پایگاه خبری خانه فوتبال:

نرخ جدید طرح ترافیک 1402.شرایط جدید طرح ترافیک ۱۴۰۲ اعلام شد :روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران درباره شرایط ورود به محدوده طرح ترافیک در سال ۱۴۰۲ توضیح داد. این سازمان زمان و جزئیات جدید به محدوده طرح ترافیک را اعلام کرد:برنامه جدید نیاز به همراهی مردم دارد.طرح ترافیک به صورت جدی دنبال می شود.

طرح ترافیک دچار تغییر می شود؟

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با اشاره به این که در روزهای ابتدایی اجرای طرح تغییر ساعت کاری ادارات، وضعیت حجم ترافیک و پارامترهای مختلف ترافیکی شهر تهران را پایش و کنترل می کنیم گفت : چنانچه نیاز و ضرورتی برای تغییر در خصوص ساعات اجرای طرح ترافیک، وجود داشته باشد، قطعا از طریق شورای حمل و نقل و ترافیک شهر تهران تصمیمات مقتضی اتخاذ خواهد شد، از ۱۶ خردادماه ساعت کاری ادارات از ۶ بامداد آغاز می شود . ساعت فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی تغییر کرده است اما زمان اجرای طرح ترافیک بدون تغییر بوده مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرتهران معتقد است که بعد از پایش حجم ترافیک صبحگاهی شاید درخصوص تغییرات زمان تصمیم گیری شود .

مجتبی شفیعی با بیان اینکه عمده این سفرها به همین نسبت در ساعات پیک صبحگاهی، به صورت هم‌افزا انجام می‌شود، افزود: با توجه به تعطیلی بخش دانش آموزی سفرهای آموزشی که حدود ۶۰ درصد از سهم ۱۸ درصدی سفرهای آموزشی را به خود اختصاص می داده که می‌تواند حدود ۱۰درصد کاهش را ایجاد کند و با توجه به تغییر ساعت کاری از ساعت ۸ صبح به ساعت ۶ صبح،  می توان اینگونه تحلیل کرد که با احتساب سهم سفرهای کارمندان در بخش عمومی و دولتی که حدود ۲۰ درصد از مجموع سفرهای شغلی را در برمی گیرد، با اجرای طرح تغییر ساعت کاری ادارات، به دلیل جابجایی سفرهای شغلی حدود ۹ درصد، در این بخش کاهش خواهیم داشت.

وی با اشاره به کاهش همزمان تعداد سفرهای آموزشی دانشجویان به دلیل نزدیک شدن به ایام امتحانات افزود: پیش بینی می شود در ساعت اوج صبحگاهی حدودا بین ۲۰ تا ۲۳ درصد،  کاهش بار ترافیک صبحگاهی را نسبت به دوره قبل از اجرای طرح تغییر ساعات کاری ادارات و تعطیلی مدارس شاهد باشیم که این میزان کاهش به ساعات دیگری از روز منتقل و یا حذف می‌شوند.

شفیعی با تأکید بر اینکه نگرانی در خصوص ازدحام ترافیکی در ساعت اوج صبحگاهی نسبت به ایام مشابه قبل کمتر است، تصریح کرد: در حال حاضر الزامی به تشدید ممنوعیت ها یا محدودیت های ترافیکی وجود ندارد البته نگرانی افزایش حجم در ساعات پایانی روز به دلیل شکل گیری سفرهای دوم خانه مبنا در پیک عصرگاهی وجود دارد.

وی با مثبت ارزیابی کردن تاثیر ترافیکی طرح تغییر ساعات کاری ادارات افزود: کارکنان دستگاه های دولتی و عمومی که در گذشته اغلب بین ساعت ۷ و نیم تا ۸ صبح وارد محدوده طرح و حدود ساعت ۱۶ از محدوده طرح خارج می شدند، ناچار به پرداخت هزینه طرح ترافیک در ساعات اوج بودند که با اجرای طرح مذکور، به دلیل اینکه ورودشان خارج از ساعات طرح و خروجشان در ساعات غیر پیک اتفاق می افتد، شرایط مطلوب تری به لحاظ پرداخت هزینه برای ایشان به وجود می آید و این امکان فراهم است که با هزینه کمتری نسبت به گذشته تردد کنند.

شفیعی با تاکید بر اینکه سیاست مدیریت شهری بر تقویت استفاده از حمل و نقل عمومی برای همه شهروندان است، افزود: با اجرای طرح تغییر ساعات کاری ادارات، هزینه های کارکنان اداری بابت طرح ترافیک افزایش نمی‌یابد، چه بسا در این ایام سه ماهه کاهش نیز پیدا خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران در پایان با اشاره به این مطلب که در روزهای ابتدایی اجرای طرح تغییر ساعت کاری ادارات، وضعیت حجم ترافیک و پارامترهای مختلف ترافیکی شهر تهران را پایش و کنترل می کنیم و چنانچه نیاز و ضرورتی برای تغییر در خصوص ساعات اجرای طرح ترافیک، وجود داشته باشد، قطعا از طریق شورای حمل و نقل و ترافیک شهر تهران تصمیمات مقتضی اتخاذ خواهد شد، خاطر نشان کرد: به نظر می رسد این تصمیم در خصوص توزیع بار ترافیکی نسبت به ساعت‌های اوج، تصمیم بهبود دهنده ای خواهد بود و شرایط را نسبت به قبل بهتر خواهد کرد.

طرح ترافیک

نرخ طرح ترافیک 1402

معاون بهره‌برداری از سیستم‌های حمل و نقل و محدوده‌های ترافیکی شهرداری تهران جزئیات اجرای طرح ترافیک ۱۴۰۲ را تشریح کرد.
عمار سعیدیان‌فر، معاون بهره‌برداری از سیستم‌های حمل و نقل و محدوده‌های ترافیکی شهرداری تهران، در مورد اجرای طرح ترافیک در سال جدید گفت: براساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران همزمان با آغاز سال ۱۴۰۲ طرح ترافیک اجرا می‌شود و بر اساس مصوبه شورای شهر تهران، نر خ عوارض تردد در محدوده طرح ترافیک امسال ۲۰ درصد افزایش دارد، البته در مدت ۱۳ روز تعطیلات نوروزی این طرح اجرا نشد و از فردا صبح دوشنبه ۱۴ فروردین ماه طرح ترافیک با تعرفه سال ۱۴۰۲ مصوبه شورای شهر اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه کمافی‌السابق هر شهروند دارای پلاک با سرشماره شهر تهران، ۲۰ روز سهمیه تردد فصلی رایگان در محدوده کنترل آلودگی هوا دارد، اظهار کرد: در صورت اتمام ۲۰ روز سهمیه مذکور نصف تعرفه عوارض تردد در  محدوده طرح ترافیک از وی دریافت می‌شود.

سعیدیان‌فر با تاکید بر اینکه رزرو طرح ترافیک از طریق درگاه اینترنتی و اپلیکیشن «تهران من» انجام می‌شود و افرادی که به صورت روزانه قصد ورود به طرح ترافیک را دارند، باید تردد خود را رزرو کنند، افزود: البته شهروندان می‌توانند عملیات رزرو را به صورت هفتگی و از چهارشنبه هفته قبل و یا به صورت روزانه  انجام دهند.

وی ادامه داد: تهرانی‌ها حتی پس از بازگشت به مبدأ، تا ساعت ۲۴ همان روز امکان رزرو دارند البته در صورتی که سهمیه تردد روزانه تکمیل نشده باشد؛ چراکه طبق مصوبه شورای ترافیک شهر تهران، سقف سهمیه ورود به محدوده طرح ترافیک ۱۰۳ هزار دستگاه خودرو است.

سعیدیان‌فر در مورد قیمت طرح ترافیک نیز گفت: نرخ پایه عوارض سال ۱۴۰۱ مبلغ ۵۲ هزار و ۵۶۰  تومان است؛ اما نخستین ورود و آخرین خروج خودروها ملاک محاسبه میزان پرداختی عوارض تردد در محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا است و همچنین داشتن معاینه فنی برتر ملاک تاثیرگذاری بر روی قیمت تمام شده تردد است، به گونه‌ای که اگر خودروی دارای معاینه فنی برتر پس از ساعت ۱۰ وارد محدوده و قبل از ساعت ۱۶ از محدوده خارج شود باید مبلغ ۳۸۶ هزار و ۳۱۶ ریال به ازای هر روز تردد در محدوده طرح ترافیک و۱۹۳ هزار و ۱۵۸ ریال به ازای هر روز تردد در محدوده کنترل آلودگی هوا بپردازد.

به گفته وی، اگر خودروی دارای معاینه فنی برتر قبل از ساعت ۱۰ وارد محدوده و قبل از ساعت ۱۶ از محدوده خارج شود باید مبلغ۵۵۱ هزار و ۸۸۰ ریال به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک و ۲۷۵ هزار و ۹۴۰ ریال به ازای هر روز در محدوده کنترل آلودگی هوا بپردازد.

معاون بهره‌برداری از سیستم‌های حمل و نقل و محدوده‌های ترافیکی شهرداری تهران، تشریح کرد: اگر خودروی دارای معاینه فنی برتر قبل از ساعت ۱۰ وارد و بعد از ساعت ۱۶ خارج از محدوده شود باید مبلغ ۸۲۷  هزار و ۸۲۰ ریال به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک و ۴۱۳ هزار و ۹۱۰  ریال به ازای هر روز در محدوده کنترل آلودگی هوا بپردازد.همچنین اگر خودروی دارای معاینه فنی برتر بعد از ساعت ۱۰ وارد و بعد از  ساعت ۱۶ از محدوده خارج شود باید مبلغ ۵۵۱  هزار و ۸۸۰  ریال به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک و ۲۷۵ هزار و ۹۴۰ ریال به ازای هر روز در محدوده  کنترل آلودگی هوا بپردازد.

وی افزود: اگر خودروی دارای معاینه فنی برتر قبل از ساعت ۱۰ ورود و خروج از محدوده داشته باشد باید مبلغ ۵۵۱  هزار و ۸۸۰  ریال به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک و ۲۷۵  هزار و ۹۴۰ ریال به ازای هر روز در محدوده کنترل آلودگی هوا بپردازد.

وی گفت: همچنین اگر خودروی دارای معاینه فنی برتر بعد از ساعت ۱۶ ورود و خروج داشته باشد باید مبلغ ۵۵۱  هزار و ۸۸۰ ریال به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک و ۲۷۵  هزارو ۹۴۰  ریال به ازای هر روز در محدوده کنترل آلودگی هوا بپردازد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: