پایگاه خبری خانه فوتبال:

 رفت، بدون آنکه یک ریال پول در بیاورد!
مدیرعامل پیشین استقلال در شرایطی این باشگاه را ترک کرد که برخلاف اظهارات خود حتی یک ریال درآمدزایی نداشت!
به گزارش "ورزش سه"، علی فتح الله زاده در مصاحبه‌های هفته‌های گذشته خود بارها اعلام کرده که بیش از 140 میلیارد تومان در دوره 7 ماهه مدیریتش در استقلال هزینه کرده است. این در حالی است که حسین قربانزاده رئیس سازمان خصوصی‌سازی بارها تاکید کرد که فتح الله زاده در مدت مدیریت خود هیچ درآمدی برای باشگاه نداشته و فقط پول‌های باقی مانده در حساب‌های مختلف را هزینه کرده است!

در چنین شرایطی سوال بزرگ اینجا پیش می‌آید که بدون یک ریال در آمدزایی از سوی علی فتح الله زاده چگونه او موفق شد بیش از 140 میلیارد تومان هزینه کند؟

پیگیری‌های خبرنگار ما نشان می‌دهد که در زمان ورود فتح الله زاده به باشگاه استقلال 123 میلیارد تومان از محل پول بورس در حساب باشگاه استقلال بوده است که البته به عنوان ودیعه یا ضمانت وامی از سوی مدیرعامل پیشین دریافت شد.

اولین سررسید قسط وامی که در زمان آجورلو گرفته شده بود، هشتم آبان ماه بود که فتح الله زاده باید این قسط را پرداخت می‌کرد. او اما با عدم پرداخت قسط‌های آبان، آذر، دی و بهمن مجموعه 30 میلیارد تومان از اندوخته حساب باشگاه برای دریافت وام کسر شد و در نهایت مبلغ 93 میلیارد تومان باقی مانده توسط فتح الله زاده برداشت شد! مدیرعامل وقت استقلال در آن زمان اعلام کرد که قصد دارد طلب استراماچونی را از پول برداشت شده پرداخت کند و یکی از اسناد املاک باشگاه (کمپ مرحوم حجازی) را جایگزین ودیعه نقدی کرد.

از سوی دیگر باشگاه استقلال در همان دوران مبلغ 13 میلیارد تومان هم از همراه اول بابت قراردادی که در زمان آجورلو امضا شده بود، دریافت کرد. این مبلغ از طلب سال گدشته استقلال بود که همراه اول قرارداد منعقد شده در زمان آجورلو را به فتح الله زاده پرداخت کرد.

واریزی دیگر به حساب باشگاه استقلال نیز از محل بانک شهر بود؛ باشگاه استقلال قراردادی تحت عنوان «استقلال کارت» با بانک مذکور امضا کرده بود. قراردادی که در زمان آجورلو بسته شده بود و در نهایت 20 میلیارد تومان سود آن به حساب باشگاه استقلال رفت.

250 هزار یورو به عنوان قسط اول از درآمد انتقال صیادمنش هم دیگر پولی بود که فتح الله زاده به دست آورد. البته که او حدود 15 میلیارد تومان از دوستان خود قرض کرد تا در نهایت بتواند در این دوره 8 ماهه بیش از 140 میلیارد تومان پول به دست آورد و هزینه کند. البته که سرنوشت همین 140 میلیارد تومان هم در بخش‌هایی نامشخص است.

نکته قابل توجه در این خصوص عدم درآمدزایی فتح الله زاده در دوره 7 ماهه خود است. مدیرعامل مستعفی استقلال عملا همه درآمدهایی که داشت از طریق قراردادها و اقدامات مدیران سابق بود و خودش شخصا نتوانست با تامین منابع مالی بدهی‌ها یا بخشی از آن‌ها را پرداخت کند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: