پایگاه خبری خانه فوتبال:

فرشاد پیوس می‌گوید در سومین صعودش هم اتفاقاتی رخ داده، که کامش را تلخ کرده است.

به گزارش ورزش سه ، تیم فوتبال داماش گیلان که با خرید امتیاز تیم دسته سومی کانیاو اشنویه آذربایجان غربی دوباره به فوتبال کشور بازگشت توانست به لیگ دسه دو صعود کند. این نماینده فوتبال گیلان در رقابت‌های فصل جاری لیگ دسته دوم کشور نیز خوش درخشید و با کسب مقام دوم گروه خود جواز حضور در مرحله پلی آف را کسب کرد و در نهایت نیز موفق شد در این مرحله در مجموع دیدار رفت و برگشت با پیروزی 2 بر یک راهی رقابت‌های لیگ آزادگان شود.  

فرشاد پیوس سرمربی تیم داماش که نقش بسزایی در صعود این تیم به لیگ آزادگان داشت در گفتگو با خبرنگار ما گفت : خدا خواست تا در دیدارهای حساس و پایانی داماش هدایت این تیم را بر عهده داشته و در خدمت مردم خوب گیلان باشم. در این مدت ما با برنامه ریزی و اتحاد و همدلی توانستیم بهترین عملکرد را از خود به جایی بگذاریم تا این تیم به مرحله پلی آف صعود کند و در ادامه با نمایش خوبی که برابر فولاد نوین اهواز داشتیم موفق شدیم به لیگ آزادگان صعود کنیم. 

او ادامه داد : در این از کادرفنی تا بازیکنان و سهم بسزایی داشتند اما موضوعی که در این صعود نقش مهمی داشت حمایت هواداران پر شور داماش بود. آن‌ها کیلومترها آمدند تا در اهواز نیز از تیم حمایت کنند و مطمئنا اگر نبودند ما در این مسیر به مشکل بر می‌خوردیم و جا دارد از تک تک آن‌ها تشکر کنم. 

وی اظهار داشت : من تا پیش از این با سپیدرود رشت، چوکا تالش به لیگ آزادگان صعود کردم اما هر بار شرایط بعد از صعود خوب پیش نرفت و متاسفانه این موضوع اینبار نیز تکرار شد. در حالی که ما در حال برپایی جشن صعود بودیم یه یکبار مدیریت استعفا داد و شانه خالی کرد و باید بگویم اتفاقات خوبی رخ نداد. این همه بازیکنان و کادرفنی در کنار هواداران پرشور داماش حرص خوردند و زحمت کشیدند تا تیم نتیجه بگیرد و وقتی که نتیجه گرفت این اتفاق رخ داد. دل بازیکنان ما را در حالی شکستند که باید به خاطر اتفاق بزرگی که رقم زدند از آنها تقدیر می‌شد. امیدوار مسئولین استانی هر چه سریعتر در خصوص این تیم تصمیم گیری کنند و تیم را به کسی واگذار کنند که شایسته باشد.  

بازیکن سابق پرسپولیس در مورد قهرمانی این تیم در رقابت‌های لیگ برتر و جام حذفی نیز گفت : پرسپولیس به حق شایسته قهرمانی در هر دو جام بود. در برهه ای از فصل این تیم زیر شدیدترین فشارها بودند اما در سال جدید عزم خود را به خوبی جزم کردند و بدون هیچ حرف و حدیثی در هر دو جام قهرمان شدند. دو بار شکست استقلال در نزدیک به یک ماه و دبل قهرمانی اتفاقاتی است که در آینده بسیار از آن صحبت خواهد شد.  

وی در خصوص حواشی ایجاد شد در مورد جدایی بیرانوند نیز گفت: بیرانوند شاه کلید پرسپولیس در مسیر قهرمانی‌های این فصل بود. او از مهره‌های قابل اتکا و تاثیر گذار تیم بود. او از هر حیث من را یاد احمدرضا عابدزاده می‌اندازد. عابدزاده زمانی که در درون دروازه قرار داشت خیالمان راحت بود که پشت سر ما یه دروازه بان مثل یک دیوار بتونی ایستاده است و با خیال راحت و انگیزه بالا بازی را دنبال می‌کردیم. امیدوارم شرایط به گونه ای رقم بخورد تا در پرسپولیس بماند. چرا که معتقدم یک تیم برای موفقیت خود به یک دروازه بان شش دانگ نیاز دارد.  

پیوس در مورد ادامه همکاری یحیی گل محمدی با پرسپولیس عنوان کرد: یحیی یک فصل دیگر قرار داد دارد و بهترین مربی حال حاضر ایران است و باشگاه باید هر طور شده او را حفظ کند. او در این فصل تهدید فشارهای ناجوانمردانه ای بود که در پایان از همه آن‌ها عبور کرد و خود را بار دیگر ثابت کرد. از طرفی او یک یک کار نیمه تمام در پرسپولیس دارد که باید آن را تمام کند و آن قهرمانی در آسیاست.  

مربی داماش در پایان خاطر نشان کرد: متاسفانه در فوتبال ما شرایط به طوری رقم خورده که یک مربی علی رغم اینکه نتیجه نمی‌گیرد می‌بینم سال بعد باز هم در لیگ برتر صاحب تیم شده است. لیگ را نگاه می‌کنیم می‌بینیم برخی از مربیان مرتب در حال چرخش بین تیم‌ها هستند. نمی‌دانم این اتفاق چطور رخ می‌دهد دلال‌ها در این موضوع نقش دارند یا مدیران؟ یک مربی بدون کوچکترین موفقیتی در تیمی که داشته یک سال بعد 6 ماه بعد باز صاحب تیم است و مدام این چرخش در تیم های لیگ برتری صورت می گیرد. این رفیق بازی‌ها و رانت‌ها آفت فوتبال ما شده است. آقایان اگر مرد هستند بیایند در لیگ یک و لیگ دو مربیگری کنند ببینم چند مرده حلاج هستند. در لیگ برتر با بهترین امکانات ناکام هستند اما باز هم در لیگ برتر صاحب تیم هستند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: