پایگاه خبری خانه فوتبال:

حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری روز یکشبه در پی وصول گزارش‌هایی درباره رعایت نکردن قانون و کشف حجاب توسط تعدادی از بانوان در داخل هواپیما در نامه‌ای خطاب به مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی نسبت بر انجام تکالیف قانونی توسط مسئولان مربوطه و الزام به رعایت موازین شرعی و قانونی توسط مسافران و برخورد با قانون شکنان تاکید کرد.

در بخشی از این نامه آمده آست: کشف حجاب در ملاء عام مدتی است در بین تعداد اندکی از بانوان رواج یافته و طبق اطلاعات موثق، بدخواهان و معاندان نظام مقدس جمهوری اسلامی در ترویج آن و هتک حرمت حکم قرآنی حجاب با برنامه‌ریزی تلاش دارند که به این امر منکر دامن بزنند.

دادستان کل کشور در این نامه اظهارداشت: با توجه به تبصره ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی کشف حجاب در معابر و انظار عمومی جرم انگاری و برای آن مجازات تعیین شده است. بنابر گزارش‌های دریافتی بعضی از بانوان در داخل هواپیما به‌ویژه پروازهای داخلی به کشف حجاب اقدام می‌کنند.

منتظری تصریح کرد: بنابر تکلیف قانونی درج شده در ماده ۳۲ قانون هواپیمایی کشور فرمانده هواپیما (خلبان) به عنوان ضابط دادگستری تعریف و دارای وظایف و اختیاراتی است که موظف به تعقیب، توقیف و تحقیقات مقدماتی است.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: مؤکداً به مسئولان مربوط شرکت‌های هواپیمایی خصوصاً به خلبانان ابلاغ شود با مشاهده مرتکبان ابتدا تذکر جدی به چنین افرادی داده شود در صورت عدم توجه نسبت به وظایف قانونی خود اقدام لازم معمول دارند و بدیهی است دادستانی کل کشور آمادگی آموزش لازم را برای آنان اعلام می‌کند.

منبع: ایرنا

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: