پایگاه خبری خانه فوتبال:

رضا صادقی خواننده‌ی پرطرفدار پاپ ایران است.رضا صادقی مشهور به مرد مشکی پوش. رضا صادقی ازدواج کرده و دارای دو فرزند دختر است.رضا صادقی هنوز به خاطر علی انصاریان غمگین است.‌رضا صادقی آهنگ جدید خود را منتشر کرد

تصویری از رضا صادقی و دخترش در استخر

رضا صادقی

بیوگرافی رضا صادقی

رضا صادقی، خواننده موسیقی پاپ، آهنگساز و ترانه سرای ایرانی در ۲۵ مرداد ۱۳۵۸ در بندرعباس به دنیا آمد. آلبوم وایسا دنیا از کارهای مشهور اوست.

رضا صادقی، خواننده موسیقی پاپ ایرانی اهل بندرعباس است. وی ابتدا کار خود را با تلاوت قرآن آغاز کرد. علاقه‌ مندی او به موسیقی موجب شد که او مسیرش را به آن سمت تغییر دهد. او تحصیلات خود را در رشته موسیقی در دانشگاه استکهلم سوئد در مقطع لیسانس انجام داد.

حاج عباس پدرش برای تقویت درس ریاضی رضا که چندان خوب نبود از معلمی خواهش میکند تا چند جلسه ای با رضا ریاضی کار کند بعد از ساعتی حل مساءل ریاضی معلم متوجه می شود رضا عاشق موسیقی است.

همین موضوع موجب می شود تا جلسات بعدی با معلمی که هم ریاضی می داند هم موسیقی برای رضا بسیار جذاب تر باشد، رضا کم کم با استعداد ذاتی خود گیتار را یاد میگیرد و چند آهنگی هم با کیفیت پایین ضبط کرده است

که بین جوانان بندری دست به دست می شود همین استعداد و اعتماد به نفس باعث می شود تا از شهرداری و هتل همای بندرعباس به رضا برای اجرای برنامه پیشنهاد شود رضا با خوشحالی می پذیرد و اصلا نگران حرف و حدیث ها نیست

داستان خاصی نداشت، در سفر به آلمان از طریق دوستانم با خانواد‌ه‌ای آشنا شدم و در مدتی که آنجا بودم احساس کردم باید به این اندیشه باشم که تفکری جز تفکر خودم را بپذیرم، ضمن اینکه همسرم خیلی آدم صادقی است. برخلاف من عصبی نیست، خیلی لبخند می‌زند، مهربان است، آدم‌ها را دوست دارد و به بچه‌ها عشق می‌ورزد.

زندگی حرفه‌ای رضا صادقی 

ابتدا کار خود را با تلاوت قرآن آغاز کرد. سپس علاقه‌مندی او به موسیقی موجب شد که مسیر خود را به آن سمت تغییر دهد. نخستین تجربهٔ او در موسیقی به آهنگ راز عشق در سال ۱۳۷۱ بازمی‌گردد. او در سال ۱۳۷۲ نخستین آلبوم خود را با همین نام منتشر کرد. بعد از آن همکاری خود را با گروه هنری کیمیا آغاز کرد و آلبوم‌های گل لاله، رؤیای شیرین و مستانه و دیوانه را عرضه کرد. بعد از آلبوم گل لاله همکاری خود را با گروه کیمیا قطع کرده و برای پیشرفت در کار به تهران آمد.

رضا صادقی

علاقهٔ او به هنرمندانی همچون ناصر چشم‌آذر و بابک بیات باعث شد تا آثار او تحت تأثیر آن‌ها قرار گیرد. او در بعضی کارهای خود از اشعار مهدی اخوان ثالث و سهراب سپهری استفاده کرده‌است. او که به «مشکی پوش» معروف است از ۲۵ مرداد ۱۳۷۲ لباس مشکی بر تن می‌کند. آغاز معروفیت او به ترانهٔ مشکی رنگ عشقه در آلبوم مشکی رنگ عشقه بر می‌گردد.

فعالیت رسمی رضا صادقی

وی پس از «مشکی رنگ عشقه»، آلبوم «پیرهن مشکی» را به‌صورت رسمی و مجاز و با همکاری شرکت ایران‌گام ارائه کرد. آلبوم وایسا دنیا دومین آلبوم رسمی وی بود که در سال ۸۵ منتشر شد و موجی عظیم ایجاد کرد. آهنگ وایسا دنیا که قطعهٔ اول این آلبوم محسوب می‌شد با ترانه‌سرایی و آهنگسازی رضا صادقی و تنظیم سیروان خسروی در نظرسنجی شبکهٔ من و تو و در بخش ترانه‌های ماندگار این آهنگ رتبه ۲۸ام و بالاترین رتبه خواننده‌های داخلی را کسب کرد.

در سال ۱۳۹۴ اثر وی «شب بارونی» او به‌صورت شخصی و اینترنتی منتشر شد و فروش حاصل از آن خرج امور خیریه شد.پس از آن طی همکاری با مؤسسهٔ فرهنگی هنری آراد در سال ۹۷، وی توانست قطعات پرطرفدار قدیمی اش را در کنسرت اجرا نماید.

آلبوم های  رضا صادقی:

۱۳۷۲- راز عشق(غیررسمی)

۱۳۷۳- باله پرواز(غیررسمی)

۳۷۴- کلاغ غارغاری (غیررسمی)

۱۳۷۵- گل لاله (غیررسمی)

۱۳۷۶- بندر قدیم (غیررسمی)

رضا صادقی

او یک دختر خوانده هم دارد که در واقع بچه ای است که رضا صادقی سرپرستی او را بر عهده گرفته است. رضا صادقی گفته است که من سه دخترم را مانند هم دوست دارم و برایم تفاوتی ندارند.در مورد دختر خوانده رضا صادقی هم باید بدانید که رضا صادقی در سال ۱۳۹۵ به خانه نوزادان نرجس اصفهان رفت و نوزاد رها شده ای که به فرزند خواندگی قبول کرده بود در آغوش گرفت.

رضا صادقی

بیماری رضا صادقی

رضا صادقی در کودکی به دلیل سرماخوردگی به دکتر برده شد که متأسفانه پرستار آمپول پنی سیلین را به اشتباه در عصب وی تزریق نمود و به خاطر آن تمامی بدن او فلج شد اما پس از تلاش های پدر و مادر و طی درمان کل بدن ایشان درمان شد و فقط در زانوهایش ضعفی ایجاد شد.

رضا صادقی

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: