پایگاه خبری خانه فوتبال:

با توجه به قهرمانی شب گذشته الاتحاد و حضور النصر در پلی آف، حالا تمامی تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا مشخص شده و فقط نمایندگان ایران مشخص نشده‌اند.

به گزارش "ورزش سه"، شب گذشته الاتحاد قهرمان عربستان شد و النصر نیز رتبه دوم خود را قطعی کرد تا هر چهار نماینده سعودی در فصل بعد رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا معرفی شوند. حالا دیگر تکلیف تمامی تیم‌های حاضر در مرحله گروهی و پلی آف در منطقه غرب مشخص شده و ایران تنها کشوری است که وضعیت نمایندگانش معلوم نیست.

در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا 2023-2024 که آخرین دوره این مسابقات با نسخه کنونی خواهد بود، قرار است 16 تیم به صورت مستقیم راهی مرحله گروهی شوند و 12 تیم در دور پلی آف برای صعود به مرحله اصلی با یکدیگر رقابت خواهند کرد تا تکلیف 20 تیم حاضر در این مسابقات مشخص شود.

در غرب آسیا، عربستان و ایران بیشترین سهمیه مستقیم را دارند و سه تیم راهی مرحله گروهی می‌شوند و یک نماینده از هر کشور در دور پلی آف حاضر خواهد شد. قطر و ازبکستان نیز 2 سهمیه مستقیم و 2 کرسی در پلی آف دارند. امارات، اردن، تاجیکستان، عراق، ترکمنستان و هند یک سهمیه مستقیم و سهمیه‌های پلی آف متناوبی دارند.

تیم‌های راه یافته هر کشور در غرب آسیا به شکل زیر خواهد بود:

دیدارهای مرحله پلی آف برای صعود به دور گروهی به شکل زیر است:

* بازی اول: الشارجه امارات – الوحدات اردن 

* بازی دوم: شباب الاهلی – العهد لبنان 

* بازی سوم: السیب عمان – نوف باخور ازبکستان 

* بازی چهارم: آلمالیق ازبکستان – باشوندارا کینگز بنگلادش

دور دوم این پیکارها نیز در یک مسابقه و به شرح زیر به انجام خواهد رسید تا تیم‌های برنده راهی مرحله گروهی شوند:

* النصر عربستان – برنده دیدار اول

* نماینده چهارم ایران – برنده دیدار دوم

* العربی قطر – برنده دیدار سوم

* الوکره قطر – برنده دیدار چهارم

بجز عراق که لیگ آن هنوز به پایان نرسیده، در سایر کشورها، وضعیت تیم‌های راه یافته به لیگ قهرمانان آسیا مشخص شده و فوتبال ایران نیز منتظر تأیید نهایی مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها برای حضور در این پیکارهاست.

استقلال که توانست فصل قبل عنوان قهرمانی را به دست بیاورد، نتوانسته است مجوز حرفه‌ای را دریافت کند، هر چند که حذف این تیم تا زمان صدور رأی نهایی کمیته استیناف و اعلام نظر رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا نامشخص است. حتی نمی‌توان حضور سایر تیم‌ها، از جمله پرسپولیس را، در این مسابقات قطعی دانست.

در هر صورت اگر فرض کنیم که اعلام نظر کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فوتبال ایران مبنی بر تأیید صلاحیت تیم‌های پرسپولیس، نساجی، سپاهان و تراکتور مورد تأیید کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار بگیرد، در نتیجه شاگردان یحیی گل‌محمدی به همراه نماینده قائمشهر و زردپوشان اصفهانی راهی مرحله گروهی شده و تبریزی ها نیز در پلی آف باید با شباب الاهلی روبرو شوند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: