پایگاه خبری خانه فوتبال:

سرمربی تیم ملی جوانان کشورمان گفت: هدف ما و فولاد یکی است، هردو برای فوتبال ایران می جنگیم.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، صمد مرفاوی در حاشیه آخرین تمرین تیم ملی جوانان پیش از اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا، اظهار داشت: تمام تیم هایی که صعود کردند خوب و با کلاس هستند. شرایط برای هر تیمی سخت است. ما متاسفانه سید 4 بودیم. با استرالیا، قطر و ویتنام هم گروه شدیم. توانمندی بچه های ما بالا است. ان شاالله بتوانیم بازی های خوبی ارائه بدهیم. برایمان فرق ندارد با چه تیمی بازی می کنیم. باید آمادگی این را داشته باشیم با بهترین تیم آسیا هم بازی و از حیثیت فوتبال ایران دفاع کنیم.

وی در مورد اینکه آیا حمایت های لازم از سوی فدراسیون فوتبال شده، گفت: از موقعی که استعداد یابی را شروع کردیم، نفراتی را انتخاب و روی ان ها کار و برنامه ریزی کردیم. به جام کافا و مقدماتی قرقیزستان رفتیم. توانستیم از نظر فنی و آمادگی جسمانی شرایط خوبی پیدا کنیم. برنامه خودمان را به کمیته جوانان و فدراسیون از همان کافا داده بودیم. طبق برنامه ای که داشتیم مرحله به مرحله جلو می رفتیم. هر ماه یک اردوی 10 روزه داشتیم و مشکلی نبود. بلاروس، عمان و اردن رفتیم. بازی های تدارکاتی انجام دادیم که ان ها دعوت کرده بودند اما مرحله آخر که باید قوی تر کار می کردیم، برنامه ای که می خواستیم انجام نشد و متاسفانه در تهران ماندیم. 

سرمربی تیم ملی جوانان تصریح کرد: تقاضا داشتیم یک اردوی خارجی داشته باشیم اما برای فدراسیون با توجه به شرایط موجود، مقدور نبود. 3بازی خارجی تدارک دیده شده بود که آنجا انجام بدهیم. پرتغال، ترکیه و یکی دو کشور بودند که انجام نشد ولی کارمان را اینجا انجام دادیم. با توجه به امکانات موجود کار کردیم. مشکل بازی تدارکاتی بود که نتوانستیم تیمی دعوت کنیم یا ما خارج از ایران اردو بزنیم. اینجا دو بازی تدارکاتی انجام دادیم. تیم های لیگ برتری درگیر هستند. لیگ یک هم همینطور، مجبور شدیم با تیم های امید بازی کنیم که تیم های بدی هم نبودند. می خواستیم فقط برنامه های فنی و تاکتیکی خودمان را پیاده کنیم. نهایتا این اردو فردا تمام می شود و عازم می شویم. باید در مسابقات با تمام قوا شرکت کنیم که بتوانیم نتایج خوبی بگیریم. 

مرفاوی در خصوص اینکه سپاهان قهرمان لیگ برتر جوانان شد و آیا بازی های این لیگ را زیر نظر داشته، گفت: همه بازی ها را نمایندگان‌مان را فرستادیم و دیدیم. ضمن اینکه اینجا هم آمده اند و دیدیم. هم استعداد یابی بود. نمی شود گفت کسی از دید ما دور مانده، بسیاری را هم دعوت کردیم. به اردوهای مختلف بردیم. خارج از ایران رفتیم. همه کسانی که مدنظر بودند را آزمایش کردیم. نهایتا 23 نفری هستند که فردا عازم می شوند.

وی در مورد جلسه با مهدی تاج، عنوان کرد: این جلسه با درخواست ماجدی انجام شد. با تاج نشست داشتیم که مساله پروازمان بود. اگر می خواستیم عادی به ازبکستان برویم، 27 ساعت در راه بودیم. با روابطی که بین فدراسیون و هواپیمایی وارش بود، یک پرواز مستقیم برای ما فراهم کردند. از نظر تغذیه و پزشکی هم دستوراتی دادند که ان شاالله عملی شود. در مورد مسائل مالی، پاداش بازیکنان و حقوق مربیان هم دستورات لازم داده شد که ان شاالله قبل از رفتن عملی شود.

مرفاوی در خصوص اینکه اگر تیم ایران قهرمان نشود آیا ناکامی صورت گرفته، عنوان کرد: هدف اول ما صعود از دور مقدماتی بود. هدف بعدی مسابقات جهانی است که رتبه چهانی به دست بیاوریم و بعد از آن برای مبارزه با تیم های دیگر برویم. ازبکستان میزبان، حریف سختی است. باید با آن ها مبارزه کنیم که به قهرمانی برسیم. باید با تمام وجود کار کنیم. آن ها هم کار می کنند. شاید بیشتر از ما امکانات داشته باشند ولی اول با توکل به خدا و بعد این بچه های توانمند که از نظر فنی شرایط خیلی خوبی دارند. امیدوارم از این نیروی انسانی به خوبی استفاده کنیم.

سرمربی تیم ملی جوانان در مورد اینکه آیا در این تیم تمام کننده خیلی خوبی مانند صمد مرفاوی، گلزن و سرزن حضور دارد، گفت: بله داریم اما متاسفانه فوتبال ما از این مساله در خط حمله رنج می برد. با توجه به سابقه ای که فوتبال ما داشت و الان هم در مسابقات می بینیم، از نظر گلزنی نه اینکه کیفیت پایین باشد، کم است. ما خیلی تلاش کردیم مهاجمین سرزن و بلندقدی داشته باشیم. متاسفانه نبود. هرچه در فوتبال ما هست، فقط هافبک دفاعی است. همه به عنوان هافبک دفاعی آموزش می بینند و می آیند. دست روی هرکه گذاشتیم گفتند هافبک دفاعی است. یک تیم چقدر هافبک دفاعی می خواهد؟ 

وی افزود: تمام رده های ما الان 1-3-2-4 بازی می کنند یعنی دو هافبک دفاعی دارند. رقیبان ما مثل قطر یا استرالیا 3-3-4 و با یک هافبک دفاعی بازی می کنند. نهایتا ما باید شاکله فوتبال و سختار آن را ادامه بدهیم. نمی توانیم شرایط ساختار را عوض کنیم. فوتبال ما فیزیکی است. نمی توانیم آن را عوض کنیم. ذات فوتبال ما همین است و باید آن را ادامه بدهیم.

مرفاوی در مورد عدم همکاری تیم های لیگ برتری، عنوان کرد: از تمام مربیان پایه و حتی مربیان لیگ برتری که در تیم‌شان بازیکن داریم، چه همکاری کردند چه نکردند، تشکر می کنم. اوایل مشکلی نداشتیم. همه می آمدند و با ما کار می کردند. به محض اینکه بازیکنان شکل گرفتند، همکاری مقداری کم شد ولی امیدوارم این همکاری ادامه داشته باشد. ما مشکلی نداریم. میلاد کر آمد و با ما تمرین می کند. همینطور حزباوی، چون آن ها هم در فوتبال ملی حضور دارند و منافع فوتبال ملی در باشگاه های آسیا هستند، هم برای من و هم برای فوتبال ایران خیلی مهم است. هیچ مشکلی نیست اگر در اختیار فولاد باشد. ان شاالله آن ها هم الهلال را ببرند و صعود کنند. بعد از آن می توانند در تیم ما باشند و به کشورشان کمک کنند. هدف ما و فولاد یکی است. هردو برای فوتبال ایران می جنگیم. مشکلی نداریم بازیکن اینجا باشد یا آنجا باشد.

وی در خصوص اینکه با شرایط فعلی آیا فکر می کند تیم ملی جوانان ایران بتواند به جام جهانی صعود کند، گفت: همه بچه ها از روز اول اهداف این تیم را می دانند و کاملا آگاه هستند. با امیدواری به این مسابقات می رویم. ان شاالله بتوانیم نتایج خوبی بگیریم و فوتبال ایران را سربلند کنیم.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: