پایگاه خبری خانه فوتبال:

رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال توضیحاتی در مورد آخرین وضعیت صدور مجوز برای باشگاه‌ها ارائه کرد.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مصطفی زارعی در مورد آخرین وضعیت صدور مجوز حرفه‌ای برای باشگاه‌های فوتبال کشور، اظهار داشت: خوشبختانه با مساعدت دوستان امروز بحث آئین‌نامه‌های مجوز حرفه‌ای در جلسه هیأت رئیسه فدراسیون مصوب شد، 4 آئین‌نامه برای لیگ برتر، لیگ قهرمانان آسیا، لیگ دسته‌اول، لیگ فوتسال و بانوان را امروز مطرح کردیم که با مساعدت دوستان این آئین‌نامه‌ها مصوب هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال را دریافت کرد.

وی افزود: یکی از بندهای که در گذشته سبب تعلیق کمیته مجوز حرفه‌ای فدراسیون شد این بود که ‌آئین‌نامه‌های ما مصوبه هیأت رئیسه را نداشت خوشبختانه امروز با تصویب آئین‌نامه‌ها در هیأت رئیسه دیگر در این زمینه مشکلی نداریم بحث صدور مجوزی در لیگ برتر در حال انجام است. بخشی از مدارک پرسنلی را دریافت کرده و به آنها رسیدگی کردیم.

رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال تصریح کرد: اولین بخش از مدارک حرفه‌ای که مربوط به مدارک پرسنلی است دریاف کرده و به آنها رسیدگی کردیم باشگاه‌ها اکنون در حال بارگذاری بخش دوم مدارک هستند که مربوط به اسناد ورزشی است تا 14 اسفند برای این موضوع زمان دارند سپس کار مربوط به بارگذاری بخش بعدی مدارک است و تا 30 فروردین برای مدارک مالی، حقوقی و زیرساخت‌ها فرصت دارند.

زارعی در خصوص اینکه اگر باشگاه استقلال موفق به پرداخت مطالبات استراماچونی تا 11 فروردین نشود فقط مجوز حضور در لیگ قهرمانان را دریافت نمی‌کند یا جریمه‌های دیگری نیز برای این باشگاه در نظر گرفته خواهد شد گفت: به هر صورت پرداخت نشدن بدهی‌ها برای باشگاه جرائم انضباطی به همراه دارد این جریمه‌های انضباطی از طرف فیفا اعمال می‌شود و فرآیند خاص خودش را دارد من در مورد آنها اطلاعات زیادی ندارم اما آنچه برای ما مسلم است نه تنها باشگاه استقلال بلکه هر باشگاه دیگری که می‌خواهد مجوز حضور در لیگ قهرمانان را دریافت کند باید تا 10 فروردین کلیه بدهی‌هایش را پرداخت کرده و آنها را تعیین تکلیف کند. حالا این فرد می‌خواهد استراماچونی یا هر فرد دیگری باشد برای کنفدراسیون فوتبال آسیا این موضوع تفاوتی ندارد. اگر 11 فروردین بگذرد و بدهی‌ها تسویه نشود باشگاه‌ها نمی‌توانند مجوز دریافت کنند.

وی در خصوص مشکلات ورزشگاه آزادی به عنوان استادیوم خانگی استقلال و پرسپولیس و اینکه آیا موارد مدنظر AFC حل خواهد شد، گفت: بخش بزرگی از مشکلات با جلساتی که داشتیم برطرف شد تاریخ این بخش را هم تمدید کردیم تا اصلاحات لازم انجام شود. امیدواریم دوستان اصلاحات را انجام بدهند و مشکلات برطرف شود. قرار است ممیزی درست و صحیحی انجام بدهیم و مطابق آنچه تا 30 فروردین به ما گزارش خواهد شد ممیزی‌ها را شروع کرده و گزارش‌ها را برای کنفدراسیون آسیا ارسال خواهیم کرد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: