پایگاه خبری خانه فوتبال:

کریمی فعلا سرپرست استقلال باقی می‌ماند

مدیرکل دفتر حقوقی گفت که مدیرعامل استقلال را اعضای هیئت مدیره باید انتخاب کنند.
به گزارش "ورزش سه"، مرتضی فلاح مدیرکل دفتر حقوقی در پایان مجمع امروز استقلال گفت: یکی از موضوعاتی که در مجمع امروز اتفاق افتاد، بحث تغییر و تعمیر اعضای هیئت مدیره است. آقایان مظلومی و مومنی از اعضای هیئت مدیره خارج شدند و آقایان حیدرزاده و خانی به عنوان عضو مالی و عضو کمیته حسابرسی، به هیئت مدیره اضافه شدند تا از لحاظ بحث مالی و معاملاتی، این موضوع حل و فصل شود.

وی ادامه داد: یک تصمیم دیگر نیز درخصوص هیئت نظارت بر عملکرد مالی و مدیریتی شرکت استقلال گرفته شد که زیر صورت جلسه مجمع لحاظ می شود. یک کمیته نظارتی در راستای عملکرد به روز، مالی، معاملاتی، بحث قراردادها، تبلیغات محیطی و قراردهایی که منعقد می شود، تشکیل می شود که بررسی شود و فقط در راستای حمایت است و این کمیته حق دخالت نخواهد داشت. آنها تنها نظارت می کنند که طبق قوانین و مقررات کارها صورت گیرد و هواداران و سهامداران از این بابت نگران نباشند و اتفاقات مثبتی در باشگاه استقلال رخ دهد.

فلاح در مورد اینکه گفته شد استقلال به وزارت اقتصاد واگذار شده و چرا مجمع در وزارت ورزش برگزار می شود، گفت: آقای قربان‌زاده در اجرای تبصره ذیل ماده 18 سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی به عنوان رئیس مجمع امروز حضور داشتند. ما صرفا از اعضا بودند. طبق اختیاراتی که وزیر اقتصاد به ایشان داده، ایشان به عنوان رئیس مجمع حضور داشتند.

او در مورد اینکه وزارت ورزش در مجمع استقلال تصمیم گیرنده نیست، پاسخ داد: دستگاه تخصصی ذی صلاح در همه شرکت های دولتی، فعلا به عنوان عضو تخصصی مجمع حضور دارد و این یک امر بدیهی است. وزارت ورزش قطعا تصمیم گیر است چون عضو مجمع است. مالکیت با بحث مجمع فرق دارد. در راستای مصوبه هیئت وزیران قرار شد مالکیت واگذار شود و هنوز تصویب نشده است. زمانیکه این کار صورت گیرد، آن زمان می شود تعیین تکلیف کرد. در اجرای قانون، رئیس مجمع در حال حاضر، رئیس سازمان خصوصی سازی است.

فلاح در مورد اینکه 2 عضو جدید هیئت مدیره را سازمان خصوصی سازی انتخاب کرده است یا وزارت ورزش، گفت: همه با هماهنگی و تعامل انتخاب شده اند. جلسات متعددی بین خصوصی سازی و وزارت ورزش صورت گرفت و مصاحبه های مختلفی انجام پذیرفت تا در نهایت این 2 عضو به عنوان اعضای هیئت مدیره انتخاب شدند.

مدیرکل دفتر حقوقی درباره شایعات اختلاف میان خصوصی سازی و وزارت ورزش گفت: یک سری اختلاف ها راهبردی است. اختلاف صرفا درباره این موضوعات بوده که بیشتر وقت بگذاریم و اگر قرار است اعضای جدیدی را انتخاب کنیم، افراد شایسته بیایند در حوزه مالی و معاملاتی استقلال و پرسپولیس حضور داشته باشند. از این منظر اختلاف بود وگرنه تعاملات وجود داشت و جلسات متعددی را در سازمان خصوصی سازی و وزارت ورزش برگزار کردیم. افراد متعددی آمدند، مصاحبه کردیم و این تعامل بود، حالا شاید ما رسانه ای نکرده باشیم.

وی درخصوص مدیرکل روابط عمومی وزارت ورزش درباره انتخاب اعضا، سرپرست، زمان برگزاری مجمع نظرات دیگری داشته است، گفت: این موضوعی نیست که بخواهد چالش ایجاد کند و اختلاف درست کند. من این موضوع را قبول ندارم. هیچ اختلاف آنچنانی وجود نداشت. در همه زمینه ها اختلافاتی هست که با تعامل، حل می شود تا به نقطه نظر مشترکی برسد که امروز چنین شد و 2 عضو هیئت مدیره منصوب و اعلام شدند.

فلاح در پایان و درخصوص اینکه آیا حجت کریمی همچنان سرپرست است یا به عنوان مدیرعامل انتخاب شده است، گفت: تعیین مدیرعامل در حیطه وظایف و صلاحیت تخصصی هیئت مدیره است. ما نمی توانیم تعیین تکلیف کنیم چه کسی مدیرعامل باشد. ایشان فعلا به عنوان سرپرست انجام وظیفه می کند تا هیئت مدیره تکمیل و ترمیم شود و مدیرعامل را انتخاب کند. این مسئله در حیطه وظیفه تخصصی هیئت مدیره است.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: