پایگاه خبری خانه فوتبال:

قیمت پراید در چندین ماه گذشته با نوسان همراه بوده است.  قیمت پراید  بدون هیچ دلیل قانع کننده ای افزایشی شد، هر چند امید می رود با واردات خودرو قیمت پراید هم کاهشی شود.  قیمت پراید  مدتی است که با تغییرات قابل توجهی همراه است.  قیمت پراید امروز با کمی نوسان همراه بود. قیمت پراید امروز را در ادامه می خوانیم.

قیمت پراید صفر از کارخانه تا بازار چند؟

در جدول زیر قیمت روز انواع خودرو پراید در بازار آزاد را مشاهده می‌کنید

قیمت پراید

بر اساس قیمت پراید صفر ۱۴۰۰ یعنی ۱۵۱ SE حوالی ۲۸۰ میلیون تومان است. قیمت کارخانه پراید ۱۵۱ SE لاینر ۲۲۱ میلیون تومان اعلام شده است است. قیمت پراید وانت صفر ۱۵۱ پلاس هم ۳۰۵ میلیون تومان است. قیمت کارخانه پراید ۱۴۰۲، ۱۵۱ SE به ۲۱۷ میلیون تومان رسیده است.

اما فعالان بازار خودرو می‌گویند که برخی خودروها بیشتر خرید و فروش می‌شوند و پرطرفدار هستند. این خودروها با چه قیمتی در بازار معامله می‌شوند؟

تیبا هاچ‌بک‌ پلاس که از خودروهای پرطرفدار این روزهاست، صبح امروز هم مانند روزهای گذشته، در محدوده ۲۲۲ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ دو صفر نیز حالا ۳۲۸ میلیون تومان ارزش دارد. در این میان، تیپ پنج این مدل پژو امروز در بازار کشور در نرخ ۳۸۴ میلیون تومان ثبت شد.

این‌بار روند نوسانی قیمت دلار است که بر بازار خودرو و قیمت‌ها تاثیر می‌گذارد. کارشناسان معتقدند با توجه به دلاری بودن این بازار، احتمال افزایش مجدد قیمت‌ها در هفته‌های آینده وجود دارد.

قیمت خودرو صفر داخلی روز ‌شنبه ۷ آبان ۱۴۰۱ با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو صفر داخلی در لحظه نگارش این گزارش در بازار ایران به شرح زیر است:

برخلاف نوسانات قیمتی که خودروها در بازار تجربه کردند، اما پراید ماه‌هاست که با ثبات قیمت همراه شده است. برای مثال، پراید ۱۱۱ با قیمت ۲۰۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد. پراید ۱۳۱ نیز با نرخ ۱۸۰ میلیون تومان عرضه می‌شود.

اما پژو ۲۰۷ اتومات که هفته‌ها از نوسان قیمتی دور مانده بود، اما در این چند روز، با افزایش قیمت همراه شد. حال این خودرو هم‌اکنون در سطح ۶۲۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ نیز، ۴۰۸ میلیون تومان قیمت دارد.

قیمت پراید / خودرو، دلار را زیر می گیرد؟ 

بازار منتظر نشست دوشنبه اتحادیه اروپا است. یکسری‌ها می‌گویند بازار نتیجه آن جلسه‌ را پیشخور کرده است اما در مقابل می‌گویند اگر خیلی منفی باشد نرخ می‌تواند به سمت مرز مقاومت حمله کند.

خودرو، دلار را زیر می گیرد؟ /طلا و سکه در مرز مقاومت گرفتار شدند

به گزارش اقتصادنیوز، روز گذشته در بازار معاملاتی ارز، قیمت دلار  نقدی هرات در 51 هزار و 200 تومان شروع شد. در بازار فردایی اما قیمت 400 تومان بالاتر استارت زد و در ادامه روند فردایی دلار هرات صعودی بود و نهایتا نرخ با رشد هزار تومانی مقاومت 51 هزار و 700 تومان را هم شکست و به مرز مقاومت مهم 52 هزار و 200 تومان رسید اما در شکستن این سطح ناکام ماند.

نرخ فردایی  دلار هرات  در روز یکشنبه سه بار به مرز این مقاومت 52 هزار حمله کرد ولی ناکام ماند و در 51 هزار و 700 تومان بسته شد. استارت افزایشی هرات باعث شد تا آبشده و دلار تهران هر دو با گپ مثبت باز شوند.

با نوسان یکشنبه در روند کلی  بازار ارز  ، دلار هرات سقف کانال نزولی را شکست و تثبیت داد، همین موضوع باعث شد تا بازار از نگاه معامله‌گران صعودی شود و خریدار جدید وارد شود.

معامله‌گران تصور می‌کنند خریداران تلفنی و خانگی هم کم کم به بازار می‌آیند. با تغییر روند دوباره شاهد حضور افراطی‌ها بودیم، افراطی‌ها کسانی هستند که با حداقل نوسان حداکثر هدف قیمتی را می‌دهند به قول پیشکسوتان این گروه تا دو خط قیمت بالا می‌آید جوگیر می‌شوند و اهداف فضایی می‌دهند و می‌گویند دلار به 57 می‌رسد.

در مقابل، تا دو خط پایین می‌رود می‌گویند قیمت وارد دامنه 40 می‌شود. اسم دیگر این جریان افراطی را بازاری‌ها حزب باد گذاشتند.

اما از نظر بخش معتدل، روند نوسان نرخ فعلا کند شده و می‌تواند بین 50 هزار و 700 تا 52 هزار و 200 تومان نوسان داشته باشد تا از یک طرف خارج شود و با تثبیت، روند جدید شکل بدهد. البته از نگاه این دسته بازارساز تمام تلاشش را می‌کند تا نرخ تا انتهای تابستان، در همین بازه بماند. یعنی بازار وارد دوران رکود خودش می‌شود. یکسری‌ها هم می‌گفتند روند بازار یکشنبه‌ را جدی نگیرید و دوشنبه مشخص می‌کند که چند چند است.

چرا دلار فردایی از نقدی فاصله گرفت؟ معامله‌گران می‌گویند به مناسبت آخر ماه اردیبهشت و بلوکه شدن ریال، نقدی پایینتر است. یعنی ریال در بازار نیست و توان خرید نقدی پایین است. به واسطه همین می‌گویند دوشنبه با شروع خرداد نقدی می‌تواند سمت فردایی برود و شکاف را کم کند.

تکنیکال‌کاران معتقدند هروقت آخرین سقفی که باعث شد پایین‌ترین کف تشکیل شود، بشکند، آن زمان می‌شود گفت که از روند نزول خارج شدیم. از نظر آن‌ها آخرین سقف 52 هزار و 200 تومان است. بر این اساس تا این مرز نشکند بازار دوباره می‌تواند به سمت کف حرکت کند.

فنی‌ها می‌گویند بعد از کف‌زنی هر سه بازار یعنی سکه و آبشده و دلار، بازارها این بار در مقاومتشان گیر افتادند.  مقاومت سکه  31 میلیون و 950 هزار، آبشده 11 میلیون و 400 هزار و دلار 52 هزار و 200 تومان است.

البته در طلای آبشده می‌گویند چارت‌ یک گپ منفی در صعود قبلی داشته که تا آن را پر نکند کار صعود سخت می‌شود. یکسری‌ها هم می‌گویند اگر طبق الگوی 1401 جلو برویم بازار از 12 تا 26 خرداد شروع به حرکت به سمت سقف می‌کند.

یکسری‌ها معتقدند اگر تحویل خودرو سایپا در ماه خرداد مشخص شود که سه ماهه‌ است، کسانی که واجد شرایط تحویل خودور می‌شوند، باید دوباره پول در بازار خودرو دپو کنند. به عقیده این دسته اگر سه ماهه باشد می‌توانیم دوباره شاهد فروش طلا و ارز در بازار برای تحویل  خودرو  باشیم اما اگر دوره تحویل طولانی‌تر اعلام شود امکان دپوی پول در بازار  خودرو  کمتر است.

در بازار یکشنبه بعد از مدت‌ها سکوت در خصوص اخبار برجامی و حرف‌های اولیانوف نماینده روسیه، به بازار مخابره شد. اولیانوف گفته شاید توافق جزیی بجای  برجام  پیشنهاد کنند که پذیرفتنش سخت است.

یک خبر هم در بازار بود که رئیس اتحادیه طلا و سکه مشهد به مصوبه قوه قضائیه درمورد الزام ثبت معاملات طلا و سکه در سامانه تجارت واکنش نشان داده و گفته که شدنی نیست.

در بازار عصر یکشنبه یک خبر آمد که مصادیق جدید قاچاق ارز اعلام شد. باتجربه‌های بازار معتقدند این خبرها فقط التهاب بازار را بیشتر می‌کند. همچنین گفته می‌شد در معاملات عصر بازار انتظامی شد که یک نفر را با 40 هزار دلار دستگیر کردند.

بازار منتظر نشست دوشنبه اتحادیه اروپا است. یکسری‌ها می‌گویند بازار نتیجه آن جلسه‌ را پیشخور کرده است اما در مقابل می‌گویند اگر خیلی منفی باشد نرخ می‌تواند به سمت مرز مقاومت حمله کند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: