پایگاه خبری خانه فوتبال:

به گزارش همشهری آنلاین غلامحسین فرزامی درباره رفتارهای هیجانی ریکاردو ساپینتو سرمربی استقلال که باعث چالش‌های زیادی برای آبی‌پوشان پایتخت شده، اظهار داشت:‌ در تاریخ بالای ۷۰ ساله باشگاه استقلال سابقه نداشته سرمربی‌ای بیاید که هر بازی با نیمکت تیم مقابل به مشکل بخورد، اعتبار و آبروی باشگاه با چنین قدمتی را زیر سوال برده، البته که این موضوع به مدیریت باشگاه برمی‌گردد. اشخاصی که در این باشگاه اسم مدیر را دارند نمی‌توانند مدیریت ورزشی کنند، دانش و تجربه این کار را ندارند. متأسفانه باشگاه استقلال هنوز از زیر نظر دولت خارج نشده و مدیران دولتی بدون تخصص ورزشی هم نمی‌توانند، کاری برای این باشگاه کنند. هر چه وزیر ورزش بگوید همان می‌شود و وزیر هم آنقدر مشغله دارد که نرسد برای استقلال درست‌ترین و بهترین تصمیم را بگیرد.

**مسئولیت داشتم ساپینتو را اخراج می‌کردم

وی افزود: باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس چشم و چراغ مردم هستند و آنها را دوست دارند ولی نفعشان را مدیران بی‌تخصصی می‌برند که در این باشگاه‌ها حضور دارند. هر کاری که مانع شادی هواداران استقلال و پرسپولیس شود به نوعی جنگ با آنهاست، شانس استقلال است که الان افرادی در مدیریت این باشگاه حضور دارند که نمی‌دانند چگونه با سرمربی خارجی برخورد کنند. اگر من مسئولیتی در باشگاه استقلال داشتم یک روز هم او را تحمل نمی‌کردم و اخراجش می‌کردم تا به کشورش برود. البته وقتی فیلم رفتار او از قبل وجود داشته در نوع قراردادی که با این مربی بسته می‌شد باید دقت می‌کردیم.

**نباید اخلاق را زیر پا گذاشت

پیشکسوت تیم استقلال خاطرنشان کرد: استقلال پیشکسوتان مدیر تحصیل کرده و ورزشی کم ندارد که سابقه ورزشی این تیم را دارند و جای خالی آنها در مدیریت باشگاه دیده می‌شود. کسانی که درس ورزش را خوانده‌اند و فوتبالیست تیم ملی هم بوده‌اند، این‌ها را کنار می‌گذارند و به افرادی فرصت می‌دهند که شیوه اداره یک مربی خارجی را بلد نیستند، رفتار ساپینتو با سیاست ورزشی ایران نمی‌خواند، وقتی از اول با ساپینتو برخورد قاطعی نشده، او روز به روز جریح‌تر شده است و به خود اجازه می‌دهد هر کاری دلش می‌خواهد بکند، کسی نمی‌گوید برای موفق شدن استقلال سرمربی حق ندارد متعصب باشد اما نباید اخلاق را زیر پا گذاشت.

**مدیران استقلال نتوانسته‌اند ساپینتو را مدیریت کنند 

وی با اشاره به اینکه محیط ورزش محل اعتراض به داور و جر و بحث با نیمکت تیم مقابل نیست، یادآور شد: متأسفانه ساپینتو مربیگری را با جنگ و دعوا اشتباه گرفته است، وقتی حمایت هواداران را پشت سر خود می‌بیند برای پیروز شدن تیمش به اعتراض به داور و جر و بحث با نیمکت تیم مقابل می‌پردازد. گوشش هم بدهکار حرف کسی نیست، بارها محروم شده اما نمی‌خواهد دست از کارهایش بردارد. مدیران باشگاه هم که تجربه کامل برخورد با این مربی را بلد نیستند، وقتی سرمربی تیمت دچار اشتباهی می‌شود باید با او برخورد کنیم قبل از اینکه کمیته انضباطی او را محروم کند. من هم زمانی عضو هیات مدیره باشگاه استقلال بودم و با اتفاقات مختلفی رو به رو شدم، بالا و پایین فوتبال را دیده‌ام و به همین خاطر می‌گویم مدیران باشگاه استقلال نتوانسته‌اند ساپینتو رو مدیریت کنند.

**چرا استقلال نباید مربی ایرانی داشته باشد

فرزامی در مورد اینکه استقلال می‌تواند فصل آینده هم با ساپینتو ادامه همکاری دهد، گفت: دیدیم که کنار آمدن با این رفتار ساپینتو به قهرمانی استقلال ختم نشد. وقتی استقلال با مربی ایرانی قهرمان لیگ شده باز هم می‌توان به مربی ایرانی فرصت داد. مربیگری مال ایران است و مگر پرسپولیس با مربی ایرانی بهتر عمل نکرده، چرا استقلال نباید مربی ایرانی داشته باشد. فصل پیش با مربی ایرانی قهرمان شد و رکوردهای زیادی به دست آورد.

**فصل بعد هم باید ساپینتو را تحمل کنیم 

وی در واکنش به اینکه بسیار معتقدند بیژن طاهری به عنوان سرپرست استقلال از رفتارهای سرمربی این تیم حمایت می کند تصریح کرد: طاهری زمانی که بازی می‌کرد هم اهل جنگ و دعوا نبود. او پیش از این با شفر و مجیدی هم بوده ولی چون آن دو مربی مثل ساپینتو نبودند، نمی‌داند چگونه با این مربی پرهیجان برخورد کند. کارنامه هر کسی گویای عملکردش است، ساپینتو می‌داند که بهتر از استقلال پیدا نمی‌کند هرکاری هم که دلش خواسته کرده و برای فصل بعد هم از او برنامه خواستند. برای همین در هر بازی رفتارش غیرقابل کنترل به نظر می‌رسد، خودش هم گفته از باشگاه طلبکار است ولی یکبار به این موضوع اشاره کرده، پس بهترین گزینه مالی برای مدیریت باشگاه است. از همین حالا هم با او صحبت کرده‌اند که فصل بعد بماند. هیچ کجای دنیا امکاناتی که استقلال دارد باشگاه دیگری در اختیار ساپینتو نمی‌گذارد، پس می‌ماند و فصل بعد هم باید این مربی را تحمل کنیم.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: