پایگاه خبری خانه فوتبال:

صدآنلاین | ریکاردو ساپینتو هم خوب می‌داند که قهرمانی در جام حذفی تا چه اندازه در تصمیم‌گیری آتی اعضای جدید هیئت مدیره و مدیرعامل باشگاه استقلال برای او حیاتی است.
ماندن یا نماندن ساپینتو در استقلال؛ مسأله این است. مرد پرتغالی چه سرنوشتی در باشگاه استقلال خواهد داشت؟ آیا او فصل بعد هم به‌عنوان سرمربی در استقلال به فعالیت ادامه می‌دهد؟ پاسخ دادن به این سؤال دشوار است چون تکلیف اعضای هیئت مدیره باشگاه استقلال مشخص نیست و در واقع در روزهای اخیر افرادی از ساپینتو بابت تداوم حضور در استقلال حمایت کرده‌اند که تداوم حضورشان در این باشگاه دیگر ممکن نیست و وزارت ورزش و جوانان به همراه وزارت اقتصاد قصد دارند ۷ عضو جدید هیئت‌مدیره را به این باشگاه معرفی و در نهایت مدیرعامل جدید نیز برگزیده شود که با حضور افراد جدید روشن نیست که حمایت کافی از سرمربی استقلال برای تداوم حضور در این باشگاه انجام شود یا خیر؟

این موضوعی است که ساپینتو نیز به آن اشاره داشته و به نزدیکان خود گفته که مشخص نیست اعضای جدید هیئت مدیره و مدیرعامل باشگاه استقلال من را بخواهند یا خیر؟ سایپنتو به‌دلیل همین ابهام بزرگ قصد دارد بعد از پایان جام حذفی ایران را به مقصد کشورش ترک کند و منتظر واکنش مدیران جدید باشگاه استقلال نسبت به ادامه همکاری با او باشد. ساپینتو حتی به این موضوع هم اشاره کرده و حتی به برخی بازیکنان استقلال نیز گفته که بعد از قهرمانی در جام حذفی ایران را به مقصد پرتغال ترک خواهد کرد و در واقع مأموریتش در باشگاه استقلال به پایان خواهد رسد.

سرمربی استقلال خیلی امیدوار است که با وجود تغییراتی که قطعاً در هیئت مدیره ایجاد خواهد شد و آینده او را به مخاطره خواهد انداخت اما با جام قهرمانی ایران را ترک کند. ساپینتو یک بار در سوپرجام موفق شد استقلال را به جام قهرمانی برساند و یک فرصت دیگر نیز پیش روی او است تا جام حذفی را هم به دست آورد تا لااقل در فصل جاری دستش از جام‌های قهرمانی کوتاه نباشد و با خاطره‌ای خوش ایران را ترک کند. ساپینتو خوب می‌داند که قهرمانی در جام حذفی جایگاهش در استقلال را تا چه اندازه محکم خواهد کرد و مدیران جدید نیز به احتمال بسیار زیاد ناچار خواهند بود به خواست هواداران قراردادش را تمدید کنند اما مرد پرتغالی قصد ندارد باشگاه استقلال را برای ماندن تحت فشار قرار دهد و به همین دلیل بعد از مشخص شدن تکلیف جام حذفی ایران را ترک خواهد کرد.

در این میان اما ممکن است واکنش‌های احتمالی هواداران استقلال به تأخیر در تمدید قرارداد ساپینتو منجر به اقدام سریع تصمیم‌گیران باشگاه استقلال در تمدید قرارداد با ساپینتو شود اما این موضوع هم منوط به انتخاب سریع اعضای هیئت مدیره در روزهای باقیمانده است. طبق آخرین صحبت‌هایی که پولادگر انجام داد قرار شده بعد از جام حذفی اعضای جدید هیئت مدیره استقلال مشخص شوند که اگر انتخاب مدیران استقلال تا قبل از سفر ساپینتو به پرتغال باشد، موضوع تمدید قرارداد با این مربی پیچیده خواهد شد.

البته باید به این نکته مهم نیز توجه داشت که اگر ساپینتو قهرمان جام حذفی نشود و برنامه‌هایش به بن‌بست بخورد و اتفاقات دیگری در استقلال رخ دهد، ممکن است در میان هواداران استقلال هم تا جدی جایگاهش را از کف بدهد و حتی برخی کارشناسان استقلالی که از ابتدای فصل تاکنون مخالفش بودند، بی‌پروا به او حمله کرده و ناکامی‌اش را به رخ بکشند و موج تازه‌ای علیه‌اش به پا شود. به همین دلیل است که مرد پرتغالی بنای موفقیت در جام حذفی را گذاشته و خودش هم خوب می‌داند که قهرمانی در این جام تا چه اندازه در تصمیم‌گیری آتی اعضای جدید هیئت مدیره و مدیرعامل باشگاه استقلال برای او حیاتی است.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: