پایگاه خبری خانه فوتبال:

بازنشستگان تامین اجتماعی | بازنشستگی تامین اجتماعی، عبارت است از توقف فعالیت حرفه ای کارگر به دلیل افزایش سن، دریافت حکم بازنشستگان تامین اجتماعی و استفاده از خدمات صندوق های بازنشستگی که از این طریق هم نیروی سالمند حمایت می شود و فضای کار برای نیروی جوان و تازه کار باز می شود . افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی 1402 اعلام شد. عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی تابع مقررات مربوط به عیدی و پاداش کارمندان دولت بوده و متفاوت از مقررات حاکم بر عیدی کارگران تحت پوشش تامین اجتماعی می باشد. در این مطلب قرار است خبرهای جدید و مهم درخصوص بازنشستگان تامین اجتماعی ارائه شود.

 سفر کرامت رضوی از نیمه ابتدایی مرداد ماه آغاز خواهد شد که در سال گذشته حدود ۵۰ هزار نفر به صورت رایگان به مشهد مقدس اعزام شدند.

میرهاشم موسوی رئیس سازمان تأمین اجتماعی گفت: بازنشستگان تجربه تاریخی هستند که باید این تجربیات در اختیار ما قرار بگیرد، زیرا این افراد همان‌هایی هستند که در تولید این کشور و در خلق ارزش‌های بزرگ، اقتدار کشور نقش داشتند و باید این تجربه‌ها را در صحنه‌هایی که در شرایط سخت قرار میگیریم استفاده کنیم.

وی افزود: یکی از پیشنهادات سازمان تأمین اجتماعی برای برنامه هفتم استفاده مجدد از توانمندی بازنشستگان در فعالیت‌ها بوده و برای این خدمت دوباره نیز می‌توان بازنشستگی دیگر در نظر گرفت.

موسوی در خصوص اقداماتی که قرار است برای بازنشستگان تامین اجتماعی انجام شود گفت: ابتدا وام قرض الحسنه است که مرحله اول آن برای درخواست کنندگان واریز شده و مرحله دوم ثبت نام به فوریت آغاز خواهد شد که سعی خواهیم کرد مرحله دوم ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی به شکل غیر حضوری باشد و از بستر الکترونیکی استفاده شود.

وی در خصوص مبلغ وام تامین اجتماعی گفت: مبلغ این وام در سنوات گذشته ۱۲ میلیون تومان بود که این وام به ۲۰ میلیون افزایش پیدا کرده است.

زمان ثبت نام سفر کرامت رضوی

موسوی گفت: دوم اینکه سفر کرامت رضوی از نیمه ابتدایی مرداد ماه آغاز خواهد شد که در سال گذشته حدود ۵۰ هزار نفر به صورت رایگان به مشهد مقدس اعزام شدند.

برای ثبت نام سفر مشهد به کجا مراجعه کنیم؟

رئیس سازمان تأمین اجتماعی اظهار کرد: در خصوص سفر کرامت رضوی گفت: افراد از طریق کانون‌ها می‌توانند ثبت نام را انجام دهند و سعی خواهد شد امکان ثبت نام غیر حضوری هم برای بازنشستگان فراهم شود.

هدیه 35 میلیونی دولت به فرزندان بازنشستگان تامین اجتماعی در سال 1402

مبلغ وام ازدواج فرزندان در این دوره، مبلغ ۳۵ میلیون تومان با اقساط ۳۶ ماهه و کارمزد سالانه چهار درصد تعیین شده است.

سرپرست اداره کل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری از آغاز هشتمین دوره ثبت‌نام اینترنتی وام ازدواج 1402 فرزندان بازنشستگان و وظیفه‌بگیران این صندوق از امروز خبر داد.

 به نقل از صندوق بازنشستگی کشوری، مسعود خواست‌خدایی اعلام کرد: هشتمین دوره ثبت نام وام ازدواج فرزندان بازنشستگان و وظیفه‌بگیران صندوق بازنشستگی کشوری از امروز (شنبه سوم تیر) به صورت اینترنتی آغاز می‌شود و تا انتهای سال بنا به نیاز بازنشستگان به این تسهیلات به صورت مستمر قابل ثبت نام و انجام است.

وی تاکید کرد: بازه زمانی تاریخ عقد فرزند بازنشستگان از ۲۱ مردادماه ۱۴۰۰ به بعد تعیین شده و بنابراین تنها افرا ی امکان ثبت درخواست و دریافت این تسهیلات را خواهند داشت که تاریخ عقد آنها در این بازه زمانی باشد.

وی ادامه داد: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به درگاه الکترونیک صندوق بازنشستگی کشوری (قسمت تسهیلات مالی / وام ازدواج) نسبت به ثبت درخواست و بارگذاری تصویر اصل مدارک تعیین شده در سامانه اقدام کنند.

وی همچنین گفت: ضروری است، متقاضیان پیش از ثبت درخواست و بارگذاری مدارک شرایط و دستورالعمل مندرج در سایت را به طور کامل و دقیق مطالعه کنند و سپس اقدام به ثبت درخواست خود کنند.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه «با دستور و تاکید مدیرعامل صندوق بازنشستگی، تلاش شده تا امکان ثبت‌نام انواع تسهیلات مالی برای بازنشستگان در طول سال فراهم شود» گفت: با تعامل و هماهنگی بانک عامل این امکان برای وام ضروری و وام حمپاد ایجاد شده بود و اکنون برای وام ازدواج فرزندان نیز عملیاتی شده است.

بازنشستگان تامین اجتماعی / افزایش وام ازدواج به ۳۵ میلیون تومان

خواست‌خدایی تصریح کرد: مبلغ وام ازدواج فرزندان در این دوره، مبلغ ۳۵ میلیون تومان با اقساط ۳۶ ماهه و کارمزد سالانه چهار درصد تعیین شده است. البته این مبلغ با توجه به شرایط امروز چشمگیر نیست، اما تلاش مجموعه صندوق بازنشستگی این بوده تا با توجه به منابع در اختیار و تنوع تسهیلات مالی صندوق در بانک عامل، به تسهیل ازدواج فرزندان بازنشستگان کمک کند.

وی با شاره به شرایط پرداخت این تسهیلات به متقاضیان، یادآور شد: از جمله این شرایط می‌توان به این نکته اشاره کرد که تسهیلات صرفاً به ازدواج اولیه فرزند (عروس / داماد) بازنشستگان و فرزند وظیفه بگیر (همسر) تحت پوشش صندوق تعلق می‌گیرد یا اگر پدر و مادر هر دو مشترک صندوق باشند، صرفاً یک فقره تسهیلات به فرزندان آنان پرداخت می‌شود.

خواست‌خدایی اظهارداشت: اسکن اصل صفحه اول شناسنامه و صفحه‌ای که مشخصات همسر و فرزندان قید شده باشد؛ اسکن اصل عقدنامه و صفحاتی که مشخصات زوجین (عروس وداماد) قید شده و ثبت شماره دفترکل، شماره ملی، شماره حساب بانک صادرات ایران و شماره تلفن همراه (بازنشسته / وظیفه بگیر همسر) در سامانه ثبت‌نام الزامی است.

متقاضیان تحت پوشش در زمان ورود به سامانه ثبت‌نام اینترنتی باید از روش ورود شناسایی سه عاملی (دفترکل، کد ملی و شماره حساب) استفاده کنند./جی پلاس

افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با قانون جدید

نعمت الله ترکی: متن برنامه هفتم توسعه کشور ظرفیت و امکان خوبی برای پیگیری مطالبات بازنشستگان است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی در نشست هم اندیشی با روسای کانون‌ها بازنشستگی استان قم اعلام کرد: سیاست و هدف‌گذاری این صندوق در برنامه هفتم توسعه، پیگیری افزایش حقوق بازنشستگانِ تحت پوشش، متناسب با نرخ تورم است.

نعمت الله ترکی (مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری) در این نشست که با حضور روسای کانون‌های بازنشستگی استان قم برگزار شد، با تاکید بر این مطلب، افزود: برنامه توسعه هفتم ظرفیت و امکان خوبی برای پیگیری مطالبات بازنشستگان است.

ترکی گفت: زمان بررسی این برنامه در مجلس بهترین فرصت برای صندوق است که با همکاری کانون‌ها بتواند مسائلی چون افزایش حقوق و بیمه تکمیلی بازنشستگان را پیگیری کرده و نسبت به کاهش تبعیض‌های موجود اقدام کند.

وی با اشاره به خدمات و طرح‌های رفاهی در دست برنامه ریزی و اقدام صندوق بازنشستگی برای بازنشستگان، تصریح کرد: پیگیری مسکن بازنشستگان و ایجاد مرکز رفاهی، اقامتی و تفریحی ویژه بازنشستگان در دست بررسی و اقدام است که امید می‌رود با به سرانجام رسیدن این اقدامات بخشی از خواسته‌ها و مطالبات مهم عزیزان بازنشسته تحت پوشش صندوق به نتیجه رسیده و گامی برای توجه به منزلت و کرامت این عزیزان باشد.

ترکی همچنین گفت: مواردی همچون بیمه درمانی واحد و یکپارچه و اجرای ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری نیازمند پیگیری و تشکیل جلسات مستمر باحضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی است تا بتوانیم در قالب یک قانون این نیازهای مهم و به حق بازنشستگان را پوشش دهیم.

روسای کانون‌های بازنشستگی استان قم نیز در این نشست، تجمیع بیمه‌های درمانی، متناسب‌سازی حقوق، کارت منزلت، ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری، توجه به مسکن بازنشستگان، استخدام و اشتغال فرزندان، انعقاد قرارداد با درمانگاه‌های اختصاصی، پیگیری وام‌های اضطراری، تکریم بازنشستگان، توسعه طرح‌های یاری، راه اندازی تورهای مسافرتی و ساخت اماکن تفریحی و اقامتی برای بازنشستگان را از جمله مطالبات این گروه مهم از جامعه ایران برشمردند و بر آن تاکید کردند.

«نعمت الله ترکی» مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در جریان این سفر ضمن بازدید از واحدهای مختلف مدیریت استان قم، در نشست با مدیر و همکاران مدیریت استان قم نیز حضور یافت.

در ابتدای این نشست، «صالح محمدی امین» مدیر صندوق بازنشستگی استان قم گزارشی از وضعیت استان ارائه و به برخی از مشکلات و موضوعات مرتبط با مدیریت اشاره کرد. همکاران مدیریت استان قم نیز نقطه نظرات خود را در حوزه‌های مختلف بیان کردند.

گفتنی است، دکتر ترکی در جریان سفر به استان قم با آیات عظام سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) و امام جمعه قم، حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علیمه قم، آیت الله اراکی عضو مجلس خبرگان رهبری و حجت السلام و المسلمین رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران نیز دیدار و گزارشی از عملکرد صندوق و شرایط و مطالبات بازنشستگان عزیز ارائه کرد.

دی این دیدارها، آیات عظام و حجج اسلام ضمن بیان آیات، روایات و احادیثی، اهمیت خدمت به مردم به ویژه بازنشستگان را تبیین و بر ضرورت تکریم این عزیزان و استفاده از تجارب و دانش بازنشستگان به عنوان ذخایر معنوی جامعه تأکید کردند./ ایلنا

منتظر همسان‌سازی حقوق بازنشستگان باشید

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گفت: براساس تنفیذ مواد ۱۲ و ۳۰ برنامه ششم توسعه در برنامه هفتم، دولت باید بدهی‌ خود را به تامین اجتماعی پرداخت کند.

 «حمیدرضا حاجی بابایی» رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به تصویب همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری و تامین اجتماعی در کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس اظهار کرد: براساس تنفیذ مواد ۱۲ و ۳۰ برنامه ششم توسعه در برنامه هفتم، دولت، مکلف است بدهی‌های خود را به تامین اجتماعی در طی برنامه هفتم پرداخت کند.

وی تاکید کرد: با استهلاک بدهی‌های دولت ضمن ایجاد عدالت در حقوق ومزایای کارکنان تامین اجتماعی، اعم از شاغلین و بازنشستگان، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نیز اجرایی شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در تبیین این موضوع اضافه کرد: از طرفی همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری حقی است اجتناب‌ناپذیر که وظیفه مجلس و دولت انقلابی است.

وی با بیان اینکه دولت باید پیشنهاد خود را در مورد نظام هماهنگ عادلانه به صورت لایحه به مجلس ارائه کند بیان کرد: برای توسعه عدالت اجتماعی و رفع مشکل کارکنان شاغل و بازنشسته برنامه نظام پرداخت از وضعیت کنونی به سوی عدالت محوری هدایت خواهد شد که بتوانیم عدالت در پرداخت را شاهد باشیم.

حاجی‌بابایی تاکید کرد: احساس تبعیض بیش از مشکلات معیشتی کارکنان دولت را رنج می دهد، این رویکرد می‌تواند نشاط و امیدآفرینی که از تاکیدات مقام معظم رهبری است را در میان کارکنان دولت و بازنشستگان جاری سازد.

وی گفت: جایگاه کارکنان دولت در جهش تولید و مهار تورم را نمی توان نادیده گرفت، با رضایت شغلی کارکنان شاغل و بازنشسته انگیزه آنها در انجام وظایف خطیر شغلی افزایش خواهد یافت و به یاری خدا شاهد تحقق اهداف پیش بینی شده در این حوزه خواهیم بود./ خبرآنلاین

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: