پایگاه خبری خانه فوتبال:

سربازی دوران عجیبی است و برای مردان از اهمیت بالایی برخوردار است. هر ساله سربازی با شائبه های زیادی همراه است. خرید سربازی با شرایط زیادی مواجه است.خرید سربازی در وضعیت عادی منتفی است. افزایش حقوق سربازی با تغییراتی همراه بوده است.

خبر خوب برای مشمولان سربازی

سخنگوی دولت اعلام کرد که لایحه اصلاح قانون وظیفه عمومی برای طی مراحل قانونی در دستور کار دولت قرار گرفته است.
به گزارش تجارت‌نیوز، علی بهادری جهرمی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «‌خبر خوب برای مشمولان سربازی؛  لایحه اصلاح قانون وظیفه عمومی برای طی مراحل قانونی در دستور کار دولت قرار گرفته است. گسترش مفهوم وظیفه عمومی به امور فرهنگی، فناوری و اقتصادی، تغییر در معافیت‌ها و معاف شدن مشمولان مازا د به تشخیص ستاد کل، از مواردی است که در لایحه درنظر گرفته شده است.»

به گفته سخنگوی دولت، لایحه اصلاح قانون وظیفه عمومی برای گذراندن مراحل قانونی در دستور کار دولت قرار گرفته است. پیش از این هم بارها درباره اصلاح قانون سربازی اخباری مطرح شده بود که به نتیجه نرسیده بود. اما حالا بهادری جهرمی اعلام کرده که این لایحه برای طی کردن مراحل قانونی در دستور کار دولت قرار گرفته است.

پیش از این هم تغییرات جدیدی درباره سربازی اعلام شده بود. از جمله اینکه گفته شد مشمولان دارای سه فرزند و بیشتری که حداقل 40 سال سن داشته باشند، از خدمت سربازی معاف می‌شوند.

همچنین از این پس صدور کارت معافیت برای مشمولان غایب و غیرغایب واجد شرایط، پس از گذراندن آموزش‌های مقدماتی و تکمیلی بسیج امکان‌پذیر خواهد بود و با نظر موافق فرمانده معظم کل قوا، مدت کسر خدمت کارکنان وظیفه در این خدمت که قبلاً به ازای هر فرزند ۳ ماه بوده، به ترتیب برای فرزند اول ۳ ماه، فرزند دوم ۴ ماه و برای فرزند سوم به ۵ ماه افزایش یافته است.

جدیدترین خبر درباره طرح کاهش مدت خدمت سربازی

خبر مهم از طرح سرباز حرفه ای

محمدحسن آصفری، عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها گفت: اکثریت‌ مجلس با طرح سرباز حرفه‌ای موافق هستند اما هنوز ستادکل نیروهای‌ مسلح نظر مثبت ارائه نکرده‌ است.
بر اساس این طرح سربازی ۵ ساله شده و سربازان تحصیل کرده در بخش‌های مختلف مرتبط با تخصص خود به مدت ۵ سال مشغول به کار شوند و حقوق، مزایا و پاداش و سنوات معادل سایر شاغلین دریافت کنند و پس از ۵ سال اختیار دارند که جذب نیروهای مسلح شوند یا در شغل دیگری مشغول به کار شوند.

جزئیات تسهیلات ویژه برای مشمولان غایب سربازی

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت که در جلسه امروز این کمیسیون مقرر شد که به مشمولان غایب تسهیلات قانون جوانی جمعیت پرداخت شود.
محمدرضا پورابراهیمی در توضیح جلسه امروز کمیسیون اقتصادی گفت: در این جلسه طرح الحاق یک ماده به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با حضور نمایندگانی از بانک مرکزی، وزارت اقتصادی، سازمان برنامه و بودجه ومرکز پژوهش‌ها تشکیل شد.

وی افزود: در جلسه کمیسیون اقتصادی مقرر شد در حوزه پرداخت تسهیلات مرتبط با اجرای قانون جوانی جمعیت و ازدواج تسهیل‌گری صورت گیرد؛ مقرر شد مشمولین غایب خدمت وظیفه عمومی که تا امروز امکان دریافت تسهیلات قانون جوانی جمعیت را نداشته‌اند، مستثنی شوند و این موضوع از حوزه محدودیت‌های اعمالی خارج شد.

پورابراهیمی اضافه کرد: در خصوص افرادی که بدهی بانکی یا مالیاتی دارند نیز مقرر شد تمهیدات لازم جهت امکان تسویه تعهدات قبلی فراهم شده تا امکان استفاده از تسهیلات را پیدا کنند.
وی در پایان بیان کرد: توافق شد موضوع محدودیت مشولین غایب خدمت وظیفه عمومی برای دریافت تسهیلات اشتغال نیز برطرف شود. همچنین تسهیلات قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در اولویت تکالیف اعطایی تسهیلات نظام بانکی قرار گیرد.

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا گفت: الان کف حقوق سربازی دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سقف آن نیز تا هشت میلیون تومان است.رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا کف حقوق سربازی را اعلام کرد.

سردار تقی مهری درباره میزان حقوق سربازان در سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: حقوق سربازان سال‌های گذشته و به عنوان مثال سال‌های ۹۷ و ۹۸، حدود ۲۵۰ یا ۲۰۰ هزار تومان بود که البته به درجه و مدرک تحصیلی فرد بستگی داشت. اما خوشبختانه کف حقوق سربازی دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سقف آن نیز تا هشت میلیون تومان است.

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا اظهار کرد: در ایام اربعین من از چند استان مرزی خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی بازدید داشتم و با سربازان صحبت می‌کردیم. از میان افرادی که در مناطق مرزی خدمت می‌کنند مجردها تقریبا بالای چهار میلیون و متاهل‌ها نیز حدود شش میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دریافتی دارند.

مهری ادامه داد:‌ حقوق سربازان رشد خوبی داشت. در روزهای گذشته نیز موضوع حقوق‌ها در مجلس شورای اسلامی مطرح شده بود، تقاضا می‌کنم به استناد ماده ۴۹ قانون خدمت وظیفه عمومی حق و حقوق سرباز به صورت کامل دیده شود. امیدوارم اعضای مجلس شورای اسلامی و به خصوص ریاست مجلس به این موضوع توجه داشته باشند و دولت محترم و مجلس شورای اسلامی بتوانند بر اساس همین ماده قانونی که مصوب مجلس است اقدام کنند.
وی گفت: بر اساس این قانون حداقل حقوق یک پایور یا کادر در نیروهای مسلح مبنای پرداخت حقوق سربازان است که از ۶۰ درصد حقوق آن پایور برنامه چیده می‌شود و حداکثر نیز ۹۰ درصد است که این اتفاق بسیار بهتر از سال های گذشته انجام شده است و تقاضا داریم که این اتفاق بیفتد.

دستور فوری برای کارفرماها و مشمولان سربازی

اشتغال مشمولان غایب در سازمان‌های دولتی و خصوصی ممنوع شد
رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا گفت: کسانی که به نحوی مشمولان غایب را در موسسات دولتی و غیر دولتی از قبیل کارخانه‌ها، شرکت‌ها، آموزشگاه‌ها، بنگاه‌ها، مغازه‌ها و تعمیرگاه‌ها ثبت نام و به کارگیری کنند به محاکم صالحه قضایی معرفی می‌شوند.
مجازات در نظر گرفته شده برای این دسته از افراد برای اولین بار پرداخت هزینه سالانه یک سرباز برابر قانون بودجه سال ۱۴۰۰ به مبلغ حدود ۳۰۰ میلیون ریال بوده و برای بار دوم و بیشتر هزینه سالانه سه سرباز در حدود ۹۰۰ میلیون ریال جریمه می‌شوند.

سربازی

تغییر مدت زمان دوره آموزشی سربازی

فارس: رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح، مدت دوره آموزشی سربازی را اعلام کرد.
امیر دریادار دوم غلامرضا رحیمی پور رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص مدت دوره آموزشی سربازی اظهار داشت: در حال حاضر مدت دوره آموزشی سربازی بین ۶ تا ۸ هفته متغیر است.
رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: مدت دوره آموزشی سربازی بسته به نوع مرکز و نوع تخصص آموزشی متفاوت است؛ به طور مثال نخبه‌ها یک ماه دوره آموزشی سربازی سپری می‌کنند؛ همچنین افرادی که در حال حاضر در مناطق گرمسیر دوره آموزشی سربازی خود را طی می کنند به مدت ۶ هفته و کارکنان وظیفه‌ای که در مناطق خوش آب و هوا مشغول خدمت باشند مدت دوره آموزشی سربازی آنها ۸ هفته خواهد بود.

وی گفت: در گذشته مدت دوره آموزشی سربازی ۴۵ روز بود که بعد از آن دو هفته به آن اضافه شد که از دو سه ماه پیش تاکنون مدت دوره آموزشی سربازی بسته به مرکز و تخصص بین ۶ تا ۸ هفته خواهد بود.
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: