پایگاه خبری خانه فوتبال:

سقف و کف حقوق بازنشستگان اعلام شد.حقوق بازنشستگان مسئله بسیار مهم در یک جامعه می باشد.متاسفانه حقوق بازنشستگان به نسبت تورم همخوانی ندارد.صحبت های جدیدی درباره افزایش حقوق بازنشستگان مطرح شده است. در متن زیر آخرین اخبار درباره زمان واریز حقوق بازنشستگان را می خوانید.

حسن ایزدان (بازرس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران) در ارتباط با افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال جدید گفت: در روزهای اخیر، وزیر کار و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی قول موثق دادند که در اردیبهشت افزایش حقوق اعمال می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه هر ماه واریز حقوق بازنشستگان کارگری از بیستم آغاز می‌شود، توقع داریم مقدمات کار قبل از این تاریخ فراهم شود؛ حقوق اردیبهشت بازنشستگان باید افزایش یابد و در عین حال، بایستی مابه‌التفاوت فروردین همراه با مستمری اردیبهشت پرداخت شود.

ایزدان تاکید می‌کند: پیگیری‌های ما از سازمان تامین اجتماعی نشان می‌دهد که مقامات سازمان آماده پرداخت افزایش حقوق در ماه جاری هستند؛ حتی اگر مراحل اداری کار برای صدور احکام تا پایان ماه به سرانجام نرسد، احتمالاً پرداخت‌ها صورت می‌گیرد و در مرحله‌ی بعد احکام حقوقی جدید صادر می‌شود. احتمال دارد مراحل اداری کار و امضا توسط هیات امنا و سپس تایید در هیات دولت به طول بینجامد.

به گفته وی، وزیر کار و مدیرعامل سازمان باید به قول خود مبنی بر افزایش حقوق در اردیبهشت پایبند باشند؛ بازنشستگان انتظار دارند در روزهای آینده حقوق جدید و مابه‌التفاوت را دریافت کنند.

حقوق بازنشستگانسورپرایز دولت؛ پرداخت حقوق بازنشستگان با حق عائله مندی و اولاد

صندوق بازنشستگی کشوری در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: حقوق فروردین ماه بازنشستگان کشوری با احتساب افزایش ۲۰ درصدی مصوب دولت به حساب همه بازنشستگان و وظیفه بگیران تحت پوشش این صندوق واریز شد.

در این اطلاعیه آمده است: حق عائله مندی و اولاد در این ماه همانند اسفندماه پرداخت شده است.

همچنین مابه‌التفاوت افزایش حق اولاد و عائله‌مندی فروردین ماه به همراه حقوق ماه بعد به حساب بازنشستگان عزیز کشوری واریز خواهد شد.

حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در فرودین بدون اعمال افزایش واریز شد و هنوز نحوه واریز اردیبهشت ۱۴۰۲  آن‌ها نیز قطعی اعلام نشده است، طبق وعده ها باید در اردیبهشت احکام جدید صادر شود.

نبض بارار نوشت: افزایش سال ۱۴۰۲ در حقوق اردیبهشت بازنشستگان تامین اجتماعی اعمال خواهد شد، اما تکلیف واریز مابه التفاوت چیست؟هنوز قطعا اعلام نشده است که ما به التفاوت فروردین نیز به حقوق اردیبهشت اضافه خواهد شد یا نه ، این در حالی است که سال گذشته ما به التفاوت با بی نظمی تمام واریز شد.

بااین حال مجلس پیگیر وضعیت بازنشستگان دولت است که البته آن نیز اهمیت دارد، اما انتظار می رود به هر دو گروه از بازنشستگان کارگری و دولت توجه ویژه صورت گیرد.

مهدی عیسی زاده، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: طرح ساماندهی کارکنان دولت و بازنشستگان به مجلس بازگشته و شورای نگهبان ایراداتی را به آن وارد کرده است، تلاش خواهیم کرد به زودی ایرادات شورا را برطرف کنیم.

همچنین مجید نصیرائی، نماینده خراسان جنوبی در نشست علنی مجلس در تذکری به دولت، گفت: انتظار می‌رود که در سال جاری به بحث معیشت کارکنان دولت به ویژه بازنشستگان توجه جدی شود؛ بازنشستگان منتظر اجرای همسان سازی حقوق هستند و با توجه به اینکه ماموریت مجلس مسئله معیشت اقشار مختلف جامعه به ویژه ضعیف است می‌طلبد دولت به این موضوع بپردازد.

این در حالی است بازنشستگان کارگری نیز مانند بازنشستگان کشوری و لشگری از وضعیت افزایش حقوق و پرداخت‌ها ناراضی هستند.

ضمن اینکه واریزی فروردین آن‌ها بدون افزایش بوده است و در کنار آن هنوز وضعیت پرداخت اردیبهشت بازنشستگان تامین اجتماعی دقیق روشن نیست و ان‌ها نمی‌دانند که مابه التفاوت فرودین هم در حقوق اردیبهشت اعمال خواهد شد؟

که یکی از موضوعاتی که سال گذشته نیز باعث دلخوری بازنشستگان تامین اجتماعی شد تاخیر در اعمال افزایش حقوق آن‌ها بود، اکنون نیز هنوز احکام جدید صادر نشده است و برخی بازنشستگان نگران هستند که این رقم در حقوق اردیبهشت نیز اعمال نشود.

پیش از این و قبل از روشن شدن موضوع رقم افزایش دستمزد ۱۴۰۲ رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری درباره گفته بود: چیزی که ما  درباره بازنشستگان می‌دانیم و در مذاکراتِ غیر رسمی به آن رسیدیم این است که هم ۲۵درصد حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اعمال خواهد شد و هم موضوع حق عائله‌مندی بازنگری خواهد شد. فکر می‌کنم احکام بازنشستگان در اردیبهشت ماه نهایی شود. حقوق بازنشستگان مسئله پر چالش همه دولت‌ها بوده است.

یکی از موضوعاتی که سال گذشته نیز باعث دلخوری بازنشستگان تامین اجتماعی شد تاخیر در اعمال افزایش حقوق آن‌ها بود، اکنون نیز هنوز احکام جدید صادر نشده است و برخی بازنشستگان نگران هستند که این رقم در حقوق اردیبهشت نیز اعمال نشود.

مقدار دریافتی حقوق بازنشستگان همیشه موجب نارضایتی قشر عظیمی از بازنشستگان است، زیرا بازنشستگان بر این اعتقادند که مبلغ حقو بسیار ناچیز است. تعیین میزان حقوق بازنشستگان در اواخر هر سال با تنش همراه است. طبق نظر کارشناسان حقوق بازنشستگان با فرمول جدید بیشتر می‌شود. جزئیات جدید از حقوق بازنشستگان را بخوانید.

حسن صادقی، رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری، در جلسه‌ی ماهانه اعضای اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با انتقاد از افزایش ۲۷درصدیِ دستمزدِ کارگران گفت: این مصوبه نه بر قانون پایبند است و نه حتی اصول انسانی؛ کدام اصول انسانی، شرافتمندترین افراد را از داشتنِ حداقل حقوقی که یک زندگی شرافتمندانه را برایشان تضمین کند منع می‌کند؟!

وی ادامه داد: همانطور که گفتم این تصمیم فاقد وجاهت قانونی است؛ ماده ۴۱ قانون کار، شورایعالی کار را ملزم می‌کند که دستمزد را مطابق با نرخ تورم رسمی و سبد هزینه‌های زندگی تعیین کند، اما ۲۷درصد با هیچ کدام از این‌ها مطابقت ندارد.

کنترل تورم بعید به نظر می‌رسد. چراکه دولت برای تأمین بودجه نیازمندِ فروش ارز است و ارز فروشی یعنی گرفتنِ مالیات از جیب کارگران و بازنشستگان. دولت اگر مصوبه‌ی افزایش ۲۷درصدی را لغو کند درواقع به خود کمک کرده است.

اگر نتواند تورم را کنترل کند، شاهد گسترش اعتراضات کارگران و بازنشستگان در سطح کشور خواهیم بود.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری بیان کرد: در مورد حق عائله مندی نیز صحبتی با معاونت سازمان تامین اجتماعی داشتیم. حق عائله مندی، منطبق با آنچه بازنشستگان دولتی می‌گیرند نیست، اگر قرار است حق عائله مندی را پرداخت کنید متناسب با مصوبه‌ی دولت این کار را انجام دهید.

وی گفت: طبق مصوبه‌ی ترمیم حقوق، دولت حق عائله‌مندی را برای کارمندان و بازنشستگان خود افزایش داد به گونه‌ای که بازنشستگانِ کف بگیر تأمین اجتماعی ۹۰۰هزار تومان از بازنشستگان دولتی عقب‌تر هستند. اراده‌ی معاونت سازمان را بر این دیدم که در این خصوص کاری انجام دهد. البته مناقشاتی بر سر این موضوع وجود دارد، اما به هر حال گفته شده قرار است بازنگری‌ای در خصوص حق عائله‌مندی صورت بگیرد.

حقوق بازنشستگان مبلغ پولی است که ماهیانه تا پایان عمر به افرادی که دارای شرایط بازنشستگی هستند تعلق می‌گیرد. حقوق بازنشستگان با در نظر گرفتن میانگین دوسال آخر دریافتی که داراشی کسور بازنشستگی بوده محاسبه می‌شود.

حقوق بازنشستگان دارای فاکتور‌هایی است و از جمله شرط سنی و داشتن سابقه کار معین که شرایط برقراری این حقوق است. حقوق بازنشستگان ۱۴۰۱ همانند پاداش بازنشستگی برای افراد مختلف متفاوت است.

خدماتی که اکنون دولت به بازنشستگان می دهد نیز دیگر ارزش گذشته را ندارد و لازم است در این زمینه نیز بازنگری جدی صورت پذیرد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: