پایگاه خبری خانه فوتبال:

سازمان لیگ فوتبال برای برگزاری همزمان مسابقات هفته بیست و هشتم لیگ برتر چالش‌های مختلفی در پیش دارد.
به گزارش "ورزش سه"، از روز گذشته با درخواست رسمی استقلال و سپاهان برای همزمان شدن دیدارهای هفته بیست و هشتم این دو تیم با پرسپولیس موضوعات زیادی در فضای رسانه‌ای و مجازی مطرح شده است.

از آنجایی که سازمان لیگ از مدت‌ها قبل برنامه مسابقات را اعلام کرده و تیم‌ها برنامه ریزی خود را انجام داده‌اند حالا در فاصله کوتاه تا هفته بیست و هشتم لیگ برتر تغییر زمان مسابقات کار بسیار سختی است.

فشارهای دو باشگاه استقلال و سپاهان روی همزمان شدن بازی‌ها باعث شده تا کمیته مسابقات تصمیم به برگزاری جلسه ای مهم بگیرد تا شاید راهکاری برای این موضوع پیدا کند. با اعلام سهیل مهدی در این جلسه درباره همه موضوعات مربوط به تغییر زمان مسابقات بحث می‌شود تا شاید به نتیجه برسند.

مساله مهم اما چالش‌هایی است که سازمان لیگ با دیگر تیم‌ها دارد. برای همزمان شدن مسابقات یا باید بازی پرسپولیس و پیکان از روز شنبه به جمعه منتقل شود یا اینکه بازی های استقلال و سپاهان به روز شنبه موکول شوند. اینکه پیکان و پرسپولیس به جای شنبه در روز جمعه بازی کنند، عملا امکان پذیر نیست. با توجه به برنامه ریزی پیکان و پرسپولیس برای بازی در روز شنبه و استراحتی که به بازیکنان داده شده، اینکه بازی مذکور در روز جمعه برگزار شود، تقریبا امکان پذیر نیست.

پس تنها راه اینکه بازی ها همزمان شود، این است که بازی استقلال مقابل نفت آبادان و سپاهان مقابل نفت مسجدسلیمان در روز شنبه برگزار شود. همین تغییر زمان بازی به 24 ساعت دیرتر اما فقط به استقلال و سپاهان ربط ندارد و دو باشگاه رقیب آنها هم باید موافقت کنند. از سوی دیگر حتی اگر نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان هم موافقت خود با بازی در روز شنبه را اعلام کنند، آنوقت مس کرمان مدعی می‌شود.

مسی‌ها که با نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان برای بقا در لیگ رقابت می‌کنند، اگر بازی دو تیم پایین جدولی به شنبه موکول شود، خواهان تغییر زمان بازی شان با تراکتور می‌شوند. حال اینکه حداقل سه بازی لیگ برتر از روز جمعه به شنبه موکول شود، اتفاقی است که مشکلات زیادی برای سازمان لیگ و دیگر دستگاه‌ها ایجاد می‌کند.

با توجه به اینکه پرسپولیس هم با وجود میهمان بودن در تهران با پیکان بازی دارد، همزمان شدن بازی سرخ‌پوشان با استقلال در پایتخت نیازمند موافقت شورای تامین استان تهران و دستگاه‌های امنیتی است. بی شک سازمان لیگ باید با یگان ویژه و شورای تامین هماهنگی های لازم را انجام بدهد و بعد از آن با سازمان صداوسیما که پخش زنده مسابقات را انجام می‌دهد، هماهنگ کند.

با همه این تفاسیر کمیته مسابقات سازمان لیگ در نظر دارد، همه مسائل را در جلسه مهمی که در پیش دارد، بررسی کند اما برای همزمان شدن مسابقات به طور کلی چالش‌های متعددی پیش روی سهیل مهدی و همکارانش قرار دارد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: