پایگاه خبری خانه فوتبال:

قیمت سکه در چندماه گذشته به شدت بالا رفت.قیمت سکه از سال گذشته صعودی بود. قیمت سکه در کانال بالاتر.قیمت سکه باورنکردنی و با حباب قیمتی شدید است جدیدترین قیمت سکه را در سایت خانه فوتبال با هم می خوانیم.

حباب قیمت سکه 10 میلیونی شد

با فرض حداکثر قیمت طلای جهانی و قیمت دلار در بازار تهران‌، هر سکه تمام دیروز 9 میلیون و 601 هزار تومان معادل 30 درصد از هزینه تمام شده آن حباب داشت.

به گزارش فارس، بر اساس گزارش‌های میدانی از بازار سکه، در لحظه تنظیم این گزارش نرخ اعلامی برای فروش سکه تمام معادل 31 میلیون 780 هزار تومان عنوان شده بود.

دارایی یک سکه همواره یک ارزش ذاتی دارد اما تقاضای بیش از ‌اندازه در بازه‌های زمانی می‌تواند زمینه افزایش قیمت سکه از میزان ارزش ذاتی را فراهم کرده و اصطلاحا «حباب قیمت سکه» تشکیل شود.

به معنای دیگر، تفریق قیمت روز سکه از ارزش ذاتی آن بیانگر حباب قیمت سکه خواهد بود. با توجه به این مسئله، محاسبه قیمت ذاتی سکه با لحاظ قیمت جهانی هر اونس طلا و همچنین قیمت روز دلار می‌تواند به محاسبه حباب قیمت سکه کمک کند.

محاسبه ارزش ذاتی قیمت سکه تمام با قیمت روز

در روند محاسبه ارزش ذاتی هر سکه، ابتدا وزن هر سکه تمام به اونس محاسبه می‌شود. بر این مبنا هر سکه تمام معادل 0.26 اونس وزن دارد. پس از این محاسبه با رعایت عیار طلا، قیمت جهانی هر اونس طلا معادل 1811.2 دلار در وزن سکه به واحد اونس ضرب می‌شود.

بر اساس اطلاعات ثبت شده در لحظه انتشار این گزارش، هر سکه تمام با در نظر گرفتن قیمت روز طلای جهانی معادل 426.39 دلار ارزش دارد.

حال برای محاسبه ارزش ذاتی طلا دو مرحله دیگر وجود دارد. با توجه به نرخ‌های متعدد حاکم در بازار، با مراجعه به میدان فردوسی و پرس‌وجو از دلالان بازار ارز متوجه شدیم، دلار در بازار غیر رسمی به طور غیرقانونی با نرخ بالای 50 هزار تومان مبادله شده و این نرخ بالاترین نرخ ثبت شده برای دلار است که تا لحظه انتشار گزارش به ثبت می‌رسد.

با توجه به این نرخ، ارزش ذاتی هر سکه منهای هزینه ضرب معادل 22 میلیون و 172 هزار تومان تعیین می‌شود که این رقم با احتساب هزینه 7 هزار تومانی ضرب، ارزش ذاتی هر سکه را به رقم 22 میلیون و 179 هزار تومان می‌رساند.

با توجه به مشخص شدن ارزش ذاتی سکه، مقایسه این رقم با قیمت فروش سکه در بازار آزاد از حباب قابل توجه برای قیمت سکه خبر می‌دهد.

بر این مبنا با در نظر گرفتن نرخ فروش سکه معادل 31 میلیون 780 هزار تومان و همچنین ارزش ذاتی سکه معادل 22 میلیون و 179 هزار تومان، حباب سکه 9 میلیون و 601 هزار تومان است.

به عبارت دیگر قیمت فعلی سکه تمام هم‌اکنون 30 درصد از حباب تشکیل شده است و هر لحظه امکان تخلیه حباب سکه وجود دارد. / کیهان

پیش بینی قیمت سکه امروز 7 اسفند

دیروز حباب سکه بزرگتر شد و فاصله ارزش ذاتی و نقدی سکه هم بیشتر شد.افزایش حباب سکه در روزهای اخیر در واقع به صدا درآمدن زنگ خطر در بازار سکه است.این امر نشان می دهد که خرید سکه پرریسک شده است.

به گزارش اقتصادنیوز، بررسی هسته مرکزی بازار سکه حکایت از جهش هیجانی فلز گران بهای داخلی تحت تاثیر نرخ دلار و انتظارات تورمی دارد.

جهش هیجانی قیمت سکه

روز گذشته نرخ دلار مبادله ای رشد محدودی را ثبت کرد با این حال برخی از سایت ها و کانال ها مدعی بودند که نرخ دلار در بازار آزاد بالا رفته بود.

تحلیلگران فنی باور دارند نوسانات سکه در روزهای اخیر با شاخص های بنیادی اقتصاد هم همخوانی ندارد.

از نگاه فعالان، همین امر باعث شده بود که تقاضای هیجانی در بازار سکه تقویت شود.گفته می شود قیمت هر قطعه سکه امامی دیروز رشد قابل توجهی را ثبت کرده بود.

قیمت سکه / زنگ خطر در بازار سکه

دیروز حباب سکه بزرگتر شد و فاصله ارزش ذاتی و نقدی سکه هم بیشتر شد.افزایش حباب سکه در روزهای اخیر در واقع به صدا درآمدن زنگ خطر در بازار سکه است.این امر نشان می دهد که خرید سکه پرریسک شده است.

تحلیلگران معتقدند در صورتی نرخ دلار نزولی شود سکه بازانی که در قیمت های بالا دست به خرید زده اند ممکن است زیان را تجربه کنند.

پیش بینی قیمت سکه و طلا 7 اسفند 1401

دیروز قیمت طلا و سکه به تبعیت از دلار آزاد گران‌ شد. معامله‌گران روند فعلی در بازار فلز زرد را ملتهب دانستند. آیا روند قیمت در بازارهای مالی همچنان صعودی است؟

به گزارش تجارت‌نیوز، دیروز قیمت طلا و سکه به تناسب افزایش قیمت دلار در بازار آزاد، رشد کرد؛ همچنین بازار فلز زرد تمایلی به تبعیت از نرخ‌دهی دلار در مرکز مبادله ارز و طلا نشان نداد.

در حالی که بانک مرکزی قیمت دلار در بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسد اما جهت‌گیری قیمت طلا و سکه با دلار آزاد است. دیروز دلار در مرکز مبادله ارز و طلا 41 هزار و ۷۵۹ تومان قیمت خورد. با این حال، سکه‌بازان به نرخ مرکز مبادلات ارزی توجهی نکردند و بر اساس افزایش دلار در بازار آزاد، خرید و فروش‌های خود را تنظیم کردند.

معامله‌گران بازار طلا و سکه معتقدند در صورتی که قیمت دلار در سرازیری قیمت بیافتد، قیمت سکه امامی به سرعت کاهش می‌یابد و حتی ممکن است محدوده 30 میلیون تومانی را نیز از دست بدهد.

قیمت سکه / قدرت بازارساز تحلیل رفت؟

تحلیلگران بازار معتقدند روند صعودی قیمت طلا و سکه بدون توجه به کاهش انس‌ جهانی طلا رخ داده است.

معامله‌گران بازار در اولین روز هفته در موقعیت خرید قرار گرفتند. آنها معتقدند روند حرکتی ارز و سکه در روزهای اخیر عجیب و ترسناک شده است. چارت‌های دلار، سکه و درهم از اشباع خرید خبر می‌دهند با این حال بازار خلاف جهت چارت حرکت می‌کند.

آنها می‌گویند این مدل افزایش قیمت بی‌سابقه است. بازارساز دیگر نقشی در تعیین قیمت ندارد و این روند‌های تورمی است که به بازار جهت داده است.

از نگاه فعالان بازار، دلیل اصلی افزایش اشتیاق سکه‌بازان در چند وقت اخیر، حرکت هماهنگ نرخ سکه با اسکناس آمریکایی بوده است.

قیمت سکه / تمام قطعات سکه در کانال جدید

 امروز ۶ اسفند ۱۴۰۱ قیمت سکه امامی دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان گران شد. این قطعه از سکه به کانال ۳۳ میلیونی رسید. در لحظه نگارش این گزارش سکه امامی با قیمت ۳۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد. همچنین قیمت سکه بهار آزادی از مرز ۳۰ میلیون تومان گذشت و ۳۱ میلیون و ۳۷۱ هزار تومان معامله شد.

نیم سکه ۷۰۰ هزار تومان گرانتر از روز پنجشنبه معامله شد و به قیمت ۱۷ میلیون تومانی رسید. ربع سکه ۶۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت و به قیمت ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید.

روز گذشته سکه گرمی ۴۰۰ هزار تومان گرانتر از پنجشنبه معامله شد. این قطعه امروز به کانال ۶ میلیون تومانی ورود کرد و با قیمت ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در بازار معامله شد.

دیروز قیمت طلا نیز روند صعودی داشت. هر مثقال طلا ۹۰۰ هزار تومان گران شد؛ این مقدار افزایش قیمت در هفته‌های گذشته برای طلا رکوردشکنی محسوب می‌شود. هم‌ اکنون هر مثقال طلا با قیمت ۱۱ میلیون و ۶۹۵ هزار تومان مبادله می‌شود. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز به قیمت دو میلیون و ۶۹۹ هزار تومان رسید.

قیمت سکه / بازار غیرقابل پیش‌بینی فلز زرد

در همین راستا فردین آقابزرگی، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت:«قیمت طلا و سکه در ایران، غیرقابل پیش‌بینی شده و عموما به نوسانات دلاری وابسته است.»

وی ادامه داد: «بر اساس پیش‌بینی موسسات مطالعاتی در دنیا، تغییرات چندانی در قیمت جهانی طلا در ماه‌های آینده دیده نمی‌شود. اما با توجه به اینکه قیمت طلا و سکه در کشور متاثر از نرخ دلار است، قیمت طلای آب شده یا سکه، افزایش یافته است.»

آقابزرگی در رابطه با زمان سرمایه‌گذاری در بازار طلا و سکه کشور گفت:« سرمایه‌گذاران و مردم عادی باید بخشی از سرمایه خود را در بازارهای مختلف پخش کنند. بخشی از سرمایه، در شرایط مناسب می‌تواند وارد شود، بخش دیگر را هم می‌توان در بازارهایی مثل طلا سرمایه‌گذاری کرد.»

گفتنی است امروز هر انس طلای جهانی با قیمت ۱۸۱۱ دلار معامله شد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: