پایگاه خبری خانه فوتبال:

قیمت دلار عجیب شد. قیمت دلار دوباره صعودی شد. قیمت دلار به روشی جدید و در بازاری جدید اعلام می شود. قیمت دلار در هفته گذشته افزایشی شد. در هفته‌های اخیر انتظارات تورمی در حال بازی با قیمت دلار بوده است

نرخ امروز

دلار توافقی

42 هزار و 760 تومان

یورو توافقی

46 هزار تومان

دلار خدماتی

40 هزار و 200 تومان

یورو خدماتی

43 هزار و 175 تومان

قیمت انواع سکه طلا

قیمت سکه امامی امروز دوشنبه هفت فروردین براساس اعلام کانون صرافان تا ساعت ۱۱ و نیم به‌طور متوسط ۳۱ میلیون و ۲۶۰ هزار تومان به‌ثبت رسید. هر قطعه سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم به‌طور میانگین ۲۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان فروخته شد و این عدد برای نیم‌سکه بهار‌آزادی ۱۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به‌ثبت رسیده است.

قیمت ربع‌سکه بهار آزادی امروز دوشنبه هفت فروردین ۱۴۰۲ تا ظهر به ۱۱ میلیون و ۵۰ هزار تومان رسید و طلا‌فروش‌ها و صراف‌ها هر قطعه سکه یک گرمی را شش میلیون ۹۶۰ هزار تومان فروختند.

قیمت انواع سکه طلا همزمان با نیمه ابتدایی معاملات امروز

انواع سکه

نرخ امروز

سکه امامی

31 میلیون و 260 هزار تومان

سکه طرح قدیم

28 میلیون و 100 هزار تومان

نیم‌سکه بهار آزادی

18 میلیون و 400 هزار تومان

ربع‌سکه بهار آزادی

11 میلیون و 50 هزار تومان

سکه یک گرمی

شش میلیون و 960 هزار تومان

جزئیات فروش جدید ارز به مردم بعد از صعود قیمت دلار

قیمت دلار

براساس آخرین جزئیات اعلام شده از مصارف ارزی خدماتی ۶۳ گانه اعلام شده از سوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران، تغییراتی در نحوه و چگونگی دریافت ارز مسافری توسط مردم اعمال شده است که می‌توان به تعیین ارز برای سفرهای زمینی - ریلی و دریایی و کاهش شرط سنی دریافت ارز مسافرتی اشاره کرد.
به گزارش ایسنا، در جدیدترین مجموعه مقررات ارزی ابلاغ شده از سوی بانک مرکزی، تعداد سرفصل‌های مصارف ارز خدماتی (غیربازرگانی) از ۳۸ مورد به ۶۳ مورد افزایش پیدا کرده و تغییراتی در این سرفصل‌ها اعمال شده است. یکی از سرفصل‌های مصارف ارزی ۶۳ گانه مرکز مبادله ارز و طلای ایران ارز مسافرتی است که با تغییراتی از سوی بانک مرکزی نسبت به آخرین بروزرسانی قوانین و مقررات که در مرداد ماه امسال انجام شده بود، مواجه شده است.
مهم‌ترین تغییر در این زمینه، تفکیک ارز مسافرتی هوایی و زمینی - ریلی و دریایی است که در بروزرسانی جدید که در دوم اسفندماه امسال انجام شد، اتفاق افتاده است.
چهل‌وچهارمین سرفصل نیازهای ارز خدماتی مربوط به ارز مسافرتی هوایی است که براساس آن، مسافران هوایی یکبار در سال می‌توانند به میزان ۵۰۰ یورو یا معادل آن نسبت به سایر ارزها، ارز دریافت کنند. همچنین مدارک  مورد نیاز در زمان مراجعه به بانک و ارائه درخواست خرید ارز، گذرنامه معتبر، بلیت مسافرت هوایی اعم از یکسره یا دو سره (کاغذی یا الکترونیکی) و رسید پرداخت عوارض خروج از کشور است. همچنین مدارک مذکور برای نظارت بازرسان در بانک نگهداری خواهد شد.
یکی دیگر از تغییراتی که در ارز مسافرتی اعمال شده کاهش سن قانونی برای دریافت ارز است که در مقررات ارزی گذشته مسافران با سن قانونی کمتر از ۱۸ سال نمی‌توانستند این ارز را دریافت کنند، اما در قوانین جدید این سن به پنج سال کاهش پیدا کرده است.
این تغییرات در حالی اتفاق افتاده که در مقررات ارزی گذشته که از مرداد ماه امسال ابلاغ شده بود ۵۰۰ یورو ارز مسافرتی برای کشورهای با ویزا بود و همه ارزها براساس آنچه اعلام شده و برای مسافران هوایی در نظر گرفته شده بود. همچنین مسافران هوایی می‌توانستند برای کشورهایی که نیازی به ویزا ندارند ۳۰۰ یورو یا معادل آن نسبت به سایر ارزها دریافت کنند.

اما در تغییرات جدید صورت گرفته که هفته گذشته انجام شد مسافران زمینی، ریلی و دریایی می‌توانند تا ۳۰۰ یورو یا معادل آن نسبت به سایر ارزها به صورت اسکناس ارز دریافت کنند مدارک مورد نیاز برای مسافران با مسافران هوایی تفاوتی ندارد و هر دو نوع ارز مسافرتی از هوایی تا زمینی، ریلی و دریایی در صورت امکان قابلیت پرداخت به صورت کارت، حواله و غیره را نیز دارند.

یکی دیگر از تغییرات صورت گرفته در این زمینه این است که در مقررات ارزی ابلاغ شده در مردادماه بانک‌های ملی، ملت، سامان، تجارت و پارسیان به عنوان تامین کنندگان این نوع ارز معرفی شده بودند اما در ابلاغیه جدید اسمی از بانک‌های عامل نیامده است.

البته یکی دیگر از تغییراتی که بانک مرکزی و مرکز مبادله در این سرفصل ارز خدماتی به آن اشاره کرده بودند، دریافت ارز مسافرتی پس از گیت خروجی در فرودگاه‌های بین المللی مانند فرودگاه امام خمینی (ره) از طریق خودپردازهای تعبیه شده در آن سالن‌هاست.

از ابتدای آغاز به کار مرکز مبادله ارز و طلا در هفته گذشته، متقاضیان ارز دچار سردرگمی شده‌اند. در همین حال قیمتی که وبسایت بازار متشکل ارزی به عنوان قیمت دلار مرکز مبادله ارز و طلا اعلام می‌کند، ثبات مانده است. در بازار آزاد اما قیمت‌ها حرف دیگری می‌زنند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: