پایگاه خبری خانه فوتبال:

یک مربی جدید به جمع گزینه‌‎های سرمربیگری تیم ملی امید اضافه شده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، شب گذشته مهدی تاج، رئیس و مهدی محمد نبی، نایب رئیس فدراسیون فوتبال در نشستی با حبیب کاشانی، مدیر تیم ملی امید برای انتخاب سرمربی این تیم، حدود ۳ ساعت نشستی را برگزار کردند . امیر قلعه‌نویی نیز که برای حضور در سمینار جام جهانی ۲۰۲۲ و قرعه‌کشی جام ملت‌های ۲۰۲۳ در دوحه حضور دارد به صورت اسکایپی در این نشست شرکت کرد.

در این جلسه طرفین بار دیگر به بررسی گزینه‌های سرمربیگری مشغول شدند و طبق اظهارات نبی در پایان جلسه فدراسیون سعی خواهد کرد با توجه به پویایی لیگ مربی‌ای را انتخاب کند که در لیگ حضور دارد و البته گزینه مدنظر قلعه‌نویی را نیز در اولویت قرار خواهد داد‌.

در شرایطی که پیش از این مهدی تارتار به عنوان گزینه اصلی مدنظر کاشانی مطرح شده بود اما ظاهرا مدیر تیم امید در جلسه شب گذشته افشین قطبی را هم به تاج، نبی و قلعه نویی پیشنهاد داده اما آن ها اقبال مناسبی به این گزینه نشان نداده‌اند.

قطبی سابقه سرمربیگری تیم ملی در دور برگشت مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ را دارد اما در آن زمان تیم ایران بین پنج تیم مرحله گروهی فقط بالاتر از امارات ایستاد تا کره‌جنوبی و کره‌شمالی بالاتر از تیم ملی به جام جهانی آفریقای جنوبی صعود کردند و عربستان نیز راهی پلی آف شد. او در جام ملت های ۲۰۱۱ نیز ناکام بود و با شکست در دیدار یک چهارم نهایی برابر کره جنوبی باز هم توفیقی به دست نیاورد. البته قطبی سابقه قهرمانی با پرسپولیس در هفتمین دوره لیگ برتر در اولین دوره مدیریت کاشانی را دارد.

با این وجود باید دید آیا در روزهای آتی مدیران فدراسیون و قلعه‌نویی چراغ سبزی به گزینه جدید کاشانی نشان خواهند داد یا از یک سرمربی لیگ‌ برتری برای هدایت تیم امید استفاده می‌شود. 

طبق اعلام مناف هاشمی، دبیر کمیته ملی المپیک قرار است فدراسیون تا ۲۵ اردیبهشت برای معرفی سرمربی تیم امید به جمع بندی برسد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: