پایگاه خبری خانه فوتبال:

تیم ملی فوتبال کشورمان برای قهرمانی در تورنمنت کافا باید یک فینال سخت را تجربه کند.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، تیم ملی فوتبال کشورمان، از ساعت 18:30 فردا اولین بازی‌اش در رقابت‌های کافا 2023 را در ورزشگاه دالن اومورزاکوف بیشکک مقابل قرقیزستان برگزار خواهد کرد.
هرچند در روزهای اخیر انتقاداتی به سطح تورنمنت کافا مطرح شده، مهدی طارمی به عنوان فوق ستاره فعلی تیم ملی اعلام کرده این مسابقات از لحاظ فنی کمکی به تیم ملی نمی‌کند و حتی امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پیش از بازی با افغان‌ها ابراز امیدواری کرده که سطح تورنمنت در آینده با حضور تیم‌های قوی‌تر بالاتر برود اما از یک جنبه می‌توان به این رقابت‌ها امیدوار بود.

شاگردان امیر قلعه‌نویی در صورت صدرنشینی در مرحله گروهی بلافاصله به فینال صعود خواهند کرد که انتظار می‌رود یک بازی مناسب در مسیر آماده‌سازی جام ملت‌های 2023 در همین فینال برگزار کنند.

با توجه به برتری سه بر صفر ازبکستان مقابل عمان در بازی شب گذشته و اینکه به عنوان میزبان گروه اول کافا، شانس زیادی برای برتری مقابل ترکمنستان و تاجیکستان دارد،  این تیم را می‌توان فینالیست تورنمنت دانست. ایران هم فرصت دارد با برتری برابر شاگردان عبدالله الشلاحی مطیری و در ادامه میزبان گروه دوم(قرقیزستان) به فینال برود. 

در این حالت شاگردان قلعه‌نویی باید 30 خرداد در ورزشگاه 35 هزار نفری ملی تاشکند در مقابل هواداران حریف به مصاف ازبکستان بروند. درحالی که ازبک‌ها با وجود حضور نداشتن در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2022 همواره دیدارهای نزدیکی با ایران داشته‌اند.

FfAHMLkaKwWz

هدایت ازبکستان را در حال حاضر سرتکو کاتانچ، سرمربی مشهور اسلوونیایی برعهده دارد که پیش از این با وجود باخت یک بر صفر برابر دراگان اسکوچیچ در دیدار برگشت مرحله پیش مقدماتی جام جهانی قبلی، در جام ملت‌های 2019 توانست با عراق شاگردان کارلوس کی‌روش را متوقف کند و در بازی رفت مرحله پیش مقدماتی جام جهانی نیز موفق شد عراقی‌ها را به برتری 2 بر یک مقابل مارک ویلموتس برساند. 

گرگ‌ها از زمان انتخاب این مربی در 17 بازی، 11 بار پیروز شده‌اند و در شرایطی عمان را با هدایت برانکو ایوانکوویچ با چنین نتیجه قاطعانه‌ای شکست دادند که یک رتبه نسبت به حریف خود در رنکینگ آسیا پایین تر هستند. ازبکستان اکنون در جایگاه دهم آسیا و 78 دنیا جای گرفته است.

kBscwcpiz851

ضمن اینکه حضور ستارگانی مثل جلال الدین ماشاریپوف(هافبک النصر عربستان) الدور شومورودوف(مهاجم اسپتزیا ایتالیا) اتابک شوکوروف(هافبک فاتح کاراگمرک ترکیه) و ایگور سرگئی‌اف(مهاجم توبول قزاقستان) در ترکیب ازبکستان نشان می‌دهد ایران فارغ از محک مناسبی که در فینال کافا می‌خورد، کار سختی هم برای قهرمانی در این تورنمنت در حضور هواداران حریف دارد و به نوعی باید جام را از قلعه گرگ‌‌ها بیرون بکشد. 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: