پایگاه خبری خانه فوتبال:

سرپرست تیم نفت آبادان گفت: مگر ساپینتو مسئول ثبت احوال است که می‌خواهد اوراق هویتی ویسی را ببیند؟

علی فیروزی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد تساوی روز گذشته تیم فوتبال صنعت نفت مقابل استقلال که سبب افزایش امید آبادانی‌ها برای بقا در لیگ برتر شد، اظهار داشت: با این تساوی راه ما برای ادامه بازی‌ها هموارتر شد. هدفمان این است در 2 بازی باقیمانده به‌ ویژه دیدار خانگی مقابل ذوب آهن 3 امتیاز را بگیریم و در بازی پایانی هم با تفکر خوبی از دیدار خارج از خانه مقابل گل گهر با دست پر خارج شویم.

وی در مورد اینکه به نظر می‌رسد اگر عبدالله ویسی زودتر به صنعت نفت می‌آمد این تیم الان به‌جای تلاش برای بقا، برای رتبه‌های تک‌رقمی جدول تلاش می‌کرد، گفت: گذشته‌‌ها گذشته و باید الان را نگاه کنیم. 2 بازی خیلی مهم پیش رو داریم. برخی انتخاب‌های اشتباه در مورد سرمربی تیم و حضور برخی نفرات به‌ویژه خارجی‌هایی که اصلاً در حد و اندازه فوتبال ایران و آبادان نبودند، تغییرات متوالی سرمربی و تغییر مدیریت، همگی دست به دست هم داد تا صنعت نفت نتواند شرایط خوبی داشته باشد. البته با آمدن عبدالله ویسی همه چیز به خوبی پیش رفت زیرا او نسبت به بسیاری از بازیکنان صنعت نفت شناخت کافی داشت و با استفاده از برخی از آنها توانسته بود استقلال خوزستان را به قهرمانی لیگ برتر برساند.

سرپرست تیم صنعت نفت تصریح کرد: ویسی ارتباط خیلی خوبی با بازیکنان برقرار کرده و از نظر روحی و انگیزشی تیم ما را به شرایط بسیار مطلوبی رسانده است. از زمانی که او به صنعت نفت آبادان آمد، از 6 بازی 9 امتیاز گرفتیم، فقط مقابل سپاهان آن هم با یک گل بسیار مشکوک باختیم و استقلال را در تهران متوقف کردیم. بازی‌های خیلی خوبی انجام داده‌ایم و تیم ما زیرنظر ویسی به تکامل رسیده است. درواقع به همان بلوغی رسیده‌ایم که سرمربی از تیم می‌خواهد. در این مدت در هیچ بازی ضعیف‌تر از دیدار قبلی نبوده و هرچه جلوتر رفته‌ بهتر کار کرده‌ایم. اوج این بازی هم به بازی روز گذشته مقابل استقلال بازمی‌گردد. تمام امید حریف به این بازی بود و تمام تلاش خود را گذاشته بود تا فاصله خود را با سپاهان و پرسپولیس از بین ببرد. اما صنعت نفت با توجه به تدابیر طراحی شده و جلوگیری از نقاط قوت استقلال، خیلی راحت راه‌های نفوذ این تیم را بست و درنهایت به هدف خودش رسید.

فیروزی در خصوص درگیری با ریکاردو ساپینتو پاسخ داد: شروع‌کننده درگیری نبودم. هیچ مشکلی هم با ساپینتو نداشتم، اما خودش باعث شد چنین اتفاقاتی بیفتد. فقط به این خاطر که امید خالدی تحت تأثیر حرکات ناشایست ساپینتو قرار نگیرد، به سمت او رفتم. اصلاً به سرمربی استقلال ربطی نداشت که بخواهد توپ را پشت بازیکن ما بیندازد. خالدی هم متوجه نشد که ساپینتو توپ را پشتش پرتاب کرد و آن را نگرفت. در آن منطقه هم توپ‌جمع‌کن نبود. چرا باید به خودش اجازه بدهد به بازیکن ما حمله کند؟‌ فقط برای عکس‌العمل نشان ندادن خالدی و درگیر نشدن او به آن سمت دویدم، اما ناگهان دیدم ساپینتو به من حمله کرد و مرا در جریان درگیری گذاشت. فقط می‌خواستم صنعت نفت 10 نفره نشود.

وی در مورد اینکه اظهارات شب گذشته‌اش در میکسدزون ورزشگاه آزادی سبب شد این شائبه شکل بگیرد که اعضای صنعت نفت با برنامه‌ریزی می‌خواستند ساپینتو را عصبانی کنند، گفت: فقط گفتم ساپینتو مربی عصبی‌ای است که پس از این جریانات خیلی عصبی‌تر می‌شود و نمی‌تواند تیمش را آن‌گونه که می‌خواهد رهبری کند. در طول فصل این موضوع را نشان داده که عصبی است. اگر این چنین عصبانی نبود و می‌توانست تمرکز بهتری داشته باشد، استقلال هم نتایج بهتری می‌گرفت. این حرف خیلی غیرمنطقی است که تیم ما برای عصبانی کردن ساپینتو برنامه‌ریزی کرده باشد. یعنی اینقدر ضعیف است که با حرف زدن یک نفر، فوری از کوره دربرود.

سرپرست تیم نفت آبادان اظهار داشت: ساپینتو می‌گوید در جام جهانی و لیگ‌های معتبر بازی کردم. یک سرمربی‌ای است که حاشیه‌های زیادی داشته و با این کارها آشنایی کامل دارد، چگونه با یک حرف تمرکز خودش را از دست می‌دهد؟ همه این حرف‌ها که صنعت نفت با برنامه‌ریزی چنین کاری انجام داده بهانه است تا ما را محروم کنند. ساپینتو در همه بازی‌ها نشان داده که عصبی است و نمی‌تواند خودش را کنترل کند.

فیروزی در مورد اینکه ساپینتو در نشست خبری اعلام کرد که ویسی برای حرف زدن در مورد او باید اوراق هویتی‌اش را نشان بدهد، گفت: مگر ساپینتو مسئول اداره ثبت احوال است یا در ثبت احوال کار می‌کند که اوراق هویتی ویسی را می‌خواهد؟ رزومه سرمربی ما مشخص است، اگر دوست دارد به اداره ثبت برود تا از طریق سیستم‌های موجود در این اداره بفهمد که عبدالله ویسی چه کسی است. سرمربی ما انسان بزرگی است که در فوتبال ایران پیراهن تیم ملی را به تن کرده و تیمش را به قهرمانی لیگ برتر رسانده.

وی در خصوص اینکه باشگاه استقلال اعلام کرده که از سرمربی و سرپرست صنعت نفت شکایت خواهد کرد، توضیح داد: استقلال نمی‌تواند چنین کاری انجام بدهد زیرا شروع‌کننده هر دو مشکل خود ساپینتو بود. البته ما هم از او شکایت خواهیم کرد. باشگاه استقلال بهتر است جوری عمل کند تا سرمربی‌اش تا این اندازه حاشیه نداشته باشد، اما خودشان می‌دانند ساپینتو حاشیه‌ساز است و عامل هر اتفاقی خودش است. اگر این مربی کنار خط نبود، شاید استقلال می‌توانست نتایج بهتری بگیرد. او در ابتدا با خالدی درگیر شد. اگر بحث سر خارج شدن من از منطقه خودم و رفتن به سمت نیمکت ساپینتو است، فیلم بازی را ببینید که چند بار از منطقه‌اش خارج شد. در مورد اینکه از ساپینتو شناخت داشتم باید بگویم هرکس در ایران باشد این مربی را می‌شناسد و می‌داند که عصبی است، اما نگفتم کاری کردیم که عصبی‌تر شود زیرا خودش به اندازه کافی عصبانی است.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: