پایگاه خبری خانه فوتبال:

مسابقات کشتی آزاد جام تختی که روزهای پنجشنبه و جمعه گذشته در ارومیه برگزار شد، چهارمین مرحله از چرخه انتخابی تیم ملی در سال 2023 بود. در دو وزن 57 و 97 کیلوگرم باتوجه به وضعیت خاصی که با غیبت علیرضا سرلک و محمدحسین محمدیان در مراحل مختلف چرخه ایجاد شده بود، مشخصاً کیفیت کشتی‌ها تعیین‌کننده ملی‌پوش یا ادامه مسیر چرخه بود.

کادرفنی تیم ملی باتوجه به مبارزه نزدیک میلاد والی‌زاده با احمد جوان، این دو نفر را در 57 کیلوگرم در تورنمنت رنکینگ‌دار بیشکک محک خواهد زد. با توجه به میدان‌های قبلی جوان و قهرمانی او در جام تختی، او یک گام از والی‌زاده در چرخه جلوتر است. ضمن اینکه هنوز نتیجه بررسی مدارک پزشکی علیرضا سرلک که اعلام کرد به دلیل آسیب‌دیدگی در جام تختی شرکت نخواهد کرد، اعلام نشده اما در 97 کیلوگرم انتخاب مجتبی گلیج به عنوان ملی‌‌پوش مسابقات جهانی صربستان که 25 شهریور تا 2 مهر سال جاری برگزار می‌شود، قطعی شده است.

باتوجه به کیفیت قابل قبول کشتی‌های گلیج در جام تختی این انتخاب صورت گرفت. گلیج در مرحله اول و چهارم چرخه انتخابی سال 2023 (قهرمان کشوری و جام تختی) قهرمان شد و در مسابقات قهرمانی آسیا هم به مدال برنز رسید.

او در فینال هرچند 2-یک از آذرپیرا عقب بود و در ثانیه‌های پایانی کامبک کرده و نتیجه را 3-2 به سود خود کرد، اما کشتی‌گیر برتر 6 دقیقه این مبارزه بود.

به این ترتیب تا امروز ملی‌پوش شدن رضا اطری در 61 کیلو، رحمان عموزاد در 65 کیلو، یونس امامی در 74 کیلو، حسن یزدانی در 86 کیلو، مجتبی گلیج در 97 کیلو و امیرحسین زارع در 125 کیلوگرم قطعی شده است، البته معلوم نیست در اوزان المپیکی، آیا همین نفرات عازم بازی‌های آسیایی هم خواهند شد و یا اینکه فرد دیگری به هانگژو خواهد رفت.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: