پایگاه خبری خانه فوتبال:

محمدرضا شریفی نیا بازیگر ایرانی است. محمدرضا شریفی نیا بازیگردان است. محمدرضا شریفی نیا بسیاری از بازیگران را به عرصه هنر وارد کرده است. محمدرضا شریفی نیا از همسر جدا شده است. محمدرضا شریفی نیا دارای دو فرزند دختر است.

محمدرضا شریفی نیا

فیلم دیده نشده آب بازی محمدرضا شریفی نیا و همسر دومش تو حوض

به تازگی فیلمی از محمدرضا شریفی نیا بازیگر مشهور ایرانی و بازیگر مطرح سینما منتشر شد که شائبه های ازدواج دوم او را به دنبال داشته است. سایت خانه فوتبال این خبر را قویا تکذیب می کند.


ماجرای ازدواج و جدایی از همسرش

محمدرضا شریفی نیا با آزیتا حاجیان بازیگر زن سینما ازدواج کرده بود که حاصل این ازدواج دو فرزند دختر به نام های مهراوه و ملیکا بوده که هر دو بازیگر می باشند. این زوج بعد از چند سال زندگی بنا به دلایلی از هم طلاق گرفتند و جدا شدند.

آزیتا حاجیان و محمدرضا شرفی نیا بعد از سال های طولانی زندگی مشترک با وجود داشتن دو فرزند از هم جدا شدند و این راز را ملیکا در یک گفتگو برملا کرد و گفت :پدر و مادرم از هم جدا شدند تا دوست باقی بمانند.

محمدرضا شریفی نیا

واکنش رز رضوی به خبر ازدواجش با محمدرضا شریفی نیا

رز رضوی با انتشار متن زیر در صفحه شخصی اش خبر ازدواجش را تکذیب کرد. رز رضوی بازیگر سینما، تلویزیون در ۲۱ آبان ۱۳۶۱ در تهران متولد شد.مترجم زبان اسپانیایی است و چند کتاب هم ترجمه کرده که هنوز فرصت چاپشان را پیدا نکرده ، سالهاست که دوست صمیمی مهراوه شریفی نیاست

رز رضوی با انتشار متن زیر در صفحه شخصی اش خبر ازدواجش را تکذیب کرد.

محمدرضا شریفی نیا

سال ها بعد از طلاق شریفی نیا خبر ازدواج او با رز رضوی پخش شد.

اما اصل داستان مربوط به سفره عده ای از هنرمندان به مکه و حج عمره بود، طبق قوانین عربستان، زنان زیر 40 سال برای ورود به جده باید محرم داشته باشند.

به همین خاطر نام رز رضوی و چند بازیگر زن بعنوان محرم در پاسپورت بازیگران مرد چون محمدرضا شریفی نیا ثبت شده بود که این خبر با شیطنت عوامل داخل گروه به تهران می رسد و جنجال بزرگ راه می افتد.

واکنش جالب محمدرضا شریفی نیا به ازدواج موقت با رز رضوی

مهران مدیری از بازیگر آس و پاس خواست درباره ماجرای ازدواجش با رز رضوی توضیح بدهد که محمدرضا شریفی نیا گفت: در سفر حج معمول بود باید زنان با محارم به حج بروند و در این سفر نام هر بازیگر مرد در کنار یک بازیگر زن عنوان شد و اسم خانم رز رضوی در کنار من آمده بود و شیطنت یک روزنامه در تهران بود که با تیتری نوشت: ماه عسل محمدرضا شریفی نیا و رز رضوی در مکه… اما من و خانم رضوی بارها و بارها این موضوع را تکذیب کرده ایم.

محمدرضا شریفی نیا

رونمایی از کارت عروسی شریفی نیا و حاجیان

مدیری در ادامه، کارت عروسی محمدرضا شریفی نیا و آزیتا حاجیان را نشان داد و درباره آن گفت: سال ۵۸ ازدواج کردند؛ نکته جالب اینجاست که هزینه جشن عروسی خود را به کودکانی اختصاص دادند که بی بضاعت بودند.

شریفی نیا سپس متن کارت عروسی خود را خواند: «بسیار آرزو داشتیم که جشنی می‌گرفتیم و شما هم در شادمانی ما شرکت می‌کردید؛ لیکن هزینه جشن را به کودکانی اختصاص دادیم که ثمره این پیوند‌ها هستند اما از داشتن یک لباس هم محرومند. ما شب عید ۲۸ اسفند ۵۸ ازدواج کردیم.»

بیوگرافی محمدرضا شریفی نیا

محمدرضا شریفی نیا در 25 خرداد سال 1334 در تهران متولد شد. او همسر سابق آزیتا حاجیان؛ بازیگر و پدر مهراوه و ملیکا شریفی نیا است و مدرک کارشناسی تربیت بدنی دارد.

محمدرضا شریفی نیا، فراگیری تئاتر و بازی در نمایش ها را از اواسط دهه 1350 شروع کرد. همچنین بازی در سینما را از سال 1370 با اوینار کاری از شهرام اسدی آغاز کرد.شریفی نیا برای اولین بار با بازی در نقش بسیار کوتاهی در فیلم پری (داریوش مهرجویی) در سال 1373معرفی شد.

محمدرضا شریفی نیا

اما قبل از آن و در سال های 1370 تا 1372 مشغول بازی در نقش ولید در مجموعه تلویزیونی امام علی (داود میرباقری) بود که با پخش این مجموعه در سال 1375 مطرح و شناخته شد.

محمدرضا شریفی نیا در سال 1389 در اخراجی ها 3 آخرین قسمت از سه گانه اخراجی ها، به کارگردانی مسعود ده نمکی در نقش حاجی گیرینف رقیب اکبر دباغ در انتخابات ریاست جمهوری ایفای نقش کرد. این فیلم مانند اخراجی ها و اخراجی ها 2 از مضمون جنگ ایران و عراق و روایتی طنز برخوردار است و به نوعی نتیجه قصه این سه گانه در این فیلم بیشتر نمود پیدا می کند. این فیلم با فروش 5 میلیارد و 900 میلیون تومان در داخل ایران، پرفروش ترین و پرمخاطب ترین فیلم سال 1390 بود.

محمد رضا شریفی نیا علاوه بر بازی در فیلم های سینمایی و مجموعه های تلویزیونی، سمت های دستیار کارگردان، برنامه ریز، عکاس را هم برعهده داشته است. او علاوه بر اینها در بسیاری از فیلم ها انتخاب بازیگران را بر عهده دارد.

فرزندان محمدرضا شریفی نیا

محمدرضا شریفی نیا و حاجیان یک خانواده هنرمند داشتند.

دخترانش مهراوه متواد 1360 و ملیکا متولد 1365 از بازیگران بنامی هستند که به لطف پدر و مادرشان همچنان در اوج کارهای هنری فعالیت می کنند.

محمدرضا شریفی نیا

ماجرای زندانی شدن شریفی نیا قبل از انقلاب

شریفی نیا در ادامه خاطره‌ای تعریف کرد و گفت: قبل از انقلاب من را دستگیر کردند؛ در زندان خدمت آقای رفسنجانی، محمود دولت آبادی و افراد دیگر بودم. کسی که آن موقع کتابخوان بود، باید تیر باران می‌شد. خیلی به ما سخت می‌گرفتند. آن موقع بچه‌هایی که دستگیر می‌شدند، در برگه بازجویی خود می‌نوشتند کتاب کلیله و دمنه، بوستان و گلستان سعدی را خواندند؛ اما من که برای بازجویی رفتم، ۱۰ صفحه اسم کتاب‌هایی را نوشتم که خوانده بودم!

وی عنوان کرد: ازغندی بازجوی ساواک از من درباره کارم سوال کرد و به او گفتم دانشجو هستم. گفت این همه کتاب خواندی و فقط دانشجو هستی؟! چطور جرأت کردی نام این همه کتاب را بنویسی؟ گفتم من معلم بچه شما هستم. فکر کردم اگر بگویم فقط کتاب کلیله و دمنه و گلستان را خواندم، شما من را تنبیه می‌کنید. من معلم این کشورم و باید این همه کتاب بخوانم.

محمدرضا شریفی نیا

وقتی شریفی نیا اشک دکتر شریعتی را در آورد

شریفی‌نیا گفت: آن زمان مرکزی بود که در آن کار‌ هنری می‌کردیم. بچه‌های کوچک شعر، حدیث و قرآن می‌خوانند و جلوی آدم‌ بزرگ‌ها دکلمه می‌کردیم. حتی من یک کتاب به نام «جاودانه مرد» درباره حضرت علی (ع) نوشته بودم و شب ضربت خوردن امام علی (ع) در حسینیه ارشاد خواندم. دیدم آقای شریعتی پشت سر من ایستاده و گریه می‌کند. و در کتاب خودشان تفسیر سوره روم یا پیام امید به روشن فکر مسئول درباره آن متن صحبت کردند.

محمدرضا شریفی نیا

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: