز یارانه بهمن ماه سر رسید اما صدوچهل‌وچهارمین مرحله‌ی این کمک معیشتی نیز بدون حاشیه نبوده است. یارانه‌بگیران از کجا می‌توانند پیگیر اعتراض خود باشند؟

نوبت واریز یارانه بهمن ماه سر رسید اما صدوچهل‌وچهارمین مرحله‌ی این کمک معیشتی نیز بدون حاشیه نبوده است؛ گروهی از سرپرستان خانوار یارانه نگرفته‌اند و گروهی دیگر به دستشان رسیده اما نه با رقمی که انتظارش را داشتند! اما سازمان هدفمندی یارانه‌ها می‌گوید چند راه را برای پیگری یارانه پیش روی خانوار قرار داده‌ایم.

قرار شد این ماه نیز به روال ماه‌های دیگر واریز یارانه در بیستم بهمن ماه انجام شود. هرچند گاهی یکی دو روزی وقفه در پرداخت یارانه نقدی مشاهده می‌شود. سازمان هدفمندی یارانه‌ها نیز خبر از پرداخت یارانه نقدی در این روز داد اما در ادامه سروصدای برخی خانوار بلند شد؛ می‌گویند یارانه به دستشان نرسیده یا اگر هم رسیده نه 400 هزار تومان بلکه 300 هزار تومان. با پیگیری‌هایی که تجارت‌نیوز انجام داد، مشخص شد اشکال کار کجاست؛ اختلال سامانه در دو بانک. افرادی که یارانه خود را از دو بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و بانک رفاه دریافت می‌کنند، هنوز مبلغ یارانه به دستشان نرسیده است. اختلال سامانه -اشکالی که برای ایرانی‌ها چندان هم تازه نیست- علت این امر عنوان شده اما به نگرانی خانوار از این بابت که مبادا از گروه یارانه‌بگیران حذف شده باشند، دامن زده است. این در حالیست که پیشتر، داریوش ابوحمزه، معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، خبر داده بود که فعلا دولت برنامه و سیاستی برای حذف یارانه‌بگیران تا پایان سال ندارد.

اما گروه بعدی یارانه‌بگیران به مبلغ یارانه اعتراض دارند؛ ظاهرا برخلاف ماه‌های قبل به‌جای 400 هزار تومان، 100 هزار تومان کمتر به حسابشان واریز شده است. در این باره هم پیشتر وزیر اقتصاد توضیح داده بود که قرار نیست در رقم یارانه نقدی تغییری ایجاد شود که حالا از الان شاهد این تغییر باشیم. لایحه بودجه هم در حالی تقدیم مجلس شد که رقم یارانه نقدی ثابت مانده بود. در این باره هیچ مسئولی اظهار نظری نداشته است، فقط امروز طیبه حسینی، سخنگوی ستاد هدفمندی یارانه‌ها به باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرده که پرداخت یارانه نقدی تا پایان سال تغییری ندارد، اما در بودجه سال آینده هر رقمی که برای یارانه ابلاغ شود، همان مبلغ پرداخت خواهد شد. با اینحال، سرپرستان خانوار از کجا می‌توانند پیگیر اعتراضات خود باشند؟

چند روش برای پیگری پرداخت یارانه

مسئولان مربوطه می‌گویند مردم از چند روش می‌توانند به دهک‌بندی یا دیگر مشکلات خود درباره یارانه نقدی اعتراض کنند. دو سامانه‌ای که معرفی شده؛ یکی سامانه ثبت اعتراض و درخواست بازبینی و دیگری سامانه ثبت‌نام از جاماندگان یارانه است. وزارت رفاه هم اعلام کرده که سرپرستان خانوار می‌توانند جهت ثبت یا پیگیری درخواست خود به آدرس https://hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

همچنین، یکی دیگر از راه‌ها پیگیری با کمک کد ملی است. افراد می‌توانند با شماره تلفن گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ تماس بگیرند. در مرحله بعد باید کد ملی سرپرست خانوار را وارد کنند. با وارد کردن کد ملی و شماره تماس سرپرست خانوار، مشخص می‌شود که آیا یارانه به خانوار تعلق می‌گیرد یا نه.

تجارت نیوز

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: