پایگاه خبری خانه فوتبال:

رویداد۲۴ نوشت: زندگی امروز بسیاری از ما سرعت بسیاری زیادی به خود گرفته است و امروز معمولا زن و مرد هر دو کار می‌کنند به همین دلیل زمان و وقت کافی برای درست‌کردن غذا ندارند.

زندگی‌های امروزی زندگی سرعت است و در آن معمولا وقتی برای دست‌کردن غذا نمی‌ماند. در دنیای کنونی زن و مرد معمولا هر دو خارج از خانه کار می‌کنند و حتی اگر وقتی هم برای آشپزی داشته باشند به اندازه‌ای خسته‌اند که نمی‌توانند این کار را انجام دهند.

یکی از پرسش‌های اساسی در هر خانه‌ای در مورد غذای روز بعد است که معمولا افراد نمی‌دانند چه درست کنند. برای این‌که بخواهیم شما را از این پرسش رها کنیم فهرستی از چندین غذای خوشمزه و آسان ایرانی را برایتان آماده کرده‌ایم که با کمک آن می‌توانید پاسخ این پرسش را بدهید و هر روز بدانید روز بعد باید چه غذایی درست کنید.

فهرست غذا‌های ساده و خوشمزه ایرانی

همه می‌دانیم که ایران جزو کشورهاییست که غذاهایش بسیار خوشمزه و زبان‌زد تمام دنیاست. غذا‌های ایرانی در تمام دنیا و نه تنها در میان ایرانی‌ها بل‌که در میان افراد با ملیت‌ها و فرهنگ‌های گوناگون طرفداران فراوانی دارد و رستوران‌های ایرانی جزو گران‌ترین رستوران‌های دنیا محسوب می‌شوند.

در ادامه با ما همراه باشید با معرفی غذا‌های ساده و خوشمزه که خیلی زود هم آماده می‌شوند و به‌آسانی می‌توانید یک غذای خانگی و سودمند داشته باشید و در کنار خانواده از آن لذت ببرید.

کله جوش

یک ترکیب بسیار خوشمزه و عالی و سرشار از ویتامین‌ها را با کله‌جوش خواهید داشت. کله جوش یکی از غذا‌های سنتی و قدیمی ایرانیست که بسیار ساده و زود آماده می‌شود و مقوی نیز است بنابراین به آسانی می‌توانید آن را درست کنید و لذت ببرید. شما با کمی پیاز داغ و نعناع داغ به همراه ادویه و کشک رقیق‌شده و گردو می‌توانید غذایی درست کنید که از خوردنش سیر نشوید.

دو پیازه آلو

شاید جالب باشد بدانید که در شهر‌های جنوبی و شیراز به سیب‌زمینی آلو می‌گویند. در لیست غذا‌های ساده و ارزان این مناطق هم دوپیازه آلود طرفداران فراوانی دارد. سیب‌زمینی آب‌پز و خردشده را با پیاز داغ و نعناع داغ بکوبید و کنار آن ترشی و نان داغ بگذارید. به گزارش رویداد۲۴ این غذا نه زمان زیادی نیاز دارد و نه مواد اولیه آن‌چنانی، اما غذاییست که مزه‌اش تا مدت‌ها زیر زبانتان می‌ماند.

خوراک لوبیا چیتی

یکی از انواع خوراک‌های بسیار مقوی و ساده‌ای که می‌توانید درست کنید خوراک لوبیاچیتیست که بار‌ها کنسرو آن را خورده‌ایم. در ابتدا و پیش از هر کاری باید حبوبات را داخل آب خیس کنید تا نفخ نداشته باشد و با آب بپزید. بعد هم با پیاز نگینی سبک‌شده داخل روغن بریزید و کمی رب سرخ‌شده را به آن اضافه کنید. اکنون یک غذای مقوی دارید که با نان و برنج می‌توان سرو کرد. اگر هم دوست دارید می‌توانید به آن قارچ هم بیفزایید که بسیار عالی خواهد شد.

املت

یکی از خوراک‌هایی که در هر وعده می‌تواند نجاتتان دهد املت است. یک قاشق رب، یک عدد گوجه، کمی پیاز داغ و یک تخم مرغ برای تهیه این غذا کافیست. هنگامی‌که پیاز را تفت می‌دهید زردچوبه را فراموش نکنید.

آب دوغ خیار

آب‌دوغ‌خیار همان غذاییست که باید جهانی شود بس که خوشمزه است و اصلا بدون آن تابستان نمی‌گذرد. برای یک ظهر داغ تابستانی ترکیب ماست، خیار، کمی گل‌پر و نمک، همراه با آب و کمی دوغ، عطش شما را کم خواهد کرد. اگر دوست دارید می‌توانید کمی گردو و کشمش هم به این غذا بیفزایید.

پلو با تن

اگرچه این روز‌ها قیمت تن سربه فلک کشیده است، اما با کمی چشم‌پوشی از قیمت آن می‌توانیم گاه خود و خانواده‌مان را به غذای خوشمزه پلو با تن مهمان کنیم. شما می‌توانید سبزی پلو هم درست کنید و با قراردادن کوکوسبزی در کنارش یک غذای مجلسی داشته باشید که محبوب همه اعضای خانواده است.

کوکوسبزی

از کوکوسبزی گفتیم یادمان آمد که کوکو و انواع آن همیشه می‌تواند راه‌گشا باشد. اگر بتوانید سبزی کوکو تازه و هنگام برگشت به خانه بخرید می‌توانید یک کوکو سبزی فوق‌العاده داشته باشید که همه اعضای خانواده از خوردن آن لذت ببرند. کمی ادویه و چند دانه تخم مرغ و یک قاشق آرد به سبزی بیفزایید و تمام. تا کمی به کار‌های خانه و بچه‌ها رسیدگی و یا استراحت کنید غذایتان آماده است.

دمی گوجه

از دیگر غذا‌های بسیار خوشمزه و اصیل و به نسبت ارزان ایرانی دمی گوجه است که هر چه بخورید کم است. اگر بتوانید سالاد و یا ماست هم همراهش کنید که بزمتان رنگین‌تر خواهد شد. پیاز را تفت دهید، سیب زمینی و گوجه به آن بیفزایید و با برنج دمپخت کنید. حالا یکی از غذا‌های اصیل ایرانی را دارید. باید بدانید ته‌دیگ پلویی این غذا از خوشمزه‌ترین ته‌دیگ‌هاییست که در تمام عمرتان خورده‌اید.

کوکو سیب‌زمینی

سیب‌زمینی به اندازه‌ای پتانسیل بالا در تبدیل‌شدن به غذایی ارزان دارد که نباید آن را نادیده گرفت. سیب‌زمینی پخته‌شده را بکوبید، کمی ادویه به آن بیفزایید و سپس تخم مرغ؛ حالا یک مایه کوکوی فوق‌العاده دارید. کمی روغن در ماهیتابه بریزید و کوکو‌ها را سرخ کنید. کمی گوجه خرد‌شده، خیارشور و سبزی، این غذای شما را کامل خواهد کرد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: