پایگاه خبری خانه فوتبال:

توضیحات جدید درباره قرعه کشی سامانه یکپارچه خودرو | سامانه یکپارچه فروش خودرو سامانه‌ای است که به منظور ثبت نام و خرید خودرو از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت راه اندازی شده است. متقاضیانی که قصد خرید خودرو از شرکت های خودروسازی را دارند، می بایست با ورود به این سامانه یکپارچه و انجام فرایند ثبت نام در بخش مورد نظر اقدامات لازم را انجام دهند.سامانه یکپارچه برای فروش بدون قرعه کشی خودرو و با روش نوبت دهی است

سامانه یکپارچه / ۱۰۰میلیون تومان مسدودی قابل برداشت شد؟

متقاضیان مرحله دوم فروش یکپارچه خودرو امروز (۲۴خرداد) با اطلاع از زمان واگذاری خودرو می‌‌‌توانند ۱۰۰میلیون تومان مسدودی خود را برداشت کنند.

فرآیند ثبت‌نام در دور دوم فروش خودرو از طریق سامانه یکپارچه عرضه خودرو از ۲۰اردیبهشت‌ماه برای سه‌گروه متقاضیان عادی، مادران دارای دو فرزند و دارندگان خودروهای فرسوده آغاز شد. در این تاریخ متقاضیان ۱۰۰میلیون تومان به نام سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در حساب بانکی خود مسدود کردند.

پس از گذشت این مرحله، متقاضیان به منظور انتخاب خودرو از سوم تا ۱۰ خردادماه مهلت داشتند که با مراجعه به سامانه پنج‌اولویت خودرویی از محصولات عرضه‌شده با قیمت کارخانه‌‌‌ای   را انتخاب کنند. در ادامه در روز ۱۷خردادماه اقدامات مربوط به پایش اطلاعات ثبت‌‌‌نام‌‌‌کنندگان حاضر در لیست نوبت‌‌‌دهی انجام شد و نهایتا ۱۷خردادماه قرعه‌‌‌کشی اولویت‌‌‌بندی با حضور دستگاه‌‌‌های نظارتی صورت گرفت. پس از آن از روز ۱۸خردادماه تا جمعه ۱۹خردادماه، پایش‌‌‌ها انجام شد و سپس لیست نوبت‌‌‌دهی در اختیار خودروسازان قرار گرفت تا براساس برنامه تولید، ۲۴ خردادماه زمان تخصیص نهایی و در نهایت لیست اولویت مشتریان و نوبت تحویل خودروها مشخص شود. بنابراین امروز، ۲۴خردادماه همزمان با اعلام اولویت‌های نوبت‌دهی، وجه مسدودشده متقاضیان در بانک‌ها آزاد می‌شود و می‌‌‌توانند ۱۰۰میلیون تومان مسدودی خود را برداشت کنند./مهر

سامانه یکپارچه / اعلام نتایج نوبت‌دهی مرحله دوم عرضه خودرو از امروز

مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو از اعلام نتایج نوبت‌دهی دور دوم عرضه یکپارچه خودرو امروز چهارشنبه ۲۴ خرداد خبرداد و گفت: متقاضیان با اطلاع از زمان واگذاری خودرو می‌توانند ۱۰۰ میلیون تومان مسدودی خود را برداشت کنند.

 مهدی تقدسی با بیان این که نتایج نوبت‌دهی دور دوم عرضه یکپارچه خودرو امروز چهارشنبه 24 خرداد اعلام می شود گفت: تحویل خودرو به متقاضیان بر اساس زمانبندی اعلام شده در سامانه یکپارچه فروش خودرو، انجام می‌شود.

مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو گفت: بعد از اعلام نتایج نوبت دهی، بانک‌ها مکلفند پول‌های بلوکه شده متقاضیان خرید خودرو را آزاد کنند تا مردم بتوانند این پول را از حسابشان برداشت کنند./ تسنیم

طبق اعلام قبلی، فردا نتایج اولویت‌بندی اعلام خواهد شد و متقاضیان می‌توانند نسبت به رفع مسدودی 100 میلیون تومان خود در حساب‌های وکالتی اقدام کنند.

البته تقدسی مدیر سامانه یکپارچه خودرو پیش از این به تسنیم گفته بود: تعدادی از افرادی که در مرحله نخست فروش خودرو در سامانه یکپارچه شرکت کرده اند با توجه به فراخوان شرکت‌های خودروساز اقدام به پرداخت وجه خودرو نکرده‌اند که همین امر باعث خالی شدن ظرفیت‌ها شده است.

بنا بر اعلام وی در محصولات داخلی عدم واریز از سوی متقاضیان 20 درصد و در خودروهای مونتاژی بیش از 50 درصد بوده است.

متقاضیان می‌توانند برای دیدن نتایج به سامانه https://esalecar.ir/ مراجعه کننند.

غافلگیری خودروسازان در سامانه فروش یکپارچه خودرو

هزاران متقاضی خودرو در سامانه فروش یکپارچه خودرو انصراف دادند.

در روزهای گذشته اخباری مبنی بر انصراف ۲۰ تا ۵۰ درصدی متقاضیان خودروهای داخلی و مونتاژی از مرحله نخست طرح فروش یکپارچه و عدم واریز مابقی پول خرید خودرو منتشر شد.

کارشناسان اذعان داشتند: این مساله تایید می‌کند که اکثر افراد برای کسب سود در طرح شرکت کرده اند و حال که فاصله قیمتی کارخانه‌ای و بازاری کاهش یافته، از طرح خارج شده‌اند.

در همین پیوند، «مهدی تقدسی» مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو علت این مساله را روند ریزشی قیمت‌ها در بازار متاثر از نزولی شدن نرخ ارز عنوان کرد.

وی گفت: امروز یکی از خودروسازان خصوصی اعلام کرد که فقط ۱۰ درصد متقاضیان خودروی این شرکت در مرحله نخست طرح یکپارچه، مابقی پول‌ خرید خودرو را واریز کرده اند و ۹۰ درصد دیگر از طرح انصراف دادند.

این مسوول تصریح‌کرد: با روند کاهشی قیمت خودرو در بازار، متقاضیان اقدام به انصراف از مرحله دوم طرح فروش یکپارچه کرده‌اند، به طوری که فقط در ۲۴ ساعت گذشته ۵۰ هزار متقاضی از این طرح خارج شدند و با مراجعه به بانک‌ها اقدام به برداشت پول‌های خود کرده‌اند و حتی منتظر ۲۴ خرداد و اعلام نتایج و اولویت بندی محصولات نشدند.

تقدسی خاطرنشان‌کرد: در برخی محصولات مونتاژکاران خصوصی شاهد قیمت‌های بازاری پایین‌تر از قیمت‌های کارخانه‌ای هستیم و همین مساله و عدم جذابیت خودروهای ثبت‌نامی، به خروج از طرح یکپارچه سرعت بخشیده است.

وی، تعداد ثبت‌نام کنندگان در مرحله دوم طرح یکپارچه را بیش از یک میلیون نفر عنوان کرد، اما گفت: هنوز آمار دقیقی از انصرافی‌ها در دسترس نیست و به‌محض جمع بندی اطلاع رسانی خواهد شد./ ایرنا

اطلاعیه‌ ایران خودرو برای ثبت نام کنندگان در سامانه یکپارچه

به دنبال تغییر قیمت ۲۸ محصول ایران خودرو در پی افزوده شدن استانداردهای اجباری اما به نظر می‌رسد دعوتنامه‌هایی که برای برخی مشتریان ارسال شده با کم و زیاد کردن قیمت‌ها مدل بالاتر فاکتور شده است که ایران خودرو معتقد است قیمت‌ها منطبق بر مصوبه شورای رقابت بوده و تنها میزان افزایش یا کاهش بر مبنای قیمت محصول پایه است.

تولید تمام محصولات بر اساس استانداردهای اجباری جدید از ابتدای تیرماه الزامی است؛ اطلاعات و آمار بر اساس اعمال استانداردهای جدید و تغییرات فنی خودروها بر روی محصولات، توسط گروه صنعتی ایران‌خودرو به شورای رقابت ارسال و اعلام شد و بر اساس آن شورای رقابت، مصوب کرد که برای ۲۸ محصول این شرکت تغییرات قیمتی اعمال و از ابتدای تابستان امسال محصولات با قیمت جدید عرضه شوند.

طبق مصوبه جلسه ۵۷۴ شورای رقابت تاریخ ۱۶ خرداد ۱۴۰۲، با موضوع بررسی قیمت ناشی از تغییرات اجباری و اختیاری استانداردها، کد کلاس و تغییرات قیمتی بر روی این محصول اعمال شد و لیست جدید قیمت محصولات منتشر شد.

بر اساس مصوبه فروردین ماه شورای رقابت، قیمت خودروی دناپلاس ۲۸۱ میلیون و ۴۳۷ هزار و ۴۳۸ تومان تعیین شده بود که پس از مصوبه دوم (پس از اصلاح قیمت‌ها/مصوبه ۱۶ خرداد ماه) مقرر شد که ۴۳ میلیون و ۸۶۱ هزار و ۳۹۴ تومان از قیمت این خودرو کاسته شود. بنابراین قیمت نهایی این خودرو ۲۳۷ میلیون و ۵۷۶ هزار و ۴۴ تومان فاکتور شود.

از سوی دیگر قیمت دناپلاس توربو بر اساس مصوبه فروردین ماه شورای رقابت، ۳۹۰ میلیون و ۹۸۴ هزار و ۸۶۵ تومان تعیین شده بود که پس از مصوبه دوم (پس از اصلاح قیمت‌ها/مصوبه ۱۶ خرداد ماه) مقرر شد که ۱۷ میلیون و ۹۸۲ هزار و ۶۱۷ تومان به قیمت این خودرو افزوده شود. بنابراین قیمت نهایی این خودرو ۴۰۸ میلیون و ۹۶۷ هزار و ۴۸۲ تومان نهایی می‌شود.

نکته اصلی موضوع اینجاست که ایران‌خودرو برای مشتریان دناپلاس (معمولی) دعوتنامه برای تکمیل وجه ارسال کرده است اما به‌جای آنکه ۴۳ و اندی میلیون تومان را کاسته و مابه‌التفاوت قیمت نهایی با مبلغ پرداختی اولیه (۱۳۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان) را مطالبه کند؛ از قیمت دناپلاس توربو که ۳۹۰ و اندی میلیون تومان است، ۴۳ میلیون و ۸۶۱ هزار و ۳۹۴ تومان را کاسته و به جای قیمت دناپلاس برای مشتری فاکتور کرده است.

بدین ترتیب با یک حساب ساده می‌توان گفت: پس از اصلاح قیمت خودروی دناپلاس توسط شورای رقابت، قیمت این محصول ۲۳۷ میلیون و ۵۷۶ هزار و ۴۴ تومان خواهد بود و با توجه به ۱۳۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان پرداختی مشتریان، اکنون بایستی حدوداً ۱۰۴ میلیون و ۲۷۶ هزار و ۴۴ تومان دیگر واریز کنند؛ اما در دعوتنامه ارسالی، قیمت نهایی فاکتور ۳۷۳ میلیون و ۷۵۹ هزار و ۳۰۰ و مبلغ پرداختی (مابه‌التفاوت برای تکمیل وجه) ۲۴۰ میلیون و ۴۵۹ هزار و ۳۰۰ اعلام شده است.

تعداد بسیار زیادی از مشتریان این گروه خودروسازی در تماس با ایسنا، به کرات این موضوع را اعلام کرده و دعوتنامه‌های خود را در اختیار این خبرگزاری قرار داده‌اند که صحت این موضوع را تایید می‌کند.

این مشتریان اعلام می‌کنند در تماسی که با ایران‌خودرو داشته و مشکل را اعلام کرده‌اند، این گروه صنعتی پاسخ داده است که "نمی‌خواهید واریز نکنید"!.

اما ایران‌خودرو، امروز اطلاعیه‌ای منتشر کرده است که بر اساس آن قیمت محصولات خود را مورد تایید شورای رقابت خوانده  و اعلام کرده است:

"در پی طرح سوال مشتریان درخصوص نحوه قیمت‌گذاری محصولات و مصوبه شورای رقابت، تاکید می‌شود قیمت تمامی خودروها که در سایت کدال نیز قرار گرفته، منطبق بر مصوبه شورای رقابت است؛ در جدول منتشره توسط آن شورا، تنها میزان افزایش یا کاهش بر مبنای قیمت محصول پایه عنوان شده است."/ایسنا

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: