پایگاه خبری خانه فوتبال:

در دیدار فینال تورنمنت کافا، برخورد علیرضا بیرانوند با سعید عزت اللهی باعث شد تا گلر شماره یک تیم‌ملی به شدت از ناحیه سر و صورت دچار آسیب شود و نتواند بازی را ادامه دهد.

در بازی انگلیس، مجید حسینی بود که در یک برخورد شدید، بینی بیرانوند را شکست اما این بار عزت‌اللهی به شکلی متفاوت با بیرانوند برخورد کرد و شدت برخورد به حدی بود که بیرانوند نه تنها تعویض شد، بلکه مستقیم به بیمارستان رفت تا مداوای خود را در خارج ورزشگاه ادامه دهد. این آسیب دیدگی در شرایطی برای بیرانوند به وجود آمد که عزت‌اللهی قصد داشت یک توپ ارسالی را دفع کند و بیرانوند نیز همزمان برای مشت‌کردن همان توپ بلند شد و برخوردی ناخواسته رخ داد، درحالی که سعید عزت تقریبا هیچ دیدی به بیرانوند نداشت و پشت به او بود. علاوه بر گلر تیم ملی، عزت‌اللهی به شدت دچار جراحت شد و اوضاع برای او نیز به شکل نگران‌کننده پیش می‌رفت و کادرپزشکی تیم ملی سرانجام او را به بازی برگرداند، اما سعید تا پایان بازی در زمین باقی ماند و هرچند با بانداژ، برای تیم ملی بازی کرد.

هرچند علیرضا بیرانوند پس از ترخیص از بیمارستان در رختکن تیم ملی با کاپ قهرمانی کافا عکس یادگاری گرفت اما طبق اعلام خودش، فک او شکسته است و باید آن را جراحی کند. شاید برای خیلی‌ها به ویژه طرفداران پرسپولیس این پرسش به وجود آمده باشد که طول درمان جراحی فک چقدر است؟

درهمین راستا بد نیست اضافه کنیم؛ مدت زمان انجام جراحی فک به موارد متعددی بستگی دارد. میزان تبحر و مهارت جراح فک و صورت و همچنین شرایط کلی بیمار که شامل شدت و نوع ناهنجاری فکی او است در تعیین مدت زمان دقیق انجام جراحی ارتوگناتیک مؤثر هستند و به طور کلی می‌توان گفت این عمل تقریباً ۱ الی ۲ ساعت طول می‌کشد. پس از انجام جراحی وضعیت بیمار باید تحت مراقبت قرار بگیرد، به همین منظور با توجه به شرایط او معمولاً باید تا ۲ روز در بیمارستان بستری بماند و به طور مرتب وضعیت او بررسی شود تا در صورت نیاز مراقبت‌های لازم صورت گیرند. پس از ترخیص بیمار از بیمارستان و انتقال او به منزل باید استراحت کافی داشته باشد و دستورالعمل‌های مراقبتی را به درستی و با دقت رعایت کند تا در مدت زمان کوتاه‌تری بهبودی کامل حاصل شود. احتمال بروز برخی عوارض تا دو هفته بعد از عمل وجود دارد و بیمار مواردی از جمله درد، خونریزی جزئی و تورم در ناحیه صورت را تجربه خواهد کرد که جراح برای کنترل این عوارض و کمک به بهبودی سریع‌تر داروهای ضد درد و ضد التهاب را تجویز می‌کند.

به طور معمول به بیمار توصیه می‌شود که تا ۲ ماه پس از جراحی از مصرف غذاهای سفت خودداری کند و تنها غذاهای نرم میل کند تا فشاری به فک جراحی شده وارد نشود و بافت‌ها بتوانند سریع‌تر خود را التیام بخشند. بهبودی کامل در حدود ۴ ماه طول می‌کشد!

البته این مدت بستگی به وضعیت شکستگی فرد بیمار هم دارد و شاید این مدت برای علیرضا بیرانوند کوتاه تر شود اما...

در صورتی که طول درمان فک شکسته بیرانوند ۴ ماه طول بکشد آن گاه این ستاره بی جانشین پرسپولیس هفته‌های ابتدایی لیگ بیست و سوم را از دست خواهد داد.

بی شک این نمی تواند خبرخوبی برای هواداران پرسپولیس و یحیی گل محمدی باشد که بخش عمده ای از موفقیت فصل گذشته خود و دبل قهرمانی را مدیون این گلر سرشناس و کم اشتباه بوده است.

منبع: روزنامه خبر ورزشی

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: