پایگاه خبری خانه فوتبال:

یارانه نقدی و کالابرگ هر دو در امسال پرداخت می شوند .یارانه نقدی قرار است اختیاری شود. یارانه نقدی در سال جدید با تغییرات مهمی مواجه خواهد شد. مجلس اخبار جدیدی درباره یارانه نقدی مطرح کرد. اخبار جدید در مورد یارانه نقدی را در ادامه می خوانید:

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه طبق برنامه ریزی‌های انجام شده امسال تلاش می‌کنیم یک هزار خانواده تحت پوشش این نهاد را از چرخه حمایت خارج کنیم گفت: درآمدهای که این خانواده‌های بدست می‌آورند باید حداقل دستمزد قانون کار را داشته باشند تا ما بتوانیم خانواده‌ها را از چرخه حمایت خارج کنیم.

روح الله صالحی، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بحث توانمند سازی و ایجاد درآمد با ثبات و توسعه مردمی کمیته امداد از جمله مطالبه ریاست کمیته امداد کشور است، اظهار داشت: در همین راستا در حوزه توانمند سازی مدد جویان این نهاد خروجی داریم، یعنی بدین شکل نیست که جامعه هدف و اقشاری که نیازمند هستند را وارد چرخه حمایت کنیم و ماندگار شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان اضافه کرد: سال گذشته برای ۵ هزار خانواده تحت حمایت این نهاد فرصت شغلی ایجاد شد و قرار است برای خانواده‌های که زمینه درآمد زایی برایشان فراهم شده است در اردیبهشت ماه سال جاری جشن خود کفایی برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه درآمدهای که این خانواد‌ه‌ها بدست می‌آورند باید حداقل دستمزد قانون کار را داشته باشند تا ما بتوانیم خانواده‌ها را از چرخه حمایت خارج کنیم، ادامه داد: امسال برنامه ریزی شده است که در این راستا یک هزار خانواده را از چرخه حمایت خارج کنیم البته به صورت مستمر درآمدهای این خاواده‌ها رصد خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان به تثبت طرح‌های اشتغالی که در سال‌های گذشته ایجاد شده است اشاره کرد و گفت: سال‌های قبل بدین شکل بود که ما در شهرها خرید مسکن را برای مدد جویان انجام می‌دادیم، منتها در حال حاضر به دلیل افزایش قیمت مسکن ما توانایی خرید مسکن برای خانواده‌های تحت حمایت این نهاد را نداریم.

وی گفت: در قالب  مسکن ملی ما ۱۵۰ میلیون  تومان کمک می‌کنیم و توانای این را  نداریم که صفر تا ۱۰۰مسکن را ما تهیه کنیم، به هر حال باید خانواده‌های مددجو هم آورده‌ای داشته باشند که این جزء شرایط است.

صالحی افزود: با توجه به تفاهم نامه‌ای که بین کمیته امداد و وزارت راه شهرسازی صورت گرفته است ، مددجویان کمیته امداد چه آورده داشته باشند و چه نداشته باشند برایشان تخصیص پروژه انجام می‌شود.

منبع: فارس

یارانه نقدی چه کسانی قطع می‌شود؟

شنیده‌ها حاکی از آن است با توجه به آن که خرید ارز سهمیه نیازمند افتتاح حساب ارزی است و واریز ارز اسکناس به حساب ارزی پس از ۷۲ ساعت انجام می‌شود این امر موجب رصد دقیق خریدارن ارز سهمیه‌ای و حدف یارانه آنها توسط دولت با توجه به تمکن مالی و گردش حساب بالای آنها خواهد بود.

همچنین مقرر شده ارز سهمیه‌ای با کارت ملی که تا پیش از این معادل ۵۰۰۰ یورو در سال برای هر فرد بود به۲۰۰۰ یورو کاهش یابد.

پرونده یارانه نقدی برای همیشه بسته شد؟

بر اساس قانون بودجه تکلیف دولت همین است و دولت باید به جای پرداخت یارانه نقدی به مردم کالای اساسی بدهد. اما دولت بارها اعلام کرده که توان مالی انجام چنین کاری را ندارد و حتی نمایندگان مجلس هم چنین مساله‌ای را پذیرفته‌اند. از طرف دیگر بررسی‌ها نشان می‌دهد با توجه به تورم موجود، ارزش یارانه نقدی 300 هزار تومانی آب رفته و به 100 هزار تومان رسیده است. یعنی اگر دولت بخواهد سبد کالایی به مردم بدهد هزینه آن بیش از 300 تا 400 هزار تومان است و همین مساله علت فرار دولت از پرداخت یارانه نقدی است.

پیش از این هم مسعود میرکاظمی از پرداخت یارانه نقدی 400 هزار تومانی در سال 1402 خبر داده و گفته بود پرداخت یارانه نقدی ادامه دارد.

به نظر می‌رسد که دولت اصرار بر پرداخت یارانه نقدی دارد و احتمالا در نظر دارد که نهایتا یکی دو ماه آینده را کالابرگ بدهد و سپس مجلس را در قانون بودجه 1402 مجاب به پرداخت یارانه نقدی کند.

وی خاطر نشان کرد: در شرایط فعلی بهترین راه جبران این تورم ارائه کالا برگ است چراکه هرسال با قیمت کالاها ارزشش حفظ می‌شود و اعتبارش بیشتر می‌شود اگر دولت این را اجرایی نکند مجلس باید بنشیند و فکر اساسی کند.

نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه ولات گفت: با توجه به تصمیم دولت و مجلس تا پایان امسال یارانه نقدی به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهدشد و کالابرگی نیز صادر نخواهد شد.

او افزود: با توجه به اینکه مردم برای این رقم یارانه حساب کردند و یارانه را صرف کالای اساسی می‌کنند مثلاً خیلی‌ها صرف هزینه آموزش، ایاب و ذهاب و در واقع برای آن برنامه ریزی کردند درحال حاضر حذف این رقم و تبدیل به کالابرگ در دولت منتفی و در مجلس نیز کسی به دنبال این موضوع نیست.

نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه ولات ادامه داد: ما در قانون این اجازه را به دولت داده ایم فقط در یک صورت اگر دولت بخواهد بسته معیشتی جدید اضافه به مبالغ پرداختی کنونی تحت عنوان بسته معیشتی به افراد و گروه‌های خاصی بدهد می‌تواند کالابرگ برای این مورد خاص دوباره منتشر کند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: