پایگاه خبری خانه فوتبال:

تولید خودروی اقتصادی سایپا آغاز شد.خودروی آریا هم رونمایی شد. سایپا تولیدات جدیدی به همراه دارد . سایپا طی چند سال گذشته محصولات جدید روانه بازار کرده است. سایپا سعی میکند از ایران خودرو عقب نماند.محصول جدید سایپا با رنگ های جدید در راه بازار. 

خودرو آریا سایپا با گارنتی ۵ ساله در راه است

مدیر عامل شرکت سایپا گفت: سایپا هم برای خودروی آریا برنامه‌ریزی کرده که با افزایش شرایط کیفی این خودرو گارانتی آن را در زمان عرضه به ۵ سال برساند.

آقای تیموری گفت: ۹۰ درصد خودروهای کشور توسط ایران خودرو و سایپا تولید می شود توصیه من به شما این است که در این ایام هم به خودروهای مونتاژی ساخت خارج هم امداد رسانی کنید.

او گفت:در حال حاضر ۲۷ میلیون خودرو در جاده‌ای کشور داریم و رسالت ما این است که کیفیت خودروها را افزایش دهیم. زمانی که استاندارد و گارانتی خودرو ۵ ساله می شود به طبع کیفیت خودرو سازی هم افزایش می یابد.

مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا گفت: بیش از ۲۵ میلیون خودرو در کشور بدون گارانتی در جاده‌ ها تردد دارند ما امیدواریم گارانتی برخی از محصولات ۵ ساله شود.  رسالت ما در خودروسازی باید به سمت کیفیت برود ما هرچه قدر به کیفیت توجه کنیم باعث افزایش محصولات ما می شود.

او افزود: خوشبختانه در ماه های اخیر عرضه لوازم یدکی به بازار بیش از ۳۰۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته و این لوازم بر اساس استاندارد تولید و با قیمت مناسب ارائه شده است لذا در این زمینه مشکل خاصی وجود ندارد.

تیموری گفت: مدیریت زنجیره تامین در کل کشور یکی از بخش‌هایی است که نیاز به بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین در آن وجود دارد. به نحوی که با رشد استانداردها و تکنولوژی قطعات نیاز صنعت به قطعات های‌‌تک و الکترونیکی بیشتر شده و استفاده از فناوری‌های نوین اجتناب‌ناپذیر است.

مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا افزود: افزایش کیفیت محصولات باعث افزایش مدت زمان گارانتی محصول می‌شود و این برای خودروساز مناسب است، چرا که مدت زمان بیشتری خودرو را در شبکه گارانتی خود دنبال می‌کند.

او گفت: بر همین اساس سایپا هم برای خودروی آریا برنامه‌ریزی کرده که با افزایش شرایط کیفی این خودرو گارانتی آن را در زمان عرضه به ۵ سال برساند و این خودرو با شرایطی که دارد کاملا قابل رقابت با خودروهای روز دنیا است چرا که برای این خودرو از یکی از بهترین قوای محرکه استفاده خواهد شد./ باشگاه خبرنگاران

سایپا

تولید آریا سایپا از سال 1402 با موتور جدید

شهریور 1401: اظهار نظرهای متفاوت مدیران سایپا، درباره زمان تولید آریا همچنان نیز ادامه دارد. درحالیکه قرار بود تولید خودرو آریا از نیمه دوم سال 1401 آغاز شود، آقای تیموری گفته که هم‌اکنون حدود 80% فرآینده ساخت قالب‌های آن به پایان رسیده و احتمالا تا پایان پاییز 1401، قالب‌های آن نهایی می‌شود و سایپا می‌تواند در سال 1402 این خودرو را به بازار بیاورد.

اما خبر دیگر مدیرعامل سایپا، درباره تغییر زمان تولید آریاست. درحالیکه تا پیش از این نیز، گفته می‌شد که آریا با موتور توربوشارژ M15TC خودرو شاهین دنده‌ای به بازار می‌آید، حالا آقای محمدعلی تیموری، مدیرعامل سایپا، خبر داده که قرار است از موتور ME16 برای خودرو آریا دنده‌ای استفاده شود.

موتور ME16 همان نسخه بهبودیافته موتور EC5 پژوسیتروئن است که در شرکت ایران خودرو، با نام موتور TU5P تولید شده و در شرکت مگاموتور سایپا نیز بزودی با نام ME16 به تولیدانبوه می‌رسد. اینکه هم پروژه سایپا P90 و هم پروژه آریا دنده‌ای، از پیشرانه یکسانی بهره می‌برند، اندکی جای تعجب دارد.

سایپا

آیا موتور تیوان برای آریا سایپا استفاده می‌شود؟

آذر 1400: به نظر می‌رسد که سایپا، فعلا برنامه‌ای برای استفاده از موتورهای جدید تیوان و همچنین استفاده از گیربکس دستی برای کراس‌اور آریا ندارد. حداقل می‌توان چنین گفت که در آینده‌ای نزدیک، این اتفاق نمی‌افتد! این موضوع در صحبت‌های جدید آقای رادمنش (مدیرعامل مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا) عنوان شده است.

 

آقای رادمنش در تاریخ 7 آذرماه گفته که در ابتدا قرار سایپا آریا با گیربکس دستی و تا پایان سال 1400 به تولید برسد. اما از آنجایی که آریا، ظاهری لوکس‌تر و کاربری متفاوت‌تری نسبت به شاهین داشت، برنامه سایپا نیز تغییر کرد و این شرکت تصمیم گرفت تا گیربکس اتوماتیک را روی آن قرار دهد. آقای رادمنش ضمن اشاره به موفقیت‌آمیز بودن تست‌های ایمنی سایپا آریا، گفته که قطعات خودرو آریا وابستگی زیادی به خارج ندارند. پلتفرم و پیشرانه جدید سایپا آریا متعلق به شرکت سایپاست و موتور توربوشارژ M15TC آنرا نیز سایپا تولید کرده اما گیربکس اتوماتیک آن از خارج کشور تامین می‌شود. طبق پیش‌بینی آقای رادمنش، کراس‌اور آریا در تابستان 1401 بدست مشتریان خواهد رسید. همچین پروژه تولید آریا برقی نیز برای سایپا تعریف شده است؛ پروژه‌ای که احتمالا در پنج سال آینده، اولین نمونه آن ساخته می‌شود.

در اینجا یک نکته جالب در حرف‌های آقای رادمنش وجود دارد؛ این برای نخستین‌بار است که یکی از مدیران سایپا صراحتا درباره موتور آریا صحبت می‌کند. اگر یادتان باشد در بهار 1400 و بعد از افتتاح موتور تیوان بهمن موتور، مدیران این شرکت می‌گفتند که ممکن است از موتور 3 سیلندر توربوشارژ تیوان برای خودروهای پلتفرم SP سایپا استفاده شود و حتی نام آریا را هم آوردند و گفتند اولین محصولی که از موتور تیوان بهره خواهد برد، کراس‌اور آریا خواهد بود. اما طبق صحبت‌های جدید آقای رادمنش، ظاهرا قرار نیست از موتور تیوان برای خودرو آریا استفاده شود.

سایپا

تولید آزمایشی سایپا آریا

آبان 1400: همزمان با شروع تولید شاهین با گیربکس CVT (بررسی شاهین اتوماتیک)، تولید کراس‌اور آریا نیز آغاز شده است. آقای سلمیانی (مدیرعامل سایپا) خبر داده که تاکنون 30 دستگاه از این خودرو، به تولید آزمایشی رسیده است اما تولید نهایی آریا، تا پایان سال 1400 شروع خواهد شد.

مشخصات فنی موتور سایپا آریا

فروردین 1400: همزمان با افتتاح کارخانه موتورسازی تیوان در تاریخ 19 فروردین‌ماه، گروه بهمن رسما تایید کرد که توافقات اولیه میان این شرکت و خودروسازی سایپا برای تولید موتور خودرو آریا انجام شده است. در صورت نهایی شدن این توافق، سایپا آریا با موتور 3 سیلندر گروه بهمن به تولیدانبوه خواهد رسید.

اطلاعات رسمی موتور 3 سیلندر سایپا آریا هنوز رسانه‌ای نشده اما گروه بهمن از مدت‌ها قبل گفته بود که موتور 3 سیلندر جدید شرکت تیوان، حجمی معادل 1.0 تا 1.2 لیتر داشته و حداکثر قدرتش به 143 اسب بخار و حداکثر گشتاورش نیز به 220 نیوتن متر می‌رسد. ضمن اینکه مصرف سوختش کمتر از 5.5 لیتر خواهد بود. با توجه به این موضوع، احتمال زیادی دارد که از سال 1401، نسخه‌های دیگری از موتورهای تیوان، در سایر محصولات جدید سایپا ازجمله در خودرو شاهین (بررسی شاهین دنده ای) نیز استفاده شود. 

سایپا

امکانات احتمالی سایپا آریا

اسفند 99 | محصول جدید سایپا، خودرو آریا، که قرار است در بهار 1400 وارد مرحله تولیدانبوه شود، ممکن است در چند تیپ مختلف عرضه شود. البته هنوز تفاوت تیپ‌های کراس‌اور سایپا آریا مشخص نیست. اما با این حال، منابع آگاه خبر داده‌اند که تیپ فول آریا، که احتمالا سایپا آریا G نامیده می‌شود، تجهیزاتی مانند تیپ فول سایپا شاهین G داشته که عبارتند از:

دو ایربگ،

سانروف و آینه برقی،

فرمان برقی،

تهویه اتومات،

روکش چرم صندلی ها،

مانیتور لمسی،

نویگیشن،

دوربین عقب،

سنسور عقب،

سنسور نور (اتولایت)،

سنسور فشار باد تایر،

چراغ دی لایت،

رینگ آلومینیومی،

نشانگر تعویض دنده GSI،

ورود بدون کلید با استارت دکمه‌ای.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: