پایگاه خبری خانه فوتبال:

مهدی تاج قرار است فردا در دوحه نشستی با کولینا، رئیس کمیته داوران فیفا داشته باشد.
به گزارش "ورزش سه"، رئیس فدراسیون فوتبال امروز در کلاس آموزشی برای داوران فوتبال بانوان از سوی فیفا خبر دیدار با کولینا را رسانه ای کرد و گفت:  فردا با هانی بالان، نایب رییس کمیته داوران AFC و عضو کمیته داوران FIFA و همینطور کولینا رییس کمیته داوران FIFA در قطر جلسه خواهم داشت و از آن ها نیز دعوت کردیم تا به ایران سفر کنند.

این دیدارها و این دعوت ها اگر منجر به اتفاقات تازه ای برای داوری فوتبال ایران شود و در یک کلام آورده ای برای فوتبال ایران داشته باشد، بسیار خوب است اما صرف چند عکس یادگاری دردی را از فوتبال ایران دوا نخواهد کرد. اکنون یکی از نیازهای مهم فوتبال ایران ورود تکنولوژی کمک داور ویدئویی به استادیوم‌های ایران است که به طور حتم رئیس کمیته داوران فیفا در این زمینه می‌تواند کمک‌های زیادی به فدراسیون فوتبال کند. خوشبختانه مهدی تاج در حاشیه نشست امروز به اشتباهات داوری و هم چنین تاثیر گذاری آنها در بازی‌ها اشاره کرد. خوشبختانه از این نظر که پذیرش واقعیت‌ها خود گامی مهم در جهت بهبود شرایط است.

ین دیدارها و حتی سفر کولینا به تهران برای فوتبال ایران مهم نیست، مهم این است که همزمان با این دیدارها و این سفرها خبر خوشی از سوی مهدی تاج به فوتبال ایران داده شود. اینکه کمک داور ویدئویی وارد استادیوم های ایران خواهد شد. البته که ایجاد زیر ساخت ها مهمتر از ورود VAR به استادیوم های ایران است و زمانی که این ها محقق نشود، امکان جانمایی این تکنولوژی در فوتبال ایران وجود نخواهد داشت اما تجربه ثابت کرده برای بهبود شرایط تا الزام از سوی فدراسیون فوتبال برای باشگاه ها به وجود نیاید باشگاه ها به سمت حرفه ای سازی نخواهند رفت و دیدید که در گذشته ای نزدیک فدراسیون فوتبال ایران با صداقت اشاره کرد؛ برخی از باشگاه ها حتی در بارگذاری مدارک دریافت مجوز حرفه ای صداقت را رعایت نمی کنند و گاهی مدارک جعلی بارگذاری می کنند. اتفاقاتی که در گذشته بارها و بارها منجر به جریمه فدراسیون فوتبال ایران و تعلیق  کمیته صدور مجوز حرفه ای فدراسیون فوتبال شد.

VAR در استادیوم های ایران امروز با توجه به تورم در فوتبال و حجم سرمایه گذاری باشگاه ها در لیگ برتر یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و چه خوب دیدار مهدی تاج با بزرگان داوری فوتبال جهان در نهایت منجر به ورود این تکولوژی به استادیوم‌های ایران شود. اتفاقی که به طور حتم می‌تواند در دوره مدیریت جدید مهدی تاج در فدراسیون فوتبال ماندگار شود.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: