پایگاه خبری خانه فوتبال:

تیم ملی فوتبال کشورمان در دومین بازی خود تحت هدایت امیر قلعه‌نویی به مصاف حریف آفریقایی می‌رود‌.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، با اعلام فدراسیون فوتبال کنیا، تیم ملی فوتبال این کشور قرار است در تاریخ ۲۸ مارس(۸ فروردین) در دیداری دوستانه در تهران به مصاف ایران برود.

ستارگان هارامبی(لقب کنیا) اکنون تیم ۱۰۱ رنکینگ فیفا و ۲۲ قاره آفریقا هستند. تیمی که در دسامبر ۲۰۰۸ با ایستادن در رتبه ۶۸، بهترین رنک خود در عرصه جهانی را به دست آورد و با قرار گرفتن در جایگاه ۱۳۷ در جولای ۲۰۰۷، بدترین رتبه خود در رنکینگ فیفا را در اختیار داشت.

انگین فیرات ترکیه‌ای، سرمربی فعلی تیم ملی کنیا است. فردی که سابقه حضور در کادرفنی تیم ملی کشورمان در دوره سرمربیگری علی دایی را در کارنامه دارد و در تیم‌های سپاهان، گسترش فولاد و سایپا نیز سرمربی بوده است. این مربی ۵۲ ساله پس از پایان فعالیتش در ایران سابقه مدیریت فنی تیم‌های کارادمیک کارابوک‌اسپور ترکیه، دالاس سیتی آمریکا و ولازنیا اسخودر آلبانی و سرمربیگری تیم ملی مولداوی را نیز به دست آورده و از ۷ اکتبر ۲۰۲۱ به عنوان سرمربی کنیا مشغول کار است‌.

البته از آنجایی که فدراسیون کنیا از ۳۱ مارس ۲۰۲۲ در تعلیق به سر می‌برد، این تیم نتوانست در رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌های آفریقا شرکت کند و به همین دلیل دیدار با ایران، اولین بازی این تیم پس از رفع تعلیق محسوب می‌شود.

کنیا در کارنامه‌اش سابقه صعود به جام جهانی را ندارد و در شش دوره حضور در مسابقات جام ملت‌های آفریقا نیز نتوانسته از مرحله گروهی صعود کند.

میشل اولونگا، مهاجم تیم الدحیل بهترین بازیکن فعلی کنیا است. بازیکنی که در سال‌های اخیر بارها در تقابل با تیم‌هایی مثل سپاهان و استقلال در لیگ قهرمانان آسیا موفق به گلزنی شده و در حال حاضر کاپیتان تیم ملی کشورش است.

JU55XLdNBXGE

از دیگر بازیکنان مشهور تیم ملی کنیا می‌توان به عبود عمر(مدافع اتلتیکی انوسی لاریسا یونان) اریک اوتیئنو(مدافع AIK سوئد) جوزف اوکومو(مدافع خنت بلژیک) تدی آکومو(هافبک ساجان توسط ژاپن) کلیفتون میهسو(هافبک گور ماهیا کنیا) موسی محمد(مدافع لوساکا دیناموس زامبیا) اریک جوهانا اوموندی(هافبک موانگ‌تونگ تایلند) کلیف ناکایه(هافبک المصری مصر) ریچارد اودادا(هافبک فیلادلفیا یونیون آمریکا) آنتونی وامبانی(هافبک واسالوندس سوئد) تیموتی اوما(هافبک الفسبورگ سوئد) اشاره کرد‌.

ایران تاکنون ۲ بار به مصاف کنیا رفته که در هر ۲ مسابقه برنده زمین را ترک کرده است.

اولین بازی دوستانه ۲ تیم‌ سال ۷۵ به میزبانی تبریز برگزار شد که شاگردان محمد مایلی‌کهن ۳ بر صفر به پیروزی رسیدند. دیدار بعدی ۲ تیم نیز ۲۴ اسفند ۸۷ با تک گل حسین کاظمی به سود ایران تمام شد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: