پایگاه خبری خانه فوتبال:

رویداد۲۴ نوشت: چلو گوشت یکی از غذا‌های سنتی و قدیمی است که در میان ایرانی‌ها طرفداران بسیار زیادی دارد. این غذای خوشمزه را به صورت مرسوم با گوشت گوسفندی و البته ماهیچه آن می‌پزند. چلوگوشت از غذا‌های مجلسی هم محسوب می‌شود و در مراسم‌های مهم هم از آن استفاده می‌شود. درواقع هر کسی بخواهد مهمانی خاصی ترتیب دهد این غذا یکی از گزینه‌های اصلیست.

همان‌گونه‌که در بالا اشاره کردیم اگرچه ماهیچه یک غذای عالی و همه‌پسند و لاگژریست، اما درست‌کردن آن واقعا کار هر کسی نیست. درواقع باید یک آشپز ماهر و همه‌فن حریف باشید تا بتوانید آن را خوب درست کنید، چون همان‌گونه‌که می‌دانید گوشت بوی زهم می‌دهد و گوشت گوسفند بوی بدتری دارد و اگر نتوانید آن را بگیرید غذای شما خوب نخواهد شد.

شاید با خود بگویید بهتر است از خیر درست‌کردنش بگذرم، اما نگران نباشید ما در این مطلب تمامی راز و رمز درست‌کردن یک ماهیچه خوشمزه و فوت‌وفن‌هایش را به شما خواهیم آموخت. حواستان را جمع کنید، چون باید تمام ریزه‌کاری‌ها را با دقت انجام دهید تا بتوانید یک غذای خوشمزه از نوع ماهیچه درست کنید و لذت ببرید هم خودتان و هم میهمانانتان. در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه ماهیچه زعفرانی

مهم‌ترین نکته در پخت ماهیچه مزه‌دار کردن ماهیچه‌ها و پختن آن‌ها می‌باشد که هم بوی نامطلوب از بین رفته و هم ماهیچه‌ها خام نباشد. البته گذاشتن زمان زیاد برای پختن ماهیچه‌ها سیی سفت شدن آن‌ها نیز خواهد شد. دقت داشته باشید چه اندازه زمان نیاز است.

بسیاری از ایرانی‌ها ترجیح می‌دهند در مهمانی‌ها کباب درست کنند، اما بدانید پختن و درست‌کردن ماهیچه و سرو آن در مهمانی‌ها شما را از درست کردن انواع کباب‌ها و برپا کردن دود ذغال آسوده و خلاص خواهد کرد. به همین دلیل می‌توانید به‌آسانی این غذا را جایگزین انواع کباب‌ها در مهمانی‌های خود بکنید و با یک غذای خاص و خوش مزه از میهمانان خود پذیرایی خوبی داشته باشید.

البته زمان تقریبی برای پخت این غذا شاید در مقایسه با دیگر غذا‌ها زمان بیش‌تری را از شما بگیرد، اما خوش‌مزه و مجلسی بودن این غذا، ارزش این میزان از زمان و صرف انرژی را برای شما جبران خواهد کرد و خستگی را در پایان از بین خواهد برد.

استفاده از ادویه‌های گوناگون و به‌ویژه استفاده از زعفران، مزه و عطر خاصی را به غذای شما خواهد بخشید و این طعم منحصر به فرد چلو ماهیچه در مهمانی‌ها همیشه به یاد خواهد ماند. همچنین سرو آن به همراه ته چین نیز مزه چلو ماهیچه را تکمیل و فوق العاده خواهد کرد.

طرز تهیه چلو ماهیچه غذای اصیل ایرانی

مواد لازم

 ماهیچه: ۳ عدد

 پیاز متوسط: ۲ عدد

 حبه سیر: ۳ عدد

 هویج متوسط: ۲ عدد

 روغن مایع: به میزان لازم

 رب گوجه فرنگی: ۲ قاشق غذا خوری

 عصاره گوشت الیت: میزان لازم

 زعفران: ۱ قاشق سوپخوری

 نمک، زردچوبه، فلفل قرمز و دارچین: به میزان لازم

 مراحل پخت

 ۱. پیاز‌ها را حلقه‌ای خرد کنید و در قابلمه با کمی روغن تفت دهید.

 ۲. بعد از سرخ شدن پیازها، ماهیچه‌ها را به قابلمه اضافه کنید و تفت دهید و بگذارید خامی ماهیچه از بین برود.

 ۳. پس از چند دقیقه ادویه‌های فلفل قرمز و دارچین و سیر‌های خرد شده را به ظرف اضافه کنید و مواد را مخلوط کنید. به گزارش رویداد۲۴ هنگامی‌که ادویه‌ها را درون روغن می‌ریزید و تفت می‌دهید بوی آن‌ها آزاد می‌شوند پس همیشه حواستان به این موضوع باشد.

 ۴. اجازه دهید که ماهیچه‌ها حدود نیم ساعت به همراه مواد دیگر در قابلمه سرخ شود.

 ۵. البته در این مدت زمانی حتما حواستان باشد که ماهیچه‌ها ته نگیرد و اگر ماهیچه‌ها زودتر از این ساعت سرخ شد، مرحله بعدی را انجام دهید. دقت داشته باشید ماهیچه‌ها را با شعله بسیار کم سرخ کنید. به‌طورکلی غذاهای ایرانی نیاز به شعله کم و زمان زیاد نیاز دارد تا به اصطلاح جا بیفتد.

 ۶. در یک قابلمه دیگر رب گوجه فرنگی و کمی روغن مایع ریخته و تفت دهید.

 ۷. سپس عصاره الیت، زعفران، فلفل و دارچین را افزوده و با یک استکان آب جوش مواد را مخلوط کنید.

 ۸. پس از آماده شدن و جوش زدن سس ماهیچه، آن را به ماهیچه‌های سرخ شده اضافه کنید و درون قابلمه ماهیچه بریزید.

 ۹. هویج‌ها را حلقه حلقه خرد کرده و به مواد اضافه کنید.

 ۱۰. کمی نمک و زردچوبه به قابلمه اضافه کنید و بگذارید با حرارت ملایم ماهیچه‌ها کاملا بپزد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: