پایگاه خبری خانه فوتبال:

نکونام روزی که با حجت کریمی به توافق رسید تا هدایت استقلال را در فصل بیست و سوم به عهده بگیرد، فهرستی از بازیکنان خود را در اختیار مدیریت قرار داد تا در راستای جذب آنها اقدام شود.

درفهرست اولیه نکونام نام رضا اسدی و عارف آقاسی به عنوان اولویت‌های خرید برای فصل جدید قرار گرفته بود اما اسدی در روزهایی که کریمی مشغول مذاکرات کور با بیرانوند بود راهی سپاهان شد تا یکی از مهم‌ترین گزینه‌های جواد نکونام از کف برود. پیش از اینکه اسدی از دست استقلال بپرد، عارف آقاسی نیز به سبب اهمال مدیریت به تراکتور ملحق شده بود اما نکونام امیدوار بود این انتقال به سود تیمش به سرانجام برسد تا لااقل یکی از گزینه‌های اصلی او به خدمت گرفته شود. رفتن اسدی به سپاهان یک شکست بزرگ نقل وانتقالاتی برای باشگاه استقلال و جواد نکونام محسوب می‌شد به این دلیل که درخط حمله آبی‌ها نیاز مبرم به جذب بازیکن داشتند. به خصوص اینکه حالا جدایی قایدی و محبی نیز تأیید شده است. اما این تمام ناکامی‌های استقلال درنقل و انتقالات نیست. در روزی که کریمی سرگرم نوشتن متن استعفای خود در صفحه‌ شخصی‌اش بود، مسعود ریگی نیز به باشگاه رقیب رفت تا رسانه‌ها از این انتقال به عنوان یک های‌جک یاد کنند.

ریگی نیز در فهرست اولیه نکونام قرار داشت و آنها که اول بار از لیست سرمربی جدید استقلال رونمایی کردند، ریگی نیز در میان گزینه‌های مورد نظر قرار داشت اما آشفتگی‌ها در باشگاه استقلال موجب شد مسعود ریگی نیز در انتقالی شگفت‌انگیز راهی اردوگاه سرخ شود و این تیم را برای فصل جدید در شرایط مطلوب‌تری قرار دهد. گرچه مهرداد محمدی و آرمین سهرابیان در روزهای اخیر به استقلال پیوسته‌اند اما استقلال عملاً نقل و انتقالات را به رقبای خود باخته است. سپاهان جمعی از بهترین‌ها را به تیم خود برده، تراکتور نیز بازیکنان شاخصی را به خدمت گرفته‌ است و پرسپولیس نیز بعد از تمدید قرارداد بیرانوند با مسعود ریگی نیز قرارداد منعقد کرد و درآستانه توافق با عزت‌اللهی و حتی یاسین سلمانی که این بازیکن نیز در فهرست نکونام است، قرارگرفته است.

وضعیت به وجود آمده جایی برای امیدواری سرمربی استقلال و همکارانش باقی نگذاشته است و به واقع اگر آبی‌ها با همان بازیکنانی که فصل پیش درلیگ حضور داشتند، وارد لیگ بیست وسوم شود، شانس آن چنانی برای کسب موفقیت نخواهد داشت.

استقلال در برخی خطوط با ضعف‌هایی مواجه است که از فصل پیش بارها به آن اشاره شده است. داشتن مدافعان کم‌اشتباه و درعین حال مهاجمان ایده‌آل‌تر برای استقلال بسیار ضروری است اما تا به امروز به جز دو خرید، هیچ اقدامی در راستای تقویت این تیم انجام نشده و جدایی قایدی و محبی نیز بر مشکلات جواد نکونام خواهد افزود.

با توجه به اینکه استقلال با بحران مالی مواجه است و هیچ جریانی نیز حاضر به مدیریت در این باشگاه نیست و از سویی بسیاری از ستاره‌های لیگ برتری راهی دیگر تیم‌ها شده‌اند بعید است که استقلال در ادامه نقل و انتقالات لیگ برتر اقدام خاص و قابل توجهی در راستای تقویت خود انجام دهد و به احتمال بسیار زیاد نکونام باید تکیه کند به همین بازیکنانی که اکنون در تمرینات حضور دارند واز فصل پیش باقی مانده‌اند.

اینکه نکونام بتواند با این مجموعه به موفقیت بسیار برسد سؤالی است که پاسخ دادن به آن عمیقاً دشوار است. گرچه نباید از احتمالات و محاسبات پنهان غافل شد اما واقع‌بینانه این است که استقلال در جذب بازیکنان شاخص اقدام کند تا شانس قهرمانی خود را افزایش دهد که با حال و روزی که اکنون در استقلال می‌بینیم، دستیابی به موفقیت بسیار دشوار است.

منبع: ایران ورزشی

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: