پایگاه خبری خانه فوتبال:

قرارداد باشگاه پرسپولیس با یکی از بازیکنان ملی پوش که در نقل و انتقالات زمستانی فصل گذشته به امضا رسیده بود دارای ابهاماتی است که سازمان بازرسی کل کشور به آن ورود کرده است.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در نیم‌فصل گذشته لیگ برتر باشگاه پرسپولیس برای تقویت تیم خود با رامین رضائیان قرارداد امضا کرد تا این بازیکن که در قطر مشغول بازی بود یکبار دیگر فرصت پوشیدن پیراهن پرسپولیس را به دست بیاورد. البته رضائیان باز هم دوران موفقی در پرسپولیس نداشت به طوری که عمر ماندگاری او در این تیم نیم  فصل بود و در پایان فصل با جدایی از جمع سرخ‌پوشان به سپاهان اصفهان پیوست.

بعد از پیوستن رضائیان به پرسپولیس، مسئولان این باشگاه مدعی شدند که او از یک قرارداد چند میلیاردی چشم‌پوشی کرده تا به پرسپولیس بیاید. حتی رامین رضائیان در گفت‌وگویی عنوان داشت که «من دو ماه از حقوقم را به باشگاه الدحیل قطر بخشیدم تا به پرسپولیس بیایم. من به مسئولان پرسپولیس گفتم که قراردادم را صفر بزنید! مطمئن هستم که در نسل امروزی هیچ بازیکنی چنین کاری انجام نمی‌دهد. گفتم قرارداد من را صفر تومان بزنید اما مدیران باشگاه گفتند که نمی‌توانیم قرارداد تو را صفر بزنیم چون سازمان لیگ ایراد می‌گیرد و به همین دلیل قرارداد من در سازمان لیگ 500 میلیون تومان ثبت شد. می‌خواهم با تمام وجود کنار پرسپولیس باشم.»

بعد از این صحبت‌ها، واکنش‌های زیادی شکل گرفت به طوری که رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس در مصاحبه‌ای اعلام کرد که قرارداد رضائیان بیشتر از 6 میلیارد تومان بوده است! 

این صحبت‌ها با واکنش رضائیان روبه‌رو شد و او در مصاحبه دیگری عنوان کرد که از مبلغ مطرح شده فقط 500 میلیون تومان سهم او بوده است: «صحبت‌هایی که مدیر محترم باشگاه پرسپولیس انجام می‌دهد، همان حرفی است که زدم. من در صحبت‌هایم از باشگاه پرسپولیس بابت همراهی و مبلغی که برای رضایتم پرداخت کردند، تشکر کردم. ما دو حالت داریم یکی اینکه بازیکن حقوق می‌گیرد و دیگری پول رضایت برای ترانسفر است و پول رضایت‌نامه را نباید جزو قرارداد حساب کنیم. من برای جدایی از الدحیل یک چیزی نزدیک به دو ماه حقوق را باید می‌بخشیدم. به مدیر برنامه‌هایم زنگ زدم و گفتم به باشگاه پرسپولیس بگو می‌توانی اینقدر را اوکی کنی؟ آقای درویش هم درست گفت اما چون به دلار بود چیزی نزدیک به هفت میلیارد تومان شد. یعنی وقتی ۲۵۰ هزار دلار را تبدیل می‌کردی، تفاوتش می‌شد همین مبلغی که آقای درویش گفت. من به باشگاه الدحیل اعلام کردم که این مبلغ نزدیک به دو ماه حقوق خود را می‌بخشم و معادل آن را که نزدیک به یک ماه حقوق من بود از باشگاه پرسپولیس دریافت خواهم کرد. باشگاه پرسپولیس نباید آن مبلغ را به پای پرداختی به من بنویسد. آن‌ها این پول را باید به الدحیل برای رضایت‌نامه می‌دادند که شرایط تحریم و روز پایانی مهلت نقل و انتقالات این شرایط را فراهم نمی‌کرد و من به نوعی آن را از قرارداد خودم پرداخت کردم تا بتونم با پرسپولیس قرارداد ببندم. بعد مدیر برنامه‌هایم همان مبلغی که در حدود یک ماه دستمزدم در الدحیل بود را از باشگاه پرسپولیس به صورت چک دریافت کرد. قرارداد پرسپولیس دست خود من است و قرار بود بنویسیم صفر اما نوشتیم ۵۰۰ میلیون. قرارداد دست من است و لطفا رسانه‌ای کنند اصلا ایرادی ندارد.»

 

قرارداد رضائیان با پرسپولیس اما قراردادی بوده که حالا سازمان بازرسی کل کشور به آن ایراد وارد کرده و مسئولان فعلی باشگاه پرسپولیس باید نسبت به آن پاسخگو باشند.

به زعم سازمان بازرسی کل کشور، قرارداد 3090/پ/1400 مورخ 23 بهمن سال 1400 بین شرکت پرسپولیس با رامین رضائیان امضا شده اما علاوه بر قرارداد مورد اشاره توافق‌نامه‌ دیگری در تاریخ 24 بهمن 1400 (فردای امضای قرارداد) با این بازیکن امضا شده مبنی بر اینکه 250 هزار دلار به باشگاه الدحیل قطر به عنوان مبلغ رضایت‌نامه و 25 هزار دلار تحت عنوان ایجنتی به مدیر برنامه‌های این بازیکن پرداخت شود! با اعلام سازمان بازرسی و از آنجایی که این توافق‌نامه مورد اشاره در قرارداد طرفین ذکر نشده به نوعی فرار مالیاتی از سوی رامین رضائیان و مدیر برنامه‌های او رخ داده و علت عدم درج نشدن این مبلغ در متن قرارداد نامشخص است.

سازمان بازرسی کل کشور به مبلغ نزدیک به 7 میلیارد و 400 میلیون تومانی که خارج از حساب‌های بانکی شرکت پرسپولیس به این بازیکن پرداخت شده ایراد وارد کرده است. به زعم سازمان بازرسی کل کشور این اقدام صورت گرفته مغایر مواد 39 و 65 قانون محاسبات عمومی و تبصره ذیل ماده 60 قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت محسوب می‌شود. این ایراد از این جهت گرفته شده که مبلغ قرارداد بازیکن اشاره شده در سازمان لیگ 500 میلیون تومان ثبت شده اما رقم پرداختی باشگاه پرسپولیس برای جذب رضاییان خیلی بیشتر بوده و این موضوعی است که نهادهای نظارتی به آن ورود کرده‌اند.

با ایراد سازمان بازرسی کل کشور به قرارداد پرسپولیس با رامین رضائیان حالا باید دید که این باشگاه و البته این بازیکن چه ادله‌ای برای پاسخ به این موارد اتهامی مطرح شده دارند. رامین رضائیان که در هر دو دوره‌ای که در پرسپولیس حضور داشت همواره با حاشیه‌هایی روبه‌رو بود حالا درگیر اتفاق جدیدی شده است.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: