پایگاه خبری خانه فوتبال:

فرار پرسپولیس از تساوی برابر تراکتور در شرایطی رقم خورد که سرخپوشان در نیمه دوم با تدبیر سرمربی خود روشی تدافعی را در زمین پیاده کردند و همین امر فضا را برای تراکتور فراهم کرد که هر زمان خواست دروازه تیم تهرانی را با خطر مواجه کند و دو گل هم بزند.

هر چند نتایجی که در هفته بیست و دوم رقم خورد تغییر خاصی را در صدر جدول تغییر نداد اما زنگ خطر را برای یحیی گل محمدی و البته کمی آن طرف تر امیر قلعه نویی به صدا در آورد. زنگ خطری که در صورت تکرار در هفته‌های باقی مانده می‌تواند برای این دو سرمربی گران تمام شود.

پرسپولیس هر چند در تبریز به لطف گل ثانیه‌های پایانی وقت اضافه سه امتیاز را گرفت و همچنان سایه به سایه سپاهان ایستاد اما تدبیری که گل محمدی برای نیمه دوم تیمش در نظر گرفته بود انتقادات زیادی را به همراه داشت چرا که این تیم عملا توپ و زمین را به تراکتور داد.

عقب نشینی بی مورد پرسپولیس که در نیمه اول با بازی تهاجمی دو گل زده بود و تیم برتر میدان بود، باعث شد تیم تبریزی با چند تعویض نبض بازی را در اختیار بگیرد و دو گل عقب افتاده را جبران کند و حتی تا آستانه پیروزی هم برود. اما خوش شانسی گل محمدی و پرسپولیس باعث شد این تیم گل سوم را هم بزند و با دست پر از تبریز برگردد.

قطعا اگر گل محمدی در دیدارهای آینده به ویژه دیدار هفته بیست و سوم برابر سپاهان بخواهد بعد از جلو افتادن از حریف چنین تفکر و تدبیری برای تیمش داشته باشد به سختی تنبیه و مجازات خواهد شد. همانطور که امیر قلعه نویی در دیدار برابر استقلال مجازات شد.

گل گهر سیرجان با هدایت قلعه نویی تا آستانه پیروزی بر استقلال در ورزشگاه آزادی پیش رفت و نمایش قابل قبولی هم در نیمه اول داشت اما این تیم هم در نیمه دوم همان تاکتیکی را در زمین پیاده کرد که گل محمدی انجام داد.

عقب نشینی بی مورد تیم قلعه نویی و استفاده کردن از بازیکنان بلندقامت در پست‌های غیرتخصصی برای سرزدن و نگه داشتن نتیجه ثمره اش شکستی شد که تیم سیرجانی را عملا از مربع مدعیان قهرمانی دور کرد.

اگر امیر قلعه نویی در نیمه دوم هم با روش نیمه اول بازی می‌کرد به چنین سرنوشتی گرفتار نمی‌شد و می‌توانست سه امتیاز را از تهران با خود ببرد.

قلعه نویی که از او به عنوان گزینه هدایت تیم ملی هم نام برده می ‌شود با تدابیری که برای تیمش در نیمه دوم دیدار با استقلال داشت نشان داد که هنوز از نظر فنی و دانش مربیگری در حدی نیست که بتوان تیم ملی را به او سپرد.

قطعا اگر گل محمدی و قلعه نویی بخواهند در دیدارهای آینده که از حساسیت بالاتری هم برخوردار است با چنین تفکراتی تیمشان را به میدان بفرستند به شکل بدتری مجازات خواهند شد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: