پایگاه خبری خانه فوتبال:

در اولین شب لیگ قهرمانان اروپا، بایرن مونیخ با هدایت توماس توخل میهمان منچسترسیتی است.
به گزارش خبرگزاری فارس، امشب در اولین شب از دور رفت یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، منچسترسیتی در ورزشگاه اتحاد میزبان بایرن مونیخ است.

دیداری که تحت تاثیر شدید اخراج ناگلزمان و آمدن توخل قرار گرفته و بسیاری انتظار دارند تا تقابل دوباره پپ و سرمربی آلمانی را مشاهده کنند.

آخرین تقابل گواردیولا و توخل در لیگ قهرمانان اروپا به فینال 2021 بازمی‌گردد که آبی‌های لندن موفق شدند با گلزنی هاورتز قهرمانی را از سیتی بگیرند و برای دومین بار فاتح اروپا نام گیرند.

برخی از رسانه‌ها باور دارند که بایرن مونیخ پس از برخورد به منچسترسیتی و تقابل با گواردیولا، تصمیم به اخراج ناگلزمان و آوردن توخل گرفت تا بتواند با اندیشه‌های خاص مرد آلمانی مقابل پپ به نتیجه برسند.

توخل یکی از معدود مربیانی است که آماری عالی مقابل گواردیولا دارد و به نوعی نقشه شکست این سرمربی را در ذهن دارد.

گواردیولا در خصوص تقابل با توخل گفت: ما تنها 4 بازی از بایرنِ تحت هدایت توخل دیدیم و برای بازی با ما، توماس می‌تواند از یک ایده جدید استفاده کند. آن‌ها به شدت باکیفیت هستند و قطعا بازی با این تیم سخت خواهد بود. ما تمرکز بالایی داریم تا بتوانیم بهترین عملکردمان را ارائه دهیم.

منچسترسیتی با فرمی ایده‌آل در لیگ قهرمانان اروپا حاضر می‌شود. این تیم در 6 بازی اخیر به 6 برد رسیده و حالا با تساوی آرسنال و لیورپول در تلاش است تا به قهرمانی در لیگ برتر انگلیس نیز راه یابد.

سیتی در نیمه نهایی جام حذفی انگلیس نیز حضور دارد و می‌تواند برای 3 جام شانس خود را امتحان کند.

بایرن مونیخ اما در اولین بازی توماس توخل یک باخت را تجربه کرد و از جام حذفی آلمان کنار رفت. آن‌ها در 6 بازی اخیر به 4 برد و 2 شکست رسیده و اکنون در صدر بوندس لیگا قرار دارد و باید با دورتموند بر سر قهرمانی مبارزه کند.

متئو هووارث، خبرنگار سایت یوفا در گزارش خود نوشت: بازی با بایرن مونیخ، سخت‌ترین امتحانی است که می‌توانست برای یک تیم رخ بدهد. بایرن در این فصل در لیگ قهرمانان اروپا بی‌نقص بود و توانست در دوره قبلی نیز با اقتدار کامل پاری سن ژرمن را شکست دهد اما از این سو، منچسترسیتی با ستاره‌ای به نام هالند بسیار شگفت انگیز ظاهر شد. این تیم لایپزیگ آلمان را در مرحله قبلی به آتش کشید و توانست به برتری 8 بر یک دست یابد.

از طرف دیگر، جوردن مایسل، خبرنگار سایت یوفا در خصوص وضعیت بایرن نوشت: این تیم وضعیتی فوق‌العاده دارد. حالا منتظر یک امتحان بزرگ است و با توخل می‌خواهد یک تجربه جدید به ثبت رساند. توخل در اولین بازی دورتموند را شکست داد ولی در جام حذفی یک حذف شوکه‌کننده به ثبت رسانید. با این حال، هفته گذشته تیم بایرن تحت فشار فراوان به یک برد خوب رسید و حالا می‌خواهد با تکیه بر ایده‌های توخل، مقابل پپ مثل فینال 2021 به برتری دست یابد.

آمارها تکیه بر قدرت سیتی دارد. آن‌ها در 12 بازی اخیر شکست نخورده‌اند و در 2 بازی قبلی مقابل بایرن، طعم برد را چشیده‌اند. سیتی در 8 بازی اخیر به 8 برد رسیده و در 12 بازی خانگی شکست‌ناپذیر ظاهر شده‌اند.

بزرگترین ستاره منچسترسیتی هالند است که با 10 گل زده در صدر گلزنان قرار دارد. از این طرف لیروی سانه با 4 گل بهترین گلزن بایرنی‌هاست. بازگشت سادیو مانه یک خبر خوب برای مونیخی‌ها خواهد بود و باید دید آیا ستاره مسلمان باز هم به تیم پپ گل خواهد زد یا خیر.

بایرن مونیخ ستاره‌هایی مثل چوپوموتینگ، نویر و هرناندز را در اختیار ندارد و سیتی نیز از حضور فیل فودن محروم است.

ترکیب احتمالی سیتی و بایرن با نظر یوفا را در زیر مشاهده کنید.

منچسترسیتی: ادرسون، آکانجی، روبن دیاز، نیتان آکه، جان استونز، رودری، برناردو سیلوا، دی بروینه، گوندوغان، گریلیش و هالند

بایرن مونیخ: سومر، پاوار، دلیخت، اوپامکانو، دیویس، کیمیش، گورتسکا، کومان، موسیالا، مانه و مولر

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: