پایگاه خبری خانه فوتبال:

 سردار آزمون پس از ۶ ماه غیبت در ترکیب اصلی بایر لورکوزن در رقابت‌های بوندس لیگا و دیدارهایی که به‌عنوان یار جانشین به زمین می‌رفت، امشب در جدال با تیم ماینتس از ابتدا وارد زمین شد و توانست مرد اول تیمش برای کسب امتیاز در این رقابت خانگی و پُر گل باشد.

رقابت‌های بوندس لیگا آلمان یکشنبه شب پیگیری شد که در یکی از آنها، تیم بایر لورکوزن با بهره‌مندی از سردار آزمون در راس خط حمله، از ساعت ۲۲ در ورزشگاه بایر آرنا به مصاف ماینتس رده دوازدهمی رفت که ستاره ایرانی لورکوزن روی تمام گل‌های سالم و مردود تیمش ایفای نقش کرد و فقط در گلزنی بدشانس بود.

این ضربه کف پا روی استوک سردار کاری کرد تا داور نقطه پنالتی را برای لورکوزن نشان دهد

سردار آزمون که پیش از این در دو حضور ثابت و هشت بازی به‌عنوان یار جانشین موفق نشده بود گلزنی کند یا پاس گل بدهد، امشب برای کسب امتیاز تیمش مقابل ماینتس همه کار کرد ولی در ثبت گل ناکام ماند.

ستاره ایرانی بایر لورکوزن در دقیقه ۲۱ و زمانی که برای زدن ضربه آکروباتیک در محوطه جریمه ماینتس تلاش می‌کرد، بخاطر بازی خطرناک و ضربه آنتون استاچ به پای او، روی زمین افتاد که داور برای تشخیص پنالتی در این صحنه از VAR استفاده کرد و با متوقف نمودن بازی به کنار زمین آمد.

داور برخورد هافبک دفاعی ماینتس با سردار آزمون را پس از یک دقیقه بازبینی صحنه و بررسی آن از ۶ زاویه مختلف، بالاخره پنالتی تشخیص داد تا این ملی‌پوش ایرانی، بایر لورکوزن را در آستانه گلزنی قرار دهد.

داور سختگیری زیادی برای اعلام ضربه پنالتی بخاطر خطا روی آزمون داشت، اما در نهایت این تصمیم را گرفت

فرصت عالی گلزنی و پیشتازی بایر لورکوزن در ورزشگاه خانگی را ادموند تاپسوبا، مدافع میانی این تیم هدر داد و ضربه او را فین داهمن مهار کرد تا بازی بدون گل بماند.

سردار آزمون که از خراب شدن پنالتی تیمش ناراحت بود و افسوس می‌خورد، در دقیقه ۲۸ هم با یک- دو کردن موقعیت‌سازی کرد و دوباره تیمش را در آستانه گلزنی قرار داد که یک شوت بی‌دقت موجب شد فقط یک کرنر به دست بیاورند.

سردار از وسط محوطه جریمه برای زدن ریباند توپ خیز برداشت که گلر ماینتس در همان مرحله اول پنالتی لورکوزن را جمع کرد

لورکوزن با وجود نمایش بهتر نسبت به ماینتس، دروازه خود را در دقیقه ۲۶ باز شده دید، اما خیلی طول نکشید تا دوباره سردار آزمون تیمش را نجات دهد و با یک حرکت سریع استثنایی و پاس دیدنی، گل خورده را با پاس طلایی خود جبران کند.

در دقیقه ۳۲ ستاره ایرانی بایر لورکوزن با توپ‌گیری عالی در قوس میانی زمین و یک استارت سریع، به محوطه جریمه ماینتس نزدیک شد و بدون تک‌روی، با یک پاس در عرض نادیم امیری را در موقعیت گلزنی قرار داد تا این بازیکن با یک شوت فنی گل تساوی این بازی را به ثمر رساند و نخستین پاس گل فصل سردار ثبت شود.

توپ‌گیری و فرار تماشایی آزمون از وسط زمین شروع شد و او با یک استارت سریع تیمش را صاحب موقعیت سه به تک کرد

در حالی که نیمه اول با تساوی یک بر یک رو به پایان بود، داور بخاطر مصدومیت بازیکن ماینتس از ناحیه سر در محوطه جریمه بایر لورکوزن بازی را متوقف کرد که ثانیه‌هایی بعد پس از به جریان انداختن بازی و دراختیار گذاشتن توپ به ماینتس، این تیم فورا یک ارسال توسط لی جائه سونگ انجام داد و توسط لیندرو باریرو به گل رسید تا یاران آزمون از این اتفاق غیرمنتظره بخاطر عدم بازی جوانمردانه شوکه شوند.

داور دو دقیقه پس از این گل، یک پنالتی به سود ماینتس اعلام کرد ولی اعتراض شدید ژابی آلونسو کاری کرد تا او به کنار زمین بیاید و برخوردی که قبل از پنالتی رخ داده بود را ببیند و همین بازبینی موجب شد تا به جای پنالتی، یک خطای پشت محوطه به سود یاران آزمون اعلام شود و در نهایت هم نیمه نخست با برتری ۲ بر یک ماینتس به اتمام برسد.

آزمون می‌توانست در این صحنه شوت‌زنی کند، اما تصمیم گرفت بازیکن هم‌دست خود را در موقعیت گلزنی قرار دهد تا او کار را به تساوی بکشد

بایر لورکوزن که در نیمه دوم به شدت برای زدن گل تساوی تلاش می‌کرد، در دقیقه ۵۸ روی یک کار ترکیبی سریع وارد محوطه جریمه ماینتس شد و در حالی که شوت سردار آزمون با بدشانسی او به تیرک عمودی اصابت کرد، در ریباند توسط پاتریک شیک تعویضی به گل رسید.

ماینتس در دقیقه ۸۱ با گرفتن یک اخراجی و پنالتی از بایر لورکوزن، گل سوم را به ثمر رساند تا کار شاگردان ژابی آلونسو برای بازگشت به بازی با یک بازیکن کمتر، سخت‌تر شود.

سردار آزمون در دقیقه ۴۰ با این دفع توپ عالی در محوطه جریمه خودی، یک موقعیت جدی از ماینتس گرفت تا در کار دفاعی هم موثر باشد

در ادامه حملات بایر لورکوزن خطرناک نبود و فقط یکبار سردار آزمون روی توپ بلند از زمین خودی، ضربه سر زد که دراختیار گلر ماینتس قرار گرفت و در نهایت هم بازی با شکست آنها به اتمام رسید.

تیم فوتبال بایر لورکوزن در حالی که برای نخستین بار از ابتدای فصل ۲۳-۲۰۲۲ سردار آزمون را به‌طور کامل دراختیار داشت، با وجود نمایش فوق‌العاده او با نتیجه ۳ بر ۲ شکست خورد تا ۲۷ امتیازی بماند و با سقوط یک پله‌ای در جایگاه دهم جدول بوندس لیگا قرار بگیرد.

اگر آزمون خوش‌شانس بود و توپ چند سانتی‌متر به سمت چپ می‌رفت، شب فوق‌العاده او همراه با گل می‌شد، اما برخورد توپ به تیرک کاری کرد تا پاتریک شیک دو دقیقه پس از ورود به زمین روی ریباند ضربه سردار، گل دوم لورکوزن را بزند

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: