پایگاه خبری خانه فوتبال:

مدیرعامل استقلال مانند شخصی است که در باتلاق گیرافتاده و برای رهایی از این وضعیت مدام دست و پا می زند، اما به جای نجات از این وضعیت بیشتر فرو می رود.
به گزارش خبرگزاری فارس، روز گذشته جلسه هیات مدیره باشگاه استقلال با حضور معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان برگزار شد و در نهایت علی فتح الله زاده به صورت موقت و مشروط ابقا شد تا استعفای مدیرعامل آبی‌ها به نوعی پذیرفته نشود.

این در شرایطی است که از 4 عضو هیات مدیره استقلال، 3 عضو با ادامه فعالیت فتح الله زاده موافقت کردند و یک عضو هم مخالفت.

مدیرعامل آبی ها در شرایطی پیش از این استعفای خود را به صورت مجازی اعلام کرده بود که پیش تر نتوانست از موعد باقی مانده برای وصول بدهی به طلبکاران باشگاه استقلال استفاده کند و عملا پس از ناکامی در این موضوع، دست های خود را به نشانه تسلیم و اینکه مدیر خودی نیست!، بالا برد.

موضوعی که در برنامه شب گذشته فوتبال برتر هم به آن اشاره داشت و عنوان کرد تمام تلاش خود را برای حل کردن مشکلات باشگاه استقلال انجام داده اما موفق به نتیجه رساندن آن نشده است.

وی که به همراه پرویز مظلومی میهمان این برنامه تلویزیونی بود، مقابل سوال های پرتعداد قربان زاده رئیس سازمان خصوصی سازی، درباره اقدامات برای درآمد زایی باشگاه چیزی برای ارائه نداشت و عنوان کرد که پیش تر توسط مدیرعامل سابق شرایط برای درآمدزایی پیش خور شده است.

در این برنامه فتح الله زاده علاوه بر اینکه محکوم شد، بلکه حکم هم در قبال او اجرا شد و به او تاکید شد که  تا امروز 5 میلیاردی که به ادعای قربان زاده، به صورت اضافی از حساب باشگاه برداشت کرده است، را باید برگرداند.

مدیرعاملی که سال ها یکی از محبوب ترین چهره های آبی پوشان بود و به بمب ترکاندن مشهور بود، حالا یکی از متهمان حذف استقلال از آسیا لقب گرفته، در ورزشگاه از سوی هواداران تیم خودی شعار و ناسزا می شنود و در نهایت هم مقابل بازیکنان (روزبه چشمی) با کنایه های پرتعداد قرار گرفت. (اینجا ببینید.)

باید سوال کرد که واقعا ماندن مدیری که عملا در این شرایط خودش هم اذعان دارد، بدون پول کاری نمی توان کرد، چه سودی برای باشگاه و هوادار استقلال دارد؟

آیا قرار است کمکی به باشگاه استقلال برسد؟ که اگر قرار بود این کمک برسد چرا چند روز قبل تر نرسید تا بتوان طلب، طلبکاران از جمله استراماچونی پرداخت شود؟

این اعضای هیات مدیره که خود پیش از این اختیار تام به مدیرعامل سابق (آجورلو) داده بودند که در آن زمان این همه بریز و بپاش صورت گرفت (به قول قربان زاده آشفتگی مالی در باشگاه بی در و پیکر) تا این باشگاه اینقدر در بدهی و قرض باقی بماند و از مقصران این وضعیت هستند؛ چرا باید دوباره رای به ماندن مدیرعاملی که خود می‌داند، در این شرایط کاری نمی‌توان کرد، بدهند.

از قربان زاده باید پرسید، پرویز مظلومی که در همین برنامه فوتبال برتر اشاره کرد که به من دستور دادند به عنوان عضو هیات مدیره فنی در تیم حضور داشته باشم، آیا واقعا در شرایطی که این باشگاه به فرابورس سپرده شده است، باید انتظار داشت که بسیاری از قوانین حضور شرکت ها در بورس را مانند خودش (قربان زاده) بداند؟

این تصمیمات اشتباه ماحصل مدیریت ورزش نه فقط در این دولت، بلکه در دولت های مختلف گذشته است، که  ساز و کار مدیریتی لازم بر یک تیم ورزشی با تبدیل شدن به یک شرکت بورسی را فراهم نکرده است.

مدیرعامل در این وضعیت مانند شخصی است که در باتلاق گیر افتاده و برای رهایی از این وضعیت مدام دست و پا می زند اما به جای نجات از این وضعیت، بیشتر فرو می‌رود. باید از یک طرف وضعیت فعلی باشگاه و شرایط پرداختی به بازیکنان و مربیان را مدیریت کند و از طرفی بدهی برجای مانده از گذشته را که با هر تاخیر در پرداخت، افزایش می یابد، بپردازد.

باشگاه استقلال و هواداران این تیم شرایط سخت و تلخی را سپری می کنند و این در شرایطی است که در مناظره شب گذشته میهمانان بیشتر برای پیدا کردن راهکار به دنبال غلبه بر یکدیگر با رفتارهای تحقیرآمیز بودند.

یکی خط و نشان کشید که باید پول اضافه را تا فردا (امروز) برگرداند، دیگری هم می گفت که اول پول من را بدهید تا مبلغ را برگردانم.

در نهایت قرار شد هر کدام که اشتباه می‌کند استعفا بدهد و برود و در ادامه هر یک تهدید به شکایت از یکدیگر کردند.

باید به این افراد یادآور شد که در شرایط فعلی، باید به دنبال راهکاری بود تا این مشکلات و معضلات حل شود و با این اتهاماتی که میهمانان برنامه نصیب هم می کنند، تنها کسی که ضرر می کند باشگاه بزرگ استقلال و هواداران آن هستند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: