پایگاه خبری خانه فوتبال:

حسن روشن بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران است.حسن روشن عضو باشگاه‌های تاج تهران و الاهلی امارات بوده‌است.حسن روشن به قولی خطرناکترین مهاجم تاریخ فوتبال ایران بوده است.حسن روشن تنها ملی پوش ایران است که در جام جهانی، جام ملت‌های آسیا، المپیک و بازی‌های آسیایی برای تیم ملی فوتبال ایران گلزنی کرده‌است.حسن روشن از این حیث در تیم ملی رکورد دار است

جزئیات بستری شدن حسن روشن

خبر ناراحت کننده در مورد پیشکسوت استقلال/ حسن روشن در بیمارستان بستری شد

​قرار است از پیشکسوت استقلال، آنژیوگرافی انجام شود تا وضعیت قلب او بیشتر مورد بررسی قرار بگیرد.

حسن روشن

برای حسن روشن آرزوی سلامتی و تندرستی داریم.

بیوگرافی حسن روشن پیشکسوت فوتبال و همسرش و فرزندان + عکس ها و سوابق و اینستاگرام

بیوگرافی و زندگی شخصی حسن روشن پیشکسوت فوتبال و همسرش و فرزندان + عکس ها و سوابق شخصی و ورزشی حسن روشن در فوتبال همراه با زندگینامه حسن روشن فوتبالیست قدیمی و سرمربی فوتبال و همسر و فرزندانش و پیج اینستاگرامش و ماجرای ازدواج و همسرش و داستان زندگی از شروع فوتبال تا خانواده و حواشی تلخ زندگی او را در ادامه از این بخش میخوانید

بیوگرافی حسن روشن

حسن روشن بازیکن فوتبال فوتبالیست قدیمی و سرمربی فوتبال ایران است که در ۱۲ خرداد ۱۳۳۴ در تهران متولد شد. او بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران و نیز عضو باشگاه‌های تاج تهران و الاهلی امارات بوده‌است.

حسن روشن از بهترین مهاجمان تاریخ باشگاه استقلال است و به عنوان یکی از گلزن‌ترین مهاجمان تاریخ تیم ملی ایران است. روشن دارای عنوان جوانترین گلزن دربی تهران با ۱۸ سال و ۳۵۷ روز سن است.

گل او به عقاب در ۲۵ اسفند ۱۳۵۱ در بازی پایانی جام باشگاه‌های تهران باعث قهرمانی تاج در این مسابقات شد. او در المپیک ۱۹۷۶ مونترال موفق به بازکردن دروازه تیم لهستان شد.

خانواده و زندگی شخصی حسن روشن

حسن روشن در خانواده کاملا فوتبالی و اهل ورزش به دنیا آمده است. او متولد کوی تابس شمیرانات (دربند) و پسر ارشد خانواده منوچهر روشن (فوتبالیست صاحب نام محله اختیاریه تهران) و باشگاه شرق است.

وی در دوره دبیرستان به دبیرستان نراقی (منظریه) که دارای امکانات مناسب ورزشی بود رفت و با تیم منتخب دبیرستان، رتبه سوم آموزشگاه‌های منطقه شمیرانات را کسب کرد.

او درباره ورود به فوتبال میگوید: پدرم و داییم جزو فوتبالیست‌های حرفه‌ای بودند و در تیم منتخب تهران بازی می‌کردند و به‌هرحال همین عقبه، آدم را به سمت این ورزش می‌کشاند.

زمانی که خردسال بودم، پدر و دایی‌ام مرا برای بازی در فوتبال تشویق می‌کردند و این عمر باعث شد به این ورزش روی بیاورم. البته فوتبال همیشه برای من شغل دوم بوده است و نگاه مالی و ابزاری روی این رشته نداشته‌ام.

همسر حسن روشن کیست

ایشان سال ها پیش ازدواج، اما تاکنون عکسی از همسرش و یا تعداد فرزندانش منتشر نشده است.

شروع فوتبال از کودکی

من از ٨-٧ سالگی فوتبال را به صورت حرفه‌ای شروع کردم و در آن زمان در یکی از بهترین تیم‌های ایران هم بودم.

در آن زمان تاج تنها تیمی بود که استادیوم داشت و حتی چند شعبه در لندن، ترکیه و بحرین هم داشت که بعد از انقلاب اصلا معلوم نشد آن تیم‌ها چه بر سرشان آمد. من فوتبال را در تیم‌های محلات شروع کردم. تیم محلات تیم‌هایی بود که حرفه‌ای کار می‌کردند و بازیکنان لیگ از همین تیم‌های محلات فوتبال را شروع می کردند.

سوابق ورزشی

حسن روشن بازیکن سابق فوتبال ایران، از سال ١٣٥٠ با پیوستن به تیم تاج ، فوتبال حرفه ای را آغاز کرد و تا سال ١٣٥٧ بازیکن تاج یا همان استقلال فعلی بود و سپس از تاج جدا و به تیم الاهلی پیوست و پس از ۴ سال حضور در این تیم، بار دیگر به ایران بازگشت و درحالی‌که نام تاج به استقلال تغییر یافته بود، بار دیگر پیراهن آبی را بر تن کرد.

روشن پس از یک فصل حضور در استقلال ‌سال ١٣٦٢ دوباره به عضویت تیم الاهلی درآمد و پس از یک‌سال بازی در این تیم برای سومین بار پیراهن آبی را بر تن کرد.

وی مدتی در زمان افشارزاده مدیریت آکادمی استقلال را نیز برعهده داشت که چندی بعد با استعفا وی همراه شد.

خداحافظی از فوتبال

آخرین حضور حسن روشن در تیم استقلال بود و این مهاجم گلزن پس از چهار‌سال بازی در استقلال در‌ سال ١٣٦٧ با پیراهن این تیم برای همیشه از فوتبال خداحافظی کرد.

دوران تیم ملی

روشن سابقه بازی در تیم ملی فوتبال ایران را در کا نامه خود دارد.

او در سال‌هایی که فوتبال بازی می‌کرد، در تیم ملی موفق شد در ٤٨ بازی، ١٣ گل برای تیم‌ملی فوتبال ایران به ثمر برساند.

گلزنی در المپیک مونترال مقابل لهستان و گلزنی مقابل پرو در جام‌جهانی ١٩٧٨ و دو گل با وجود مصدومیت به کره‌جنوبی زد، از جمله گل‌های به‌یادماندنی این مهاجم سرشناس فوتبال کشورمان در عرصه ملی است که در خاطره ها ماندگار شد.

ماجرای درگذشت دو برادر حسن روشن

حسن روشن دو برادرش را از دست داده و مادرش بعد از مرگ سیدمحسن و سیدحسین چه ها که نکشید. اولی به خاطر یک اتفاق از دنیا رفت و دومی در جبهه جنگ.

روشن دوباره مرگ برادر دیگرش گفته: سال ۵۱ من اولین بازی رسمی ام را برای تاج انجام دادم و گل زدم و عالی بودم. روز قبل از آن برادرم سیدمحسن که ۱۵ سال داشت، با دوچرخه زمین خورد. حالش خوب بود. قبل از بازی پیش او رفتم. کل کل کردیم و خلاصه گفتم بعد از بازی برمی گردم. خیلی شاد و شنگول به بیمارستان رفتم تا برادرم را ببینم ولی وقتی رسیدم دیدم دارند فکش را می‌بندند و تمام کرده است. او ضربه مغزی شده بود.

سیدحسین وقتی به شهادت رسید که سیدحسن همراه با تیم ملی در جام ملت‌های کویت در سال ۱۹۸۰ بود. یک خمپاره به ماشینی برخورد کرد که او سوارش بود. از ۶ نفری که در ماشین حضور داشتند فقط برادر حسن روشن از دنیا رفت.

او درباره این اتفاق تلخ گفته: آن موقع به این صورت نبود که تلفن را برداریم و به آن سر جهان زنگ بزنیم. کم و بیش می‌توانستیم با ایران تماس بگیریم. جسته و گریخته خبر رسید برادرم تیر خورده است. متاسفانه سیدحسین روز نهم مهرماه شهید شد.

سیدحسین آن موقع سرباز بود. در کردستان خدمت می کرد. پدر و مادرم مریض بودند. رفتم امریه بگیرم که او را برای مراقبت از پدر و مادرم بیاورم تهران. هر روز به خانه برود ولی گفت ما ۵ نفر هستیم و با هم رفتیم و با هم برمی گردیم. خلاصه گفتم پدر و مادر واجب هستند و قرار شد بعد از سفر کویت کارها را ردیف کنیم.

در همان روزهای اوایل جنگ با یک تویوتا عازم مهران غرب بودند که یک خمپاره به ماشین‌شان برخورد کرد. با همان رفقایش در ماشین بود و همراه با راننده. همه زنده ماندند الا برادر من. ترکش به نخاعش خورد و متاسفانه از دنیا رفت. من هم دیگر در دبی دوام نیاوردم و به خاطر پدر و مادرم زود برگشتم.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: