پایگاه خبری خانه فوتبال:

با نزدیک شدن به شهرآورد پایتخت، سوژه های این مسابقه حساس و تاریخی هم رنگ دیگری پیدا می کند. رقابتی که نقش بازیکنان باتجربه در آن زیاد است و به خصوص عملکرد کاپیتان های دو تیم در آن بازی از اهمیت بالایی برخوردار است.

در طول تاریخ برگزاری دربی ها، دو تیم کاپیتان های پرشماری داشته اند که هر کدام بارها با بستن بازوبند کاپیتانی روی دستان خود، خاطرات تلخ و شیرین بسیاری را ثبت کرده اند.

از علی پروین و مرحوم ناصر حجازی گرفته تا محمد پنجعلی، شاهین بیانی، افشین پیروانی، محمود فکری، فرهاد مجیدی، کریم باقری، سیدمهدی رحمتی و سیدجلال حسینی، بازوبند در دربی های مختلف به دست بازیکنان شاخصی در طول سالهای برگزاری این مسابقه بسته شده است.

در دربی شماره ۱۰۰ هم کاپیتان‌های دو تیم نقشی محوری دارند و بی شک تقابل آنها با یکدیگر در کنار سایر جذابیت های بازی به چشم خواهد آمد.

هرچند در صورت به میدان رفتن امید عالیشاه، این بازیکن کاپیتان نخست پرسپولیس در شهرآورد خواهد بود اما در دربی پیش رو در صورت حضور بازیکنان با آرایشی نزدیک به بازی های قبلی، احتمالا مراسم آغازین مسابقه با حضور سیدحسین حسینی از استقلال و وحید امیری از پرسپولیس برگزار خواهد شد تا دو ملی پوش ایران در جام جهانی قطر، کاپیتان های دو تیم باشند.

کاپیتان دوم پرسپولیس در صورت حضور در مسابقه، کمال کامیابی‌نیا به عنوان یکی از پرافتخارترین بازیکنان ادوار لیگ برتر خواهد بود که از لیگ پانزدهم با لباس پرسپولیس به میدان می رود.

در استقلال هم روزبه چشمی، هافبک دفاعی ملی پوش آبی ها کاپیتان دوم تیم به شمار می رود که در صورت بازی نکردن سیدحسین حسینی یا خروج او از زمین، بازوبند را به دست خواهد بست و بعد از او مهدی قایدی بازوبند کاپیتانی را در اختیار می گیرد.

بدون شک دربی شماره صد، یکی از مهم‌ترین شهرآوردهای تاریخ به شمار می رود که تیم برنده می‌تواند شانس زیادی برای قهرمانی داشته باشد و نقش کاپیتان‌ها نیز در این میان از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: