پایگاه خبری خانه فوتبال:

عضو کمیته استیناف مجوز باشگاهی فدراسیون فوتبال گفت: جلسات ما ادامه دارد و هنوز رایی صادر نکرده ایم.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، غلامرضا بهروان در خصوص جلسه امروز کمیته استیناف مجوز حرفه‌ای، اظهار داشت: جلسات ما محرمانه است و اجازه نداریم چیزی را بگوییم. جلسات ما ادامه دارد و تمام نشده، هنوز رای نداده‌ایم. فکر می‌کنم طی 3-2 روز آینده کار تمام شود. 

وی در مورد اینکه ددلاین AFC روز دهم خرداد است، عنوان کرد: بله همینطور است. تا روز 31 ماه میلادی جاری است. با جلساتی که فردا و روزهای آینده داریم رای را اعلام خواهیم کرد.

بهروان در مورد اینکه آیا باشگاه استقلال دفاعیاتش را ارائه کرده، گفت: نامه‌ای نوشته‌اند. سیستم استیناف مجوز حرفه‌ای اینطور است که برخلاف استیناف کمیته انضباطی یا قوه قضائیه، هیچ مدرکی جدیدی گرفته نمی‌شود. اسناد و مدارکی که کمیته بدوی بر اساس آن‌ها رای داده را بررسی می‌کنیم. دفاعیات یا جوابیه‌ها را می‌گیریم. چند باشگاه مثل هوادار، آلومینیوم اراک، مس کرمان و حتی ملوان اعتراض کردند. اعتراض را باید از مجرای مربوطه اعلام کنند. استقلال، آلومینیوم و ذوب آهن از مجرای قانونی اعتراض کردند و در دستور کار هم هست. ما هم در حال بررسی هستیم.

عضو کمیته استیناف مجوز حرفه‌ای در مورد اینکه پس از اعلام نظر کمیته بدوی، هدایت ممبینی به برخی باشگاه‌ها اعلام کرد مجوز حرفه‌ای آن‌ها صادر شده، عنوان کرد: ما پرونده‌هایی را بررسی می‌کنیم که اعتراض شده باشد. در مورد این مساله‌ای که می‌گویید خود ممبینی باید پاسخگو باشد.

وی در مورد اینکه آیا جای دیگری به غیر از استیناف مسئول بررسی این مساله است، گفت: هیچ کجا. بهروان در خصوص اینکه باشگاه استقلال امیدوار است به خاطر مسائل تحریمی، دفاعیات در مورد پرداخت بدهی استراماچونی مورد پذیرش قرار بگیرد، اظهار داشت: نوشتند که این پول را پرداخت کردیم. دلایلی آوردند مبنی بر اینکه اگر این پول در موعد مقرر پرداخت نشده بحث تحریم‌ها بوده است. حرف درستی هم هست. منوط بهاین است که آن‌ها قبول کردند یا نه، مدارک این موضوع و پاسخ‌های AFC را هم بررسی می‌کنیم. مطمئن باشید همه ما تلاش می‌کنیم به مشکل بر نخوریم.

بهروان در پاسخ به این سوال که استقلال نامه‌ای به استراماچونی ارسال کرده، در حالیکه قصد پرداخت داشته اما مربی ایتالیایی خودش قبول نکرده و این نامه چقدر در روند کار تاثیر دارد، گفت: AFC باید در مورد این نامه نظر بدهد نه ما، ما که وضعیت مملکت خودمان را می‌دانیم. ما در تحریم هستیم. نه فقط فوتبال بلکه همه جا درگیر این مساله هستند. مطالبات زیادی هم داریم. هم باشگاه‌های ما طلب دارند و هم فدراسیون فوتبال، اینکه AFC قبول می‌کند یا نه، پیگیرش هستیم.

بهروان تصریح کرد: نظر نهایی را استیناف می‌دهد. یک شرکت آلمانی بررسی می‌کند. به قول جوان‌های امروزی راستی آزمایی می‌شود. اگر اشکالی داشته باشد فدراسیون ما محروم می‌شود. جریمه‌های سنگین مالی به دنبال خواهد داشت به خاطر اینکه مدارکی بدون اصالت تایید شده است. سال گذشته ما را تعلیق کردند.

وی در مورد اینکه کیمته بدوی نمی‌تواند آرای نهایی را اعلام کند و این کار کمیته استیناف است، گفت: بله، واقعیت این است. در قوه قضائیه دادگاه تجدید نظر به اعتراض رسیدگی می‌کند. در کمیته استیناف افراد پخته‌ای حضور دارند. داریوش مصطفوی به فعالیت خودش ادامه می‌دهد. بعد از تعلیق به ما برای سال جدید ابلاغ دادند. این‌ها رصد و به AFC اعلام می‌شوند که تایید کند.

بهروان در خصوص اینکه آیا باشگاهی هست که قبل از اعلام نهایی کمیته استیناف، صدور مجوز حرفه‌ایش صددرصد تضمین و قطعی شده باشد، اظهار داشت: آن‌هایی که قبول شدند اعتراضی نکردند. اعلام شده که این‌ها مجوز حرفه‌ای گرفتند ولی آن‌ها بررسی می‌کنند که مشکلی نباشد. از نظر کمیته صدور مجوز حرفه‌ای این باشگاه‌ها موفق شده‌اند. نظر نهایی را در این بخش باید AFC بدهد.

وی در مورد اینکه پس الان به طور قطعی نمی‌توانیم بگوییم کدام باشگاه مجوز حرفه‌ای گرفته، گفت: از نظر کمیته صدور مجوز حرفه‌ای آن‌هایی که رای موافق گرفته‌اند و رسانه‌ها اعلام کردند، موفق شدند و رسما از سوی دبیرکل فدراسیون اعلام شد. همان شکرت آلمانی که ممیزی می‌کند و خود AFC، رئیس بخش مجوز حرفه ای AFC تغییر کرده و الان یک کره‌ای آمده، بررسی می‌کنند. حالا اگر آنجا اشکال داشته باشد ما دچار مشکل می‌شویم.

عضو کمیته استیناف مجوز جرفه‌ای در پاسخ به این سوال که حضور مهدی تاج چقدر می‌تواند در روند پرونده استقلال تاثیر داشته باشد، عنوان کرد: او نایب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا است. خود باشگاه و همه ما تلاش می‌کنیم. منتها درچارچوب قانون، اختیارات ما در چارچوب قانون است. نظر شخصی و علایق و... را باید کنار بگذاریم.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: