پایگاه خبری خانه فوتبال:

بازنشستگان بخوانند:بازنشستگی تامین اجتماعی، عبارت است از توقف فعالیت حرفه ای کارگر به دلیل افزایش سن، دریافت حکم بازنشستگان و استفاده از خدمات صندوق های بازنشستگی که از این طریق هم نیروی سالمند حمایت می شود و فضای کار برای نیروی جوان و تازه کار باز می شود . افزایش حقوق بازنشستگان 1402 اعلام شد. عیدی بازنشستگان تابع مقررات مربوط به عیدی و پاداش کارمندان دولت بوده و متفاوت از مقررات حاکم بر عیدی کارگران تحت پوشش تامین اجتماعی می باشد. در این مطلب قرار است خبرهای جدید و مهم درخصوص بازنشستگان تامین اجتماعی ارائه شود.

جزئیات سورپرایز جذاب دولت برای بازنشستگان تامین اجتماعی

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از آغاز ارائه خدمات جدید جبران هزینه خسارت درمان بازنشستگان و وظیفه بگیران تحت پوشش این صندوق در قالب طرح «اختیاری» با سرانه هر نفر ۲۰۵هزار تومان خبر داد.

نعمت الله ترکی با اعلام این خبر گفت: به منظور حفظ کرامت بازنشستگان و با درنظر گرفتن نیاز درمانی جامعه ذینفعان صندوق بازنشستگی کشوری، ما برای اولین بار در کنار طرح اصلی قرارداد جبران هزینه خسارت درمان که درحال اجرا است، طرح اختیاری را نیز اجرا می کنیم.

وی تاکید کرد: این طرح می تواند به حذف طرح‌های بیمه اکمل و یکپارچه سازی خدمات بیمه درمان در قالب یک طرح جدید کمک کند.

ترکی با بیان اینکه «با اجرای بسته جدید سلامت که در قالب طرح اختیاری ارائه شده برخی خدمات رایج و مورد نیاز بازنشستگان به تعهدات قرارداد افزوده شده و سقف برخی خدمات مورد تعهد نیز افزایش چندبرابری یافته است» تصریح کرد: این در حالی ست که خدمات گران قیمت درمانی نظیر بستری‌های طولانی مدت یا اعمال جراحی پرهزینه و داروهای بیماران خاص در سال جاری در هر دو قرارداد اختیاری و طرح جاری بیمه درمان بدون سقف شده است.

وی همچنین ادامه داد: حذف محدودیت سقف پرداخت از کلیه خدمات بستری و اعمال جراحی، حذف محدودیت سقف پرداخت برای تأمین داروی بیماران خاص و حذف محدودیت سقف در برخی خدمات تشخیصی گران‌قیمت (مثل اندوسکوپی و کلونوسکوپی و..)، در هردو طرح اصلی و اختیاری ارائه شده است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری همچنین گفت: برای نخستین بار، پرداخت هزینه خسارت درمان مربوط به خدمات دندانپزشکی و داروی بیماران غیرخاص نیز در طرح جدید اختیاری پیش بینی شده است. همچنین افزایش چهاربرابری سقف تعهد ویزیت از گروه خدمات اصلی مورد نیاز جامعه بازنشستگان و افزایش سقف تعهدات عینک، عصا، واکر و ویلچر و سمعک، از دیگر ویژگی های این طرح است.

ترکی درباره چگونگی استفاده از این طرح جدید توضیح داد: بازنشستگانی که مشمول طرح اصلی جبران هزینه خسارت درمان در سال جاری هستند، در صورت تمایل به استفاده از طرح اختیاری جدید، می توانند از ابتدای مردادماه سال ۱۴۰۲ به مدت یک ماه (۳۱مردادماه۱۴۰۲)با مراجعه به درگاه خدمات الکترونیکی صندوق و صفحه مربوطه به نشانی http://services.sabasrm.ir/insuranceoptionaldesign/login.aspx نسبت به اعلام درخواست خود اقدام کنند.

به گفته ترکی، سرانه سهم مشارکت مشمولین برای بهره مندی از طرح اختیاری مبلغ ۲۰۵هزار تومان برای هر نفر تعیین شده است.

وی با تاکید بر اینکه «بهبود خدمات درمانی و ارائه خدمات مطلوب و فراتر از بیمه پایه در چارچوب دستورالعمل‌های قانونی و شفاف، در اولویت سیاست‌های درمانی صندوق بازنشستگی کشوری در سال ۱۴۰۲ است» گفت: برهمین اساس، پیشنهاد اجرای طرح اختیاری برمبنای نیازسنجی از جامعه هدف و دریافت نظرات و پیشنهادات ذینفعان و کانون‌های بازنشستگان کشوری کلید خورد که با بررسی مدل‌های مختلف و دریافت نظرات اساتید و متخصصین حوزه درمان، در نهایت مناسب‌ترین طرح با حداقل سهم سرانه مشارکت مشمولان با هدف افزایش رضایتمندی بازنشستگان انتخاب شد.

سیدمجتبی حسینی در نشستی با مدیران شرکت‌های خدمات مسافرتی و جهانگردی ایران افزود: برای تمام مسافرانی که همدان را برای گردش و اقامت انتخاب کنند ۲۰ میلیون وام چهار درصد در نظر گرفته‌ایم و دوره بازپرداخت این تسهیلات در حال حاضر یک ساله است و تلاش می‌کنیم سود آن کمتر هم شود.

او با اشاره به اینکه تسهیلات به ازای هر یک نفر است، تصریح کرد: تمامی الزامات یک سفر خوب در همدان وجود دارد و از حمایت دولتی نیز در این حوزه برخورداریم.

حسینی با اشاره به اینکه استاندار مجدانه پای کار حوزه گردشگری هستند، گفت: هر اتفاقی که از منظر سرمایه‌گذاری در این حوزه انجام شود، تمام قد از آن حمایت می‌کنیم.

او درباره اقدامات تبلیغات گردشگری همدان تصریح کرد: برنامه‌ای درباره همدان از ۱۰ مرداد به مدت ۱۵ شب روی آنتن شبکه ۲ می‌رود و بعد از ماه صفر هم به مدت ۱۵ شب روی آنتن یکی از شبکه‌های جام جم، نسیم یا شبکه ۲ خواهد رفت این کار‌ها برای برندسازی و معرفی همدان انجام می‌شود.

معاون استاندار همدان با اعلام اینکه به دنبال برگزاری نشست مشترک سفرای خارجی در همدان هستیم، گفت: برای معرفی همدان به عنوان مقصد گردشگری با محور غرب کشور به کمک تورگردانان نیاز داریم.

واریزی جدید برای بازنشستگان تامین اجتماعی با کد ملی

بر اساس اخبار منتشر شده از سوی هیئت وزیران، مصوب شده تا حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از حداقل میزان نزد دریافتی مصوب کارگران در همان سال کمتر نباشد.بر این اساس و با توجه به مصوبات شورای عالی کار در اسفندماه سال ۱۴۰۰، حداقل حقوق و دستمزد کارگران برای سال ۱۴۰۱ مبلغ ۵ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان بود.

بنابر این مصوبه مقرر شده است تا حداقل حقوق و دستمزد مستمری بگیران تامین اجتماعی برای سال ۱۴۰۱ و مجموع مستمری ازکار افتگان و بازماندگان از حداقل حقوق کارگران همان سال کمتر نباشد. به موجب قوانین ۹۶ و ۱۱۱ تامین اجتماعی و با رعایت مصوبات شورای عالی کار میزان دریافتی این دسته نباید کمتر از ۵ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان بوده و با حداقل ۵۷.۴ درصد افزایش رو به رو شده است.همچنین بر اساس احکام قانون بودجه در خصوص صندوق‌های بازشستگی مبنی بر رشد ۱۰ درصدی حقوق این دسته و در راستای هماهنگ سازی پرداخت حقوق این گروه برای مشمولینی که دریافتی بیشتر از حداقل حقوق و دستمزد را دارند، افزایش ده درصدی اعمال شده و برای کمک معیشت این دسته مبلغ ماهانه ۶۵۰ هزار تومان به صورت ماهانه تصویب می‌گردد. این میزان برای تمام افراد تا سقف دریافتی ۱۰ میلیون تومان اجرایی می‌شود.بر همین اساس مزایای دستمزد بازنشستگان به صورت جدول مزایای بازنشستگان زیر است:

حق معیشت ۲,۰۰۰,۰۰۰

حق عائله‌مندی ۳,۷۰۰,۰۰۰

حق اولاد ۹۷۰,۰۰۰

حق مسکن ۱,۵۰۰,۰۰

بر این اساس به نظر میرسد، مزایای حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی امسال به صورت عرفی و مطابق قوانین سازمان تامین اجتماعی صورت پذیرد.

فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعیدر سایت تامین اجتماعی بارگزاری شد. بازنشستگان تامین اجتماعی می توانند به مراجعه به سایت تامین اجتماعی نسبت به مشاهده و دریافت فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی اقدام کنند. در سایت تایمن اجتماعی حکم حقوقی نیز قابل مشاهده هست. برای درخواست وام بازنشستگان تامین اجتماعی تا پایان خردادماه فرصت دارند به سایت تامین اجتماعی مراجعه کنند. فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی/ سامانه فیش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی/ خبر فوری افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را در اندیشه معاصر بخوانید.

فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی

مشاهده فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی در ۱۰مرداد/افزایش حقوق بازنشستگان کشوری در سال ۱۴۰۲+ eservices.tamin.ir فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی را در اندیشه معاصر بخوانید.

حقوق بازنشستگان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه افزایش حداقل ۲۷ درصدی حقوق در سال جاری در احکام کارگران بخش خصوصی و دولتی وحقوق بازنشستگان اعمال شده گفت: پرداخت حقوق فروردین حقوق بازنشستگان کشوری با اعمال افزایش، طبق قانون مصوب مجلس صورت گرفت. این افزایش در احکام حقوق بازنشستگانتامین اجتماعی نیز اعمال شده است و از اردیبهشت پرداخت خواهد شد. مابه‌التفاوت ناشی از افزایش حقوق فروردین نیز با حقوق اردیبهشت پرداخت می‌شود.در ادامه میتوانید بروزترین خبر از حقوق بازنشستگان را بخوانید.

با توجه به روال هر سال حقوق بازنشستگان اوایل سال جدید کمی افزایش می یابد. حقوق بازنشستگان همانند سایر حقوق به صورت ماهانه پرداخت می شود. مجلس با افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۲ موافقت کرده است و طبق خبر های اخیر به دست آمده درباره حقوق بازنشستگان و میزان افزایش آن مشخص شده است. اخبار منتشر شده از کمیسیون تلفیق حاکی از آن است که حقوق بازنشستگان بالاخره امسال افزایش و همسان‌سازی اجرایی خواهد شد.

بازرس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران از قول مسئولان امر برای افزایش حقوق بازنشستگان در اردیبهشت خبر داد.

دریافت فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی از طریق کد ملی

بازنشستگان تامین اجتماعی با مراجعه به سایت سازمان تامین اجتماعی می‌توانند فیش حقوقی خودشان را به‌صورت اینترنتی مشاهده و دریافت کنند. بازنشستگان پس از ثبت نام در سایت تامین اجتماعی با کد ملی و گذرواژه امکان دریافت فیش حقوقی خود را خواهند داشت.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: