پایگاه خبری خانه فوتبال:

سردار آزمون مهاجم بین المللی فوتبال ایران است.سردار آزمون زوج مهدی طارمی در تیم ملی ایران است.سردار آزمون.پس از قهرمانی ها و کسب آقای گلی در روسیه با قراردادی زمستانی به تیم بایر لورکوزن آلمان پیوسته است.سردار آزمون مشغول آموزش زبان آلمانی است. سردار آزمون در خانواده ایی ورزشی و والیبالی به دنیا آمده و عاشق اسب و اسب سواری است.سردار آزمون در دنیای فوتبال معروف به مسی ایرانی است.

سردار آزمون خبر از پدر شدنش داد|عکس
سردار آزمون

فیلم گل دیدنی سردار آزمون که به فرزندش هدیه داد

آناهیتا کریمی همسر سردار آزمون متولد ۱۳۷۱ است او و آزمون مدتی است با یکدیگر ازدواج کرده اند. از زندگی شخصی آناهیتا کریمی اطلاعاتی در دست نیست و از او تنها یک صفحه شخصی در اینستاگرام وجود دارد که در بخش بیوگرافی آن به سردار آزمون اشاره شده است.

سردار آزمون

آغاز فعالیت ورزشی سردار آزمون

سردار آزمون

به گفتهٔ آزمون، آغاز فوتبال وی در سن ۹ سالگی طی سفری خانوادگی در ترکمنستان صورت گرفت. اولین باشگاه فوتبال آزمون تیم عقاب گنبد بود. همچنین او در نوجوانی بازیکن والیبال بود و به تیم والیبال زیر ۱۵ سال ایران نیز دعوت شده بود. پس از چند سال بازی برای عقاب، او به تیم شموشک گرگان پیوست و پس از آن به تیم اتکا گرگان در لیگ فوتبال دسته یک ایران پیوست.

سردار آزمون سپس به تیم جوانان سپاهان پیوست و پس از درخشش در تیم ملی جوانان ایران در مهر ۱۳۹۱ در سن ۱۷ سالگی از باشگاه سپاهان اصفهان به روبین کازان روسیه پیوست و لقب جوان‌ترین لژیونر فوتبال ایران را به دست آورد.[۱]او اولین گل خود در تیم بزرگسالان روبین کازان را در دیدار برگشت لیگ اروپا برابر تیم مولده به ثمر رساند. سردار آزمون همچنین در مسابقات مقدماتی قهرمانی جوانان آسیا در بازی با لبنان به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد و دو گل به ثمر رساند.

وی در مسابقات فوتبال جام دوستی روسیه ۲۰۱۲ در ترکیب تیم ملی جوانان با به ثمر رساندن ۷ گل در ۶ بازی، به مقام آقای گلی این رقابت دست یافت.آزمون که یکی از امیدهای ایران برای بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل بود، نتوانست در لیست نهایی کارلوس کی‌روش حضور یابد و از حضور در جام جهانی ۲۰۱۴ بازماند.

او در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ در میان ملی‌پوشان ایران حضور داشت و موفق شد ۲ گل به ثمر برساند و یکی از بازیکنان کلیدی تیم ملی به‌شمار می‌آمد.[۴]وی در اسفند ۱۳۹۳ به صورت قرضی به روستوف پیوست.

سردار آزمون

در ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ تیم ملی فوتبال ایران با گل سردار آزمون در مقابل ازبکستان بعد از برزیل و روسیه به عنوان سومین تیم جهان به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه پیوست.

همچنین آزمون در تیم روستوف موفق به گلزنی در برابر دو تیم بایرن مونیخ و اتلتیکو مادرید در لیگ قهرمانان اروپا شده‌است.

در سال ۱۳۹۶ سردار آزمون به روبین کازان پیوست و موفق شد در ۴۰ بازی ۹ گل به ثمر برساند.

سردار آزمون

نخستین حضور آزمون در تیم زنیت و دیدار با سرمربی وقت تیم، سرگی سماک

او در زمستان ۹۷ پس از نمایش درخشان در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ با قراردادی ۱۲ میلیون یورویی به زنیت سن پترزبورگ، یکی از بزرگ‌ترین باشگاه‌های فوتبال روسیه، پیوست. با این انتقال او به عنوان دومین بازیکن گران‌قیمت تاریخ فوتبال ایران پس از علیرضا جهانبخش شناخته می‌شود.

وی در ۲ اسفند ۱۳۹۷ در لیگ اروپا با زدن ۲ گل برای تیم زنیت سن پترزبورگ مقابل فنرباغچه، به بهترین گلزن تاریخ ایران در رقابت‌های اروپایی تبدیل شد. علی دایی با ۶ گل در این زمینه رکورددار بود ولی آزمون با زدن ۲ گل به فنرباغچه این رکورد را شکست و با ۸ گل در صدر قرار قرار گرفت.همچنین او جوان‌ترین بازیکن ایرانی است که در لیگ قهرمانان اروپا موفق به گلزنی شده‌است.

وی در اولین فصل حضورش در زنیت موفق شد با این تیم در لیگ به مقام قهرمانی برسد. همچنین در دومین فصل خود موفق شد به قهرمانی در لیگ برتر روسیه، جام حذفی روسیه و نایب قهرمانی سوپرجام روسیه دست یابد و حتی با زدن ۱۷ گل به عنوان آقای گل لیگ روسیه انتخاب شد.

وی در لیگ قهرمانان اروپا ۲۰–۲۰۱۹ نیز مقابل دو تیم لیون و بنفیکا موفق شد گلزنی کند.

سردار آزمون

آمار حرفه‌ای باشگاهی

سردار آزمون پس از صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

حضور و گل‌ها طبق باشگاه، فصل و مسابقه

باشگاه فصل لیگ جام قاره‌ای دیگر مجموع

دسته بازی گل بازی گل بازی گل بازی گل بازی گل

سپاهان ۱۳۹۰-۱۳۹۱ لیگ برتر ۰ ۰ ۰ ۰ _ _ ۰ ۰

سپاهان ۱۳۹۱-۱۳۹۲ لیگ برتر ۰ ۰ ۰ ۰ _ _ ۰ ۰

مجموع سپاهان ۰ ۰ ۰ ۰ _ _ ۰ ۰

روبین کازان[۱۸] ۲۰۱۲-۲۰۱۳ لیگ روسیه ۰ ۰ ۰ ۰ _ _ ۰ ۰

روبین کازان ۲۰۱۳-۲۰۱۴ لیگ روسیه ۱۴ ۴ ۱ ۰ ۲ ۱ _ ۱۷ ۵

روبین کازان ۲۰۱۴-۲۰۱۵ لیگ روسیه ۱۳ ۱ ۲ ۱ _ _ ۱۵ ۲

مجموع روبین کازان ۲۷ ۵ ۳ ۱ ۲ ۱ _ ۳۲ ۷

روستوف ۲۰۱۴-۲۰۱۵

سردار آزمون

(قرضی)

لیگ روسیه ۱۱ ۳ ۰ ۰ _ ۱ ۱ ۱۲ ۴

روستوف ۲۰۱۵-۲۰۱۶ (قرضی) لیگ روسیه ۲۴ ۹ ۰ ۰ _ _ ۲۴ ۹

روستوف ۲۰۱۶-۲۰۱۷ لیگ روسیه ۲۷ ۷ ۰ ۰ ۱۴ ۵ _ ۴۱ ۱۲

مجموع روستوف ۶۲ ۱۹ ۰ ۰ ۱۴ ۵ ۱ ۱ ۷۷ ۲۵

روبین کازان ۲۰۱۷-۲۰۱۸ لیگ روسیه ۲۶ ۵ ۲ ۰ _ _ ۲۸ ۵

روبین کازان ۲۰۱۸-۲۰۱۹ لیگ روسیه ۱۴ ۴ ۳ ۱ _ _ ۱۷ ۵

مجموع روبین کازان ۴۰ ۹ ۵ ۱ _ _ ۴۵ ۱۰

زنیت ۲۰۱۸-۲۰۱۹ لیگ روسیه ۱۲ ۹ ۰ ۰ ۴ ۳ _ ۱۶ ۱۲

زنیت ۲۰۱۹-۲۰۲۰ لیگ روسیه ۲۸ ۱۷ ۳ ۰ ۶ ۲ ۱ ۲ ۳۸ ۲۱

زنیت ۲۰۲۰-۲۰۲۱ لیگ روسیه ۲۴ ۱۹ ۰ ۰ ۴ ۰ ۱ ۰ ۲۹ ۱۹

زنیت ۲۰۲۱-۲۰۲۲ لیگ روسیه ۴ ۴ ۰ ۰ ۰ ۰ ۱ ۱ ۵ ۵

مجموع زنیت ۶۸ ۴۹ ۳ ۰ ۱۴ ۵ ۳ ۳ ۸۸ ۵۷

مجموع آمار ۱۹۷ ۸۲ ۱۱ ۲ ۳۰ ۱۱ ۴ ۴ ۲۴۲ ۹۹

بین‌المللی

آمار بین‌المللی تا ۱۵ ژوئن ۲۰۲۱

تیم سال بازی گل

ایران

ایران ۲۰۱۴ ۳ ۱

۲۰۱۵ ۱۱ ۷

۲۰۱۶ ۸ ۸

۲۰۱۷ ۸ ۶

۲۰۱۸ ۱۰ ۲

۲۰۱۹ ۱۰ ۸

۲۰۲۰ ۱ ۱

۲۰۲۱ ۴ ۴

مجموع ۵۵ ۳۷

ماجرای بچه دار شدن زن روس از سردار آزمون چیست؟

سایت اسپورت اکسپرس روسیه در خبری عجیب مدعی شد سردار آزمون دچار دردسر بزرگی دراین کشور شده بود و باید روز ۸ دسامبر «۱۷ آذر» در دادگاه حاضر می شد. هنوز مشخص نیست این گزارش چـه میزان صحت داشته باشد. حتی ممکن اسـت ماجرا بـه یک اخاذی مربوط شود. در نگاه اول اینگونه بنظر می‌رسد دختری در کازان قصد دارد از سردار آزمون مبلغی معادل ۷۵۰ هزار یورو بـه بهانه نفقه، دریافت کند.

ماجرای رسوایی سردار آزمون چیست؟

بـه گفته اسپورت اکسپرس روسیه یکی از دلایل اصلی کـه سردار آزمون از روسیه برودرفت، دور شدن از ماجرای رسوایی مربوط بـه حضانت فرزند اسـت. طبق گزارش این سایت روسی، دختری بنام آلیا در شهر کازان در ماه می «اردیبهشت» دختری بدنیا آورد کـه مدعی اسـت پدر این بچه سردار آزمون اسـت اما مهاجم تیم ملی ایران چنین چیزی را نمی پذیرد.

سردار آزمون در آذرماه سال ۹۱ به باشگاه روبین کازان روسیه پیوست. او اولین گل خود در تیم بزرگسالان روبین کازان را در دیدار برگشت مرحله پلی آف لیگ اروپا برابر تیم مولده به ثمر رساند. سردار آزمون همچنین در مسابقات مقدماتی قهرمانی جوانان آسیا در بازی با لبنان به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد و دو گل زد.

سردار آزمون برای نقل و انتقالات تابستانی ۲۰۱۴ مورد توجه مسئولان باشگاه های فوتبال بارسلونا، لیورپول، میلان، یوونتوس و آرسنال قرار گرفت. آزمون که یکی از امیدهای ایران برای بازی های جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل بود، نتوانست در لیست نهایی کارلوس کی‎روش حضور یابد و از حضور در جام جهانی ۲۰۱۴ بازماند.

سردار آزمون وقتی تنها 17 سال داشت به لیگ روسیه رفت و برای روبین کازان بازی کرد. استعدادی شگرف از یک بازیکن شگفت انگیز و درخشش  در سرمای روسیه باعث شد آوازه اش از مرزهای سیبری هم فراتر برود، آن طرف تر و به غرب اروپا. استعدادیاب های آرسنال، سردار آزمون را در اسپانیا دیدند و البته پسندیدند. خیلی زود آرسن ونگر بزرگ در موردش تحقیق کرد و سپس ایمیلی از لندن به کازان رسید. به باشگاه روبین: «ستاره جوان تان را می خواهیم، دو میلیون پوند هم می دهیم.»

انتقال سردار آزمون در مرحله انجام بود اما فقط یک مانع وجود داشت. قانون اتحادیه فوتبال انگلیس و حضور در 70 درصد از بازی های ملی! در کازان ماند، به امید روزهای شیرین آینده، روزهایی همراه با درخشش در پیراهن تیم ملی. سردار آزمون گل های ملی زیادی زده و منتظر گل های بعدی است. امیدوار به 100 گله شدن، درست مثل الگویش علی دایی. هدف هم دارد، می کوشد به سقف آرزوهایش برسد؛ بازی در رئال مادرید و ورزشگاه سانتیاگو برنابئو.

زندگی نامه سردار آزمون

سردار آزمون در 11 دی ماه 1373 در گنبدکاووس واقع در استان گلستان به دنیا آمد. او یک ترکمن اصیل است که به این اصالت افتخار می کند. پدرش خلیل آزمون بازیکن سابق والیبال است که در حال حاضر به مربی گری والیبال مشغول است. مادرش خانه دار است و تنها یک خواهر به نام سولماز دارد.

پدر و مادر سردار، ابتدا می خواستند نام او را پژمان بگذارند. اما پدربزرگ او مانع شد. چون عقیده داشته است نام پژمان که معنی آن پژمرده است، نمی تواند مناسب باشد، به همین دلیل منصرف شدند و نامش را سردار به معنی سربلند گذاشتند.

یکی از بزرگ ترین شانس های سردار در زندگی، داشتن پدری ورزشکار و نمونه بوده که دو بار موفق به دریافت عنوان بهترین بازیکن آسیا شده است و سال هاست مربی با سابقه والیبال است. پدرش از دوران کودکی سردار را مورد تمرین های ورزشی فراوانی قرار داده تا در شرایط آمادگی قرار بگیرد.

سردار آزمون، به تبعیت از پدرش ابتدا ورزش را با والیبال شروع کرد و در این رشته مهارت خوبی داشت، ولی یکی از مربیان فوتبال از او دعوت کرد تا در تیم جدیدی که در شهرشان دایر شده بود، حضور پیدا کند. پدر و مادر سردار از این دعوت استقبال کردند و این گونه بود که وارد عرصه ی فوتبال شد.

وی فرزند خلیل آزمون بازیکن سابق والیبال است. آزمون از ترکمن های ایران و سنی مذهب می باشد.

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: